TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Škoda pracuje nad nowym pociągiem dla Kolei Czeskich
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 09.01.2015 10:31:19 9 komentarzy
Škoda pracuje nad nowym pociągiem dla Kolei Czeskich

Škoda Transportation pracuje nad nowym pociągiem elektrycznym dla Kolei Czeskich. Jednostka ma być przeznaczona do obsługi połączeń w ruchu międzyregionalnym i dalekobieżnym. Budowane są na bazie sprawdzonej w Czechach koncepcji elektrycznych pociągów RegioPanter. W związku z tym producent wraz z Ceskimi Drahami ogłosił konkurs na nazwę dla nowego pociągu. Swoje propozycje można przesyłać do dnia 31 marca 2015 na adres e-mail novyvlak@skoda.cz . Organizatorzy sugerują, że nazwa powinna nawiązywać do tych już aktualnie stosowanych w Czechach: CityElefant, RegioPanter lub Regionova. Inspirację dla nazwy można znaleźć na stronie internetowej www.novyvlak.cz .Także tu można wypełnić formularz głosowania online. Nagrodzonych zostanie dziesięć najbardziej przekonujących propozycji. Zwycięzca dostanie kartę IN 100 na rok w cenie 19.990 CZK, są przewidziane także nagrody pocieszenia. Wszystkie pociągi mają zostać wyprodukowane w ciągu dwóch lat, ale pierwszej jednostki pasażerowie mogą się już spodziewać  w drugiej połowie tego roku. Pasażerom będą oferować nowoczesne, jasne i klimatyzowane wnętrze. Będą też przyjazne osobom niepełnosprawnym, ich konstrukcja pozwalać ma na wygodne wsiadanie i wysiadanie dla wózkowiczów, matek z wózkami i małymi dziećmi, ale także innych osób o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym osób starszych. Niskopodłogowy pojazd umożliwiać będzie także szybką wymianę pasażerską. Ale to nie wszystko. Pasażerowie będą mogli również korzystać z innych udogodnień takich jak gniazdka elektryczne 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych, nowoczesnego systemu informacji audio-wideo z wyświetlaczami LCD, bezprzewodowego dostępu do Internetu na pokładzie lub drzwi wejściowych, sterowanych przyciskami (w Polsce popularnie nazywanych ciepłym guzikiem). Jednostki zostaną specjalnie przystosowane do obsługi ruchu dalekobieżnego. Będą się różnić od pociągów regionalnych. Każdy pociąg będzie, w przeciwieństwie do wersji regionalnych, wyposażony w tylko jedne podwójne drzwi. Strefa wejściowa zostanie oddzielona od przedziału pasażerskiego drzwiami przesuwnymi. W składzie znajdzie się również więcej miejsca do przewozu dużego bagażu. Półki umieszczone zostaną podłużnie nad siedzeniami i będą bardziej pojemne niż te w pociągach regionalnych. Będą również wieszaki rowerowe. Przewidziane są oddzielne miejsca dla pasażerów z małymi dziećmi. Drzwi do przedziału pasażera z dziećmi będą obsługiwane przez naciśnięcie przycisku, aby skutecznie uniemożliwić otwieranie ich przez najmłodszych pasażerów. Drzwi między sekcjami będą automatyczne i wyposażone w fotokomórkę. Czeskie Koleje wymagają również zainstalowania bardziej komfortowych siedzeń, przystosowanych do przewożenia pasażerów na długich dystansach. Rezerwację miejsc wskażą wyświetlacze elektronicznego systemu. Co ciekawe pojawią się one także przy hakach do wieszania rowerów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
Ceske drahy
ezt
  • 3433 – 09.01.2015

    A my kupilismy wloskie pędolino.

  • zeus04 – 10.01.2015

    @3433: Oraz tzw. Pendolino2. Koronny argument -niektórych zwolenników Pendolino- atrakcyjności cenowej zakupu tego włoskiego. Dalekobieżna "Pantera" jest o wiele tańsza od naszych "Flirtów3" i "Dartów" i jest przy okazji o wiele lepsza technicznie. 26,4 metrowe wagony, czyli takie jak standardu UIC Z. Normalne wózki. Mocno rozproszony napęd. Pudła ze stopów nieżelaznych. Gdyby zestawić z nich 7 wagonów jak w EIP Pendolino, to mielibyśmy skład wielosystemowy, o długości, ilości miejsc, masie itp. tego pierwszego za ok. 44 mln zł. Tu pojedynczy wagon, a każdy w wersji 3-członowej i cztery w 5-członowej - jest napędny i cena jednostkowa jest mniejsza od naszych klasycznych, zwykłych wagonów Z1 z FPS Poznań

  • n2 – 10.01.2015

    Może pepiczkolino? ;-) Tak na marginesie: czy IC nie powinno kupić mniej loków spalinowych a za to parę zespołów z dieslem (lub hybrydowych) ?

  • podlasiak – 10.01.2015

    Tyle że skoda w żadnym polskin przetargu nie startowała

  • zeus04 – 11.01.2015

    @ podlasiak: A szkoda ;) Ale i tak zostałaby wykluczona pod byle pretekstem. Koncepcja ich pojazdów mocno odstaje od Flirta3 i Darta, a i cena pewnie byłaby za niska. Rażąco niska, co było koronnym argumentem za odrzuceniem ofert np. Pesy dla Kolei Dolnośląskich

  • sphinx – 11.01.2015

    Skoda i niskie ceny? Dobry żart. Skoda ceni się niemiłosiernie, startuje tylko tam gdzie są pod nią ustawki, sama mocno chroniąc krajowy rynek (pojazdy obcej produkcji jeżdżą właściwie tylko u przewoźników prywatnych). W 2011 roku trójwagonowy skład w specyfikacji regionalnej kosztował w przeliczeniu ok. 24 mln zł. Naprawdę myślisz, że dla Polski zastosowano by obniżkę? Przy takich wymaganiach zamawiającego (wsp. niezawodności na poziomie 98% i wysokie kary)? W przetargach na Pendolino 2 PIC zostawił oferentom dużo swobody jeśli chodzi o konstrukcję pojazdów.

  • zeus04 – 11.01.2015

    @Sphinx: 14 składów jakie buduje Škoda Vagonka, a w tym 10 pięciowagonowych ma kosztować łącznie 2,6 mld koron. Pięć LEx-ów od Stadlera kosztowało kilka lat temu 1,5 mld koron czyli na jedno miejsce siedzące przypada, aż 1,26 mln koron (czeskie pendolino 1,9 mln koron). Czeska seria 480 ma 237 miejsc siedzących a w tym 19 w klasie pierwszej i 6 premium. Dalekobieżna "Pantera" ma 334 miejsca siedzące (prawdziwe, długie wagony) w tym 42 w klasie pierwszej + 16 odchylnych. Wykonana jest ze stopów lekkich i ma ważyć 240 ton wobec 150 ton LEx-a. osiem silników trakcyjnych, normalne wózki + duże wymiary pociągu np. 132 metry długości - swoje ważą. Wagony masowo i wymiarowo zbliżone do Pendolino (wagony czołowe ED250 mają ponad 29 metrów, no bo wiadomo - długie plastikowe ryjki). Wiadomo ile kosztowały w lutym 2011 regionalne "Pantery". Trzywagonowa kosztowała 137,5 mln koron. Gdyby przyjąć identyczna cenę dla czterech trzywagonowych dalekobieżnych z najnowszego zamówienia to na pozostałe dziesięć pięciowagonowych pozostaje 2,05 mld koron, czyli 205 mln koron za skład. Wiemy że część z regionalnych była i jest jednosystemowa. Dalekobieżne są wszystkie dwusystemowe. Wiemy też że z owych dalekobieżnych pięciowagonowych, jeden wagon jest toczny. Wszystkie inne "Pantery" są zbudowane tylko z silnikowych. średnia cena wagonu ezt 5-członowego to 41 mln koron, a 3-członowego przy takim liczeniu 45. Dwuczłonowa wersji regionalna z 2011 roku to 56 mln koron za jeden wagon (tu wszystkie były dwusystemowe). Jak wiadomo, im dłuższy ezt, tym mniejsza średnia cena za wagon (nie dotyczy najnowszych ezt dla Kolei Dolnośląskich). Jak widać Skoda pokazała że cena dalekobieżnego nie powinna zbyt wiele odbiegać od regionalnego. Budowa konstrukcji niskopodłogowych mocno utrudnia pracę inżynierom (Pantera jest rekordowo niska). Średnie płace w Czechach ZTCW są wyższe niż w Polsce, a w rejonie Ostrawskim bez porównania do Sądecczyzny czy Kujaw. Początkowo przetargiem na regionalne "Pantery" zainteresowanych było 6 firm. Ostatecznie zgłosiła się tylko Skoda. Z drugiej strony CD kupiły też Railjety i zostały ukarane przez urząd antymonopolowy, a oprócz tego CD są mocno krytykowane bo wg. wyliczeń z: https://dokumenty.upce.cz/Univerzita/rpvv/monitoring/napsali-o-nas/cempirek-nazor.pdf za 2,7 mld koron (za wagony bez lokomotyw) mogli kupić więcej ezt.

  • 3432 – 15.01.2015

    3433 ignorancie, a czesi to może nie mają pendolino...

  • 123 – 15.01.2015

    Mają. I kupują railjety, skody, wagony. Wszystko tylko nie pędolino. Ciekawe dlaczego???

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....