TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Rekordowe inwestycje niemieckich i austriackich kolei
Aleksandra Fedorska InfoRail.pl - Opublikowano: 05.03.2020 16:45:18
Rekordowe inwestycje niemieckich i austriackich kolei

Deutsche Bahn (DB) i Österreichische Bundesbahn (ÖBB) ogłosiły plany inwestycyjne na bieżący rok. DB zainwestuje w tym roku rekordową sumę 12,2 miliardów euro w rozbudowę i utrzymanie swojej infrastruktury.

Tak wysoką kwotę udało się osiągnąć głównie przez wyższe wsparcie rządu federalnego. Zwykle wynosi ono 5,6 miliardów euro rocznie, natomiast w tym roku rząd federalny przekaże niemieckim kolejom 8,6 miliardów euro. Decyzja związana jest ściśle z niemiecką polityką ochrony środowiska i klimatu.

Österreichische Bundesbahn dzieli swoje inwestycje na regiony administracyjne odpowiadające landom. W ten sposób inwestycje odpowiadają potrzebom kolei regionalnych. Na przykład w Steiermark inwestycje rzędu 460 milionów euro wydane będą między innymi na ważny dla regionu projekt przebicia drugiej trasy w tunelu Koralm. W Tyrolu ÖBB zainwestują prawie 600 milionów euro, z czego większość przeznaczona zostanie na rozbudowę parkingów przy miejscowych dworcach. Dobrym przykładem jest dworzec w Jenbach, gdzie powstanie 450 miejsc parkingowych dla samochodów i 180 dla rowerów. W sumie w Tyrolu w bieżącym roku planuje się 5500 miejsc parkingowych typu Park + Ride i 4000 typu Bike+Ride.

Większość austriackich regionów w tym roku rozbuduje i zmodernizuje własne ośrodki szkoleniowe, gdzie kształceni są pracownicy kolei austriackich.

Niemiecki Deutsche Bahn , który dysponuje siecią torów o łącznej długości 33 400 kilometrów, ma zamiar przeprowadzić modernizację blisko 1 800 kilometrów torów. Plany modernizacyjne obejmują także 1900 zwrotnic  oraz 800 dworców na terenie Niemiec.

DB jest właścicielem 5 700 dworców; na ich renowację wydanych zostanie w tym roku 1,6 miliardów euro. Celem jest poniesienie standardów estetycznych hali dworcowych.

Najgorsze wyniki w strukturach koncernu mają od lat niemieckie przewozy towarowe. Straty w 2019 roku wyniosły tu prawie 300 milionów euro. Na razie nie udaje się w Niemczech skutecznie przekierować transportu towarowego z autostrad na tory. DB nie ustaje jednak w staraniach polepszenia warunków transportu towarów. Do 11 największych projektów inwestycyjnych Deutsche Bahn zaliczane  jest centrum przeładunkowe MegaHub w Lehrte. Miasto położone jest na skrzyżowaniu najważniejszych tras kolejowego transportu towarowego. Po ukończeniu MegaHub będzie tu możliwe przeładowywanie towarów tak jak w olbrzymich portach morskich, gdzie kontenery przenoszone są przez dźwigi na pokład statku. W Lehrte zainstalowane będzie 6 urządzeń dźwigowych, które będą przenosiły kontenery na wagony.

Dużym zainteresowaniem, zwłaszcza ze strony  niemieckich podróżujących, cieszą się wspólne plany DB i ÖBB dotyczące wznowienia współpracy dotyczącej pociągów nocnych. W 2016 roku DB zrezygnowała z takich połączeń mimo głośnej krytyki. Równocześnie na wielu trasach, także w Niemczech i Polsce, ÖBB wprowadziła z dużym powodzeniem połączenia nocne Nightjet. Popularne nocne połączenia do takich miejsc jak Bruksela zakończyły ostatni rok na finansowym plusie. Sukces austriackich pociągów nocnych skłonił niemieckiego ministra transportu Andreasa Scheuera do złożenia w styczniu 2020 roku wstępnej prośby do ÖBB o współpracę w tym obszarze.  



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
DB
OBB
Austria
Niemcy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....