Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

10 milionów pasażerów Kolei Małopolskich!

inforail
09.08.2017 13:47
0 Komentarzy

Tylko dwa lata isiedem miesięcy wystarczyło Kolejom Małopolskim – spółce WojewództwaMałopolskiego, by na pokładach nowoczesnych pociągów przewieźć aż 10 mlnpasażerów.

Szczęśliwy, dziesięciomilionowy bilet kupiła dziś w pociągujadącym z Tarnowa do Krakowa mieszkanka podtarnowskich Błoni pani Beata Kawula.

W ciągu ostatnich latna małopolskich torach dokonała się prawdziwa rewolucja. Jest ona wynikiemnaszych konsekwentnych działań, by podnieść jakość oferty przewozowej wregionie. Dziś nie trzeba nikogo przekonywać, że kolej jest transportemprzyszłości i warto w nią inwestować. Rocznie z pociągów jeżdżących po regioniekorzysta prawie 12 mln pasażerów. Warto dodać, że jeszcze trzy lata temu ichliczba nie przekraczała nawet 5,5 mln – mówi marszałek województwamałopolskiego Jacek Krupa.

Nowoczesne pociągi, punktualność, duża częstotliwośćkursowania, krótki czas przejazdu, atrakcyjne ceny biletów i co najważniejszemiliony zadowolonych pasażerów – to cechy wyróżniające Koleje Małopolskie. Zmiesiąca na miesiąc rośnie liczba osób podróżujących pociągami wojewódzkiejspółki, która rozpoczęła swoją działalność przewozową w grudniu 2014 r. natrasie SKA 1 Kraków Główny – Wieliczka Rynek Kopalnia. Od tego czasu KolejeMałopolskie zaczęły obsługiwać kolejne linie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. 28września 2015 roku pociągi spółki wyjechały na trasę Kraków Główny – Lotnisko, 13 grudnia 2015 r. zaczęły obsługiwaćlinię SKA 2 Kraków Główny –Miechów/Sędziszów natomiast 11 grudnia zeszłego roku uruchomiono niezwyklepopularną wśród pasażerów SKA 3 z Krakowa do Tarnowa (i dalej do Nowego Sącza iKrynicy-Zdroju).

Oferta przewozowa Kolei Małopolskich od początku cieszy siędużą popularnością. W ciągu zaledwie pięciu miesięcy od pierwszego kursu wgrudniu 2014 r. pociągi KMŁ przewiozły na swoich pokładach pół milionapasażerów. Po szesnastu miesiącach świętowano przejazd trzech milionówpodróżnych, a dokładnie po dwóch latach, siedmiu miesiącach i dwudziestusześciu dniach trasę z Tarnowa do Krakowa pokonał dziesięciomilionowy pasażer.

Dobrą sytuację wojewódzkiego przewoźnika widać też w ujęciurocznym. Tylko w ciągu pierwszych szczęściu miesięcy tego roku liczba osóbkorzystających z usług Kolei Małopolskich przekroczyła 2,8 mln. To o 42% więcejniż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wynik ten plasuje spółkę województwa nadrugim miejscu pod względem wzrostu liczby obsłużonych pasażerów spośródwszystkich polskich przewoźników kolejowych. Imponujące są także dane dobowe –każdego dnia do pociągów uruchamianych przez samorządowego przewoźnika wsiadaśrednio 15 500 osób.

Średnia liczba pasażerów przewożonych miesięcznie naposzczególnych trasach SKA:

Kraków Główny – Kraków Lotnisko – 170 tys. pasażerów

Kraków Główny – Wieliczka Rynek Kopalnia –180 tys. pasażerów

Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica – 122 tys. pasażerów

Kraków Główny – Miechów/Sędziszów – 90 tys. pasażerów

Aby zaoferować podróżnym jak najlepszą ofertę przewozowądostosowaną do indywidualnych potrzeb od 1 sierpnia pociągami KoleiMałopolskich można jeździć na tzw. wspólnym bilecie samorządowym. Umożliwia onpasażerom podróż po terenie 12 województw, 62 liniami kolejowymi na jednym – 24godzinnym bilecie kolejowym. Oprócz KMŁ w tę pionierską inicjatywę włączyły siętakże Koleje Śląskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, KolejeDolnośląskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Warszawska Kolej Dojazdowa oraz Arriva.


Komentarze