TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

14 grudnia pojadą pociągi z Gorzowa do Berlina
INFORAIL - Opublikowano: 10.11.2015 19:53:09 3 komentarze
fot. lubuskie.pl

- Uzgodnienia z prezesem Przewozów Regionalnych są takie, że pilotażowo jedno połączenie bezpośrednie Berlin-Gorzów ma się znaleźć w rozkładzie jazdy 14 grudnia br. Zarząd województwa zwiększył na ten cel w budżecie województwa kwotę 400 tys. zł. Łącznie na tej linii jest 9 połączeń - poinformowała marszałek Elżbieta Anna Polak.

Obecnie województwo lubuskie realizuje 9 par pociągów na trasie Gorzów Wlkp. ? Kostrzyn. W związku z petycją obywateli, pod którą podpisało się 5 tys. osób, jak też mając na uwadze liczne interwencje w tej sprawie, Zarząd Województwa Lubuskiego na posiedzeniu w dniu 30 października 2015 r. postanowił, aby w miejsce 1 pary pociągów na ww. trasie utworzyć bezpośrednie połączenie na trasie Gorzów Wlkp. ? Berlin. Szacunkowa różnica w kosztach wynosi około 400 tys. zł. Zarząd Województwa zabezpieczył tę kwotę w budżecie na 2016 r.

Urząd Marszałkowski przypomina, że w roku 2013 zakupił cztery pojazdy ?Link?, które powinny uzyskać dopuszczenie do eksploatacji po torach niemieckich. Pojazdy są wyposażone w dwa systemy bezpieczeństwa i kursują obecnie na trasach Kostrzyn ? Krzyż oraz Gorzów Wlkp. ? Zielona Góra. Trwa proces homologacji, który zgodnie z umową powinien zakończyć się w roku 2015.

Krajowy plan transportowy zakłada, w wariancie najbardziej prawdopodobnym, że do roku 2015 oferta w zakresie połączeń międzynarodowych obejmie dodatkową relację Gorzów Wlkp. ? Berlin zaś połączenie Wrocław ? Berlin skierowane zostanie przez Zieloną Górę, przy czym mają to być wyłącznie pociągi pospieszne lub ekspresowe.

W przewozach międzynarodowych krajowy plan zakłada dążenie do zapewnienia bezpośrednich połączeń pomiędzy stolicami województw przygranicznych a stolicami państw, z którymi województwa te graniczą (Gorzów Wlkp. ? Berlin, Zielona Góra ? Berlin). Realizacja oferty będzie corocznie oceniana przez Ministra pod kątem dostosowania do potrzeb społeczeństwa.

Plan transportowy uszczegóławia ogólne zapisy Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego do roku 2020 w tym planowane zwiększenie ilości transgranicznych i międzywojewódzkich połączeń, w szczególności kolejowych Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry. Wariant minimalny realizacji Planu zakłada utrzymanie status quo w połączeniach transgranicznych, natomiast warianty rozwojowe obejmują zwiększenie ich ilości, w tym również uruchomienie nowego połączenia przez Gubin/Guben.

Przewidziano usprawnienie systemu pasażerskiej informacji w pociągach kursujących między województwem lubuskim a Brandenburgią. Do wdrożenia rozwojowych wariantów Planu transportowego niezbędne jest wsparcie z budżetu państwa na finansowanie połączeń w strefie transgranicznej, w kwocie odpowiadającej środkom, jakie były przeznaczane z tego źródła w roku 2011. Sejmik Województwa Lubuskiego przyjął stanowisko w tej sprawie już w roku 2011.

Aktualnie mieszkańcy regionu mogą dojechać do Berlina z Zielonej Góry z przesiadką we Frankfurcie (o) oraz Gorzowa Wielkopolskiego z przesiadką na stacji Kostrzyn.

Przypomnijmy, że na razie nie pojadą natomiast bezpośrednie pociągi do Berlina z województwa kujawsko-pomorskiego. Ich uruchomienie zapowiadała swego czasu Arriva. Na razie projekt ten nie zostanie zrealizowany.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lubuskie
Berlin
Gorzów Wielkopolski
  • Dziwne... – 10.11.2015

    Dziwne że prawie żaden Polski pociąg nie ma dopuszczenia do jazdy w Niemczech. Dlaczego się nie starają o to pozwolenie?

  • Marcin – 12.11.2015

    Starają się (PESA szykuje pociągi z podwójną homologacją), ale EBA (niemiecki UTK) nie lubi obcych produkcji u siebie. Robi dużo, żeby wykazać, że nasze pociągi się nie nadają. Nasz UTK jest bardziej elastyczny i dopuścił pociągi NEB (VT 643) warunkowo na terenie Polski (dojazd do Kostrzyna).Inna sprawa, że różnic technicznych jest więcej niż nam się wydaje.Nadzieja w tym, że homologację będzie robić niebawem Europejska Agencja Kolejowa (ERA) i będzie sprawniej.

  • FGW – 12.11.2015

    To trochę dziwne i niezrozumiałe decyzje. Jezeli ta Arriva mogłaby jeździć do Berlina od strony Krzyż/Piła to byłoby dobrze, mielibysmy połączenia w dwie strony z Gorzowa. Słyszałem, ze to miałby byc Toruń a nawet Warszawa. Super. Dlaczego tylko w jedna stronę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....