TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

15 czerwca ruszają czeskie Railjety
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 04.06.2014 14:22:33 10 komentarzy
15 czerwca ruszają czeskie Railjety
Od 15 czerwca czeskie Railjety będą obsługiwać regularne połączenia na trasie Praga –Brno –Wiedeń. Składy wyjadą jako EC 72/73 „Smetana”i EC 74/75 Franz Schubert. Dziś na wiedeńskim dworcu odbyła się prezentacja pociągów. Dzięki uruchomieniu nowych jednostek skróci się czas przejazdu między stacjami docelowymi i to aż o 38 minut. Ze stolicy Austrii do stolicy Czech będzie można dojechać w 4 godziny i 11 minut. Na większości odcinków pociąg będzie jechał z prędkością 160 km/h, niestety są jeszcze odcinki, gdzie będzie musiał zwolnić do 100 km/h. Przypomnijmy, że maksymalna prędkość składów Railjet to 230 km/h. Aktualnie czeski przewoźnik ma już dwa składy, stąd takie plany obsługowe.A tak wyglądają czasy przejazdu między poszczególnymi miastami na trasie Railjet:RelacjaDotychczasowe czasy przejazduCzasy przejazdu w grudniu 2014 roku*Różnca*Wien ↔Praha4h 49min ca. 4h 11min ca. 38 minWien ↔Brno2h 05min ca. 1h 32min ca. 33 minGraz ↔Brno5h 12minca. 4h 14minca. 58 minGraz ↔Praha7h 56minca. 6h 53minca. 1h 3min* czasy planowane, mogą ulegać zmianą\'Uruchomienie nowych połączeń Railjet do Pragi jest najważniejszym międzynarodowym projektem transportowym w tym roku dla ÖBB. Dzięki wprowadzeniu tych składów liczymy na dalszych wzrost liczby pasażerów. Sukces tego projektu chcemy kontynuować z Kolejami Czeskimi”- powiedziała Birgit Wagner, członek zarządu ÖBB AG.Siedem zakupionych przez Ceske drahy składów będzie oferowało ten sam komfort co jednostki austriackie i do którego pasażerowie są już przyzwyczajeni. Jedyna różnica to w zasadzie niebieska malatura zewnętrzna czeskich pociągów oraz nieliczne szczegóły. Wszystkie pociągi są wyposażone w restauracje pokładowe, informację pasażerską, system rezerwacji miejsc czy komfortowe wnętrza. Będą też toalety z obiegiem zamkniętym, przystosowane dla potrzeb niepełnosprawnych. Railjet jest również wyposażony w pomost dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Składy Siemensa są ciągnięte przez lokomotywy Taurus. Ich długość bez lokomotywy to 185 m, waga 350 ton. Jednorazowo na pokładzie Railjeta (w wersji dla CD) będzie mogło podróżować 442 pasażerów, z czego 6 w klasie business i 42 w klasie first. Pozostali pasażerowie będą mieli do dyspozycji miejsca w klasie ekonomicznej. Szkoda, że PKP Intercity nie postawiły na takie właśnie składy i wolały zainwestować w Pendolino....
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ceske drahy
ÖBB
Railjet
Czechy
Wiedeń
Praga
  • Dumna Matka Polka – 04.06.2014

    nie rozumiem za bardzo ostatniego zdania, ale mogę.odpowiedzieć, dlatego bo nasz Narodowy Przewoźnik rozwija sie, a nie cofa. Powinieneś być.dumny, że będziemy jeździć Pendolino, a nie prymitywnymi wagonikami, chyba że jesteś starozakonny

  • k – 04.06.2014

    Hehe, masz Dumna poczucie humoru. Prymitywnymi wagonikami. Nasz narodowy przewoźnik ma 0 takich prymitywnych wagoników (słownie: zero). I ma też 0 Pendolino za które zapłacił (słownie: zero). To się nazywa rozwój!

  • Dumny Nie-Ojciec Polak – 04.06.2014

    W Polsce powino sie radykalnie zwiekszyc prace majace na celu modernizacje szlakow kolejowych. To, czy clowiek pojedzie RailJetem czy Pendolino jest bez znaczenia, jesli infrastruktura na wiekszosci tras pozwalia na poruszanie sie z prednoscia

  • equador – 04.06.2014

    Tyle że railjety jeżdżą a pendolino gnije w szopie...

  • PrzemoZ. – 04.06.2014

    No to na odc. Brno - Praha zaoszczędzono tylko 5 minut. A jakie były czasy przejazdu dla czeskiego PENDOLINO na odc. Brno - Praha ?

  • Przemo Z. – 04.06.2014

    I jeszcze jedno. W jaki sposób "zaoszczędzono" 33 minuty na tak krótkim odc. Wien - Brno ( ok. 120 km) ?

  • bo taka jest rzeczywistość ... – 04.06.2014

    Czytam te Wasze komentarze i jedyne co mi przychodzi do głowy to pilna wyprowadzka z tego całego barłogu ! Ostatnie Nuovo Pendolino dla Szwajcarii było konkretnym zespolakiem. Nasze polskie niestety do czeskiego RailJeta czy rówieśnika szwajcarskiego się nie umywa ! Szkoda, że nie czerpiemy wiedzy z doświadczeń naszych południowych sąsiadów (których nota bene Pendolino posiada wychylne pudło) - wtedy wiedzieli byśmy, żeby nie iść tą "zespoloną" drogą.

  • bin – 05.06.2014

    Cale tory w kamykach a u nas zielsko i kszaki

  • Mr_Lukasek – 21.06.2014

    Na razie Railjety jeżdżą na innych kursach: http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-20615/

  • powarzny – 06.05.2017

    Railjety praga-warszawa nie tak predko czeskie drachy niemaja interesu by je puszczac do polski.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....