19 pociągów Kolei Dolnośląskich i PKP Intercity na linii Legnica – Rudna Gwizdanów

inforail
25.10.2019 10:45
0 Komentarzy

W połowie grudniamieszkańcy Zagłębia Miedziowego zyskają nowe, wygodne połączenie kolejowe. Doczynnych od czerwca relacji z Wrocławiem przez Legnicę, dołączą podróże zLegnicy przez Lubin i Rudną Gwizdanów do Głogowa.

W ramach projektu PKP Polskich Linii Kolejowych za blisko200 mln zł kończą się prace między Lubinem a Rudną Gwizdanowem – podała spółka.Będzie nowy przystanek Lubin Stadion.

Po wznowieniu w czerwcu połączeń pasażerskich na odcinku zLegnicy do Lubina, PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują do ruchu odcinek zLubina do Rudnej Gwizdanowa. Pozwoli to 15 grudnia, wraz z nowym rozkłademjazdy, na przywrócenie ruchu pasażerskiego na całym modernizowanym 40 kmodcinku. Jeszcze w październiku mogą pojechać pociągi towarowe. Obecniepodróżni mają do dyspozycji wygodne perony w Rzeszotarach, Raszówce,Gorzelinie, Chróstniku i Lubinie.

W grudniu pociągiem zLubina także w stronę Głogowa

Kończą się zasadnicze prace na 18 km odcinku z Lubina doRudnej Gwizdanowa. Wymieniono tory, wyremontowano sieć trakcyjną. Bezpiecznepodróże i przewóz towarów zapewnią zmodernizowane systemy sterowania ruchem.Przebudowane są obiekty inżynieryjne oraz zmodernizowano przejazdykolejowo-drogowe. Trwają odbiory techniczne, które pozwolą najpierw na powrótruchu towarowego. To ważne połączenia dla przedsiębiorstw Zagłębia, zwłaszcza KGHM.

Nowy, dodatkowy przystanek Lubin Stadion ułatwi komunikacjęw mieście. Zapewni też dostęp do kolei mieszkańcom północnych rejonów Lubina,oraz bywalcom stadionu i jednej z największych w Polsce giełd motoryzacyjnych.

Z myślą o komforcie podróżnych, między Lubinem a Rudną wybudowanezostały nowe perony na stacjach i przystankach w: Rudnej Gwizdanowie, RudnejMieście, Rynarcicach i Koźlicach. Prace wykończeniowe skupiają m.in. się namontażu wyposażenia, wiat, tablic i oznakowania.

W Koźlicach nowywiadukt kolejowy zastąpi przejazd

W bezpośrednim sąsiedztwie dotychczasowego przystankuKoźlice, wybudowano wiadukt kolejowy, który zastąpi dotychczasowy przejazd wpoziomie szyn. Zwiększy on bezpieczeństwo pasażerów i usprawni ruch drogowy.Pod jedenastometrowym wiaduktem o szerokości 8 m i wysokości prawie 5 mprzygotowywana jest jezdnia oraz chodnik. Na wiadukt przeniesione zostałyperony. Zapewniono dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszaniasię, powstają schody oraz windy. Wiadukt przeszedł próby obciążeniowe i zostałdopuszczony do ruchu. Do budowy obiektu wykorzystano m.in. 232 ton stalizbrojeniowej, 3.500 m3 betonu i 21,5 ton balustrad. Aktualnie trwają pracewykończeniowe w obrębie peronów oraz roboty drogowe.

Lepsza komunikacja wZagłębiu Miedziowym

Jak podają PKP PLK efektem inwestycji będzie poprawaprzepustowości linii, co pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowaniapociągów. Krótsze i komfortowe podróże koleją staną się realną alternatywą dlainnych środków transportu. Transport kolejowy będzie bardziej dostępny dlawszystkich, w tym dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Ciężkietransporty towarowe będą wykorzystywały tory. Pozwoli to na odciążenie dróg ipoprawę warunków ochrony środowiska. W ramach projektu, który obejmuje blisko40 km odcinek linii, wyremontowane zostały tory, sieć trakcyjna oraz urządzeniasterowania ruchem kolejowym. Przebudowa objęła 3 stacje i 6 przystanków. Pozakończeniu modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, atowarowe – 80 km/h.

Linia Legnica – Rudna Gwizdanów jest głównym szlakiemtowarowym Legnicko-Głogowskiego Okręgu Miedziowego. Trasa ta stanowi teżłącznik pomiędzy magistralami kolejowymi – linią E 30 (biegnącą od zachodniejgranicy przez Węgliniec – Legnicę – Wrocław do Przemyśla) i linią nr 273 tzw.Nadodrzanką (łączącą Wrocław – Głogów – Zieloną Górę – Szczecin). Wartośćinwestycji współfinasowanej ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura iŚrodowisko 2014 – 2020 to ponad 197 mln zł netto.

W rozkładzie jazdy, obowiązującym od 15 grudnia 2019 r.zaplanowano na linii Legnica – Rudna Gwizdanów łącznie 19 par pociągówpasażerskich. Będzie 14 par pociągów Kolei Dolnośląskich (6 par Legnica –Lubin; 8 par Legnica – Głogów). W tym 9 bezpośrednich pociągów z Wrocławia doLubina i 12 z Lubina do Wrocławia. Będzie też 5 par pociągów PKP Intercity, wtym: poc. rel. Wien Hbf/ Budapest Keleti / Przemyśl Główny – BerlinCharlottenburg; Bielsko-Biała Główna – Świnoujście; Lublin – Szczecin Główny;Katowice – Świnoujście; Kraków Główny – Szczecin Główny.

Czas przejazdu najszybszych pociągów dla odcinka Legnica –Lubin: 13 minut bez postojów, 18 minut z postojami. Dla odcinka Lubin – RudnaGwizdanów: 10 minut bez postojów, 15 minut z postojami.


Komentarze