20 milionów km Flirtów PKP Intercity. W 3 lata

inforail
21.01.2019 08:00
0 Komentarzy

W grudniu 2018 rokuzakończył się okres 3-letniej gwarancji 20 pociągów typu FLIRT należących doPKP Intercity. Przez ten czas pojazdy przejechały łącznie 20 milionówkilometrów – to tak jakby okrążyły Ziemię prawie 500 razy. Na pokładzie składówpodróżowało ponad 11, 2 milionów pasażerów.

Flota 20 pociągów FLIRT zakupionych przez PKP Intercity w2013 roku w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013pokonała już ponad 20 milionów kilometrów, co daje średnio milion kilometrów napojazd. W przetargu na zakup jednostek przewoźnik zawarł również usługęutrzymania floty, która jest realizowana przez firmę Stadler. Takie rozwiązaniegwarantuje operatorowi profesjonalny serwis za z góry ustaloną cenę, zaśproducent dba o to, aby wyprodukowane przez niego pojazdy jak najlepiej służyłyprzewoźnikowi i pasażerom, będąc jednocześnie jego wizytówką na torach.

Pojazdy FLIRT PKP Intercity wyjechały na szlaki w grudniu2015 roku i szybko zdobyły sympatię pasażerów. Obsługują trasy dalekobieżnetakie jak Warszawa – Bydgoszcz, Olsztyn – Kraków (przez Warszawę i Kielce),Gdynia – Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) czy Kraków – Szczecin (przez Łódź,Kutno i Poznań). Od czasu rozpoczęcia eksploatacji do końca ubiegłego rokupociągi przewiozły łącznie 11,2 milionów podróżnych, z czego ponad 2 mlnstanowili studenci, blisko milion dzieci i ponad 900 tys. seniorzy. Największąpopularnością cieszyły się połączenia pomiędzy Olsztynem i Warszawą, Krakowem iŁodzią oraz z Bydgoszczy do stolicy. 51% pasażerów kupiło swój bilet w kasie,42% dokonało transakcji przez internet lub aplikację mobilną.

Pociągi FLIRTzapewniają wygodną podróż w dobrej cenie. Pasażerowie doceniają komfortnowoczesnych składów – czas podróży wykorzystują na pracę na komputerze,korzystanie z internetu czy relaks z książką w komfortowym fotelu – podsumowuje Agnieszka Serbeńska, rzecznikprasowy PKP Intercity.

Firma Stadler, która prowadzi usługę utrzymania floty PKPIntercity, wykonała w tym okresie 1444 przeglądy planowej obsługi technicznej.

Cieszymy się, że naszepojazdy tak dobrze sprawdzają się na trasach dalekobieżnych. Nasz doświadczonyzespół serwisowy dba o to, by pociągi były zawsze dobrze przygotowane dowyjazdu w trasy. Dzięki dobrej współpracy z przewoźnikiem realizujemy nasz cel zkorzyścią dla pasażerów – mówi Paweł Gręda – szef serwisu Stadlera wPolsce.

Wyprodukowane w siedleckim zakładzie pojazdy FLIRT topociągi bardzo dobrze wyciszone i wygodne. Posiadają bezstopniowe przejścia,ergonomicznie zaprojektowane przedziały wielofunkcyjne przystosowane doprzewożenia rowerów i wózków, klimatyzację, nowoczesny system informacjipasażerskiej, monitoring wideo, gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych,dostęp do Wi-Fi, przedziały barowe, nowoczesne toalety oraz udogodnienia dla osóbo ograniczonej możliwości poruszania się zapewniając wysoki komfort podróży.Pojazdy spełniają także najwyższe normy bezpieczeństwa.


Komentarze