TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

246 mln zł pochłonie rewitalizacja linii kolejowych w rejonie Kużnicy i Sokółki
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 25.10.2019 15:15:00
zdjęcie ilustracyjne (foto: UMWP)

Około 246 mln zł ma kosztować rewitalizacja ok. 28 km linii kolejowych tzw. szerokiego toru w rejonie Kuźnicy i Sokółki (Podlaskie).

164 mln zł z tej kwoty to łączna dotacja z UE z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego (RPOWP) 2014-2020. Przedstawiciele inwestora - PKP PLK SA i władze samorządu województwa podlaskiego podpisali w piątek aneks do umowy ws. dotacji na tę inwestycje, na mocy którego dotacja została zwiększona z pierwotnych 73,3 mln zł o kolejne blisko 90,8 mln zł.

Chodzi o dwie linie kolejowe: Kuźnica Białostocka - Gieniusze (ok. 27 km; linia 57) i Bufałowo Wschód - Bufałowo (ok. 1,6 km; linia 923). W Kuźnicy znajdują się zarówno drogowe jak i kolejowe przejścia graniczne z Białorusią.

Obie inwestycje PKP PLK wokół Kuźnicy są liście projektów kluczowych, na których dofinansowanie PKP PLK dostaje bez konkursu - informował wcześniej urząd marszałkowski w Białymstoku.

Marszałek Artur Kosicki wyjaśnił, że zwiększenie dotacji wiąże się z tym, że wyższa niż się spodziewano jest kwota, jaką chcą za prace firmy, które zgłosiły się do przetargu, dlatego władze województwa "stanęły przed dylematem", co robić. Większa dotacja pozwoli realizować tę inwestycję. Zaznaczył, że inwestycja jest bardzo ważna, "kluczowa" z punktu widzenia rozwoju województwa, kraju, połączeń transportowych, ruchu międzynarodowego, stąd decyzja o zwiększeniu dotacji.

"Nie chcemy, żeby nasze województwo stało w miejscu. Nie możemy tracić czasu. Chcemy, żeby się rozwijało. Jako zarząd województwa podlaskiego, po konsultacjach z naszymi radnymi, przewodniczącym komisji infrastruktury też, podjęliśmy decyzję, że będziemy to realizowali i dbali o to, żeby faktycznie ta cała linia - bo to jest tylko część - z Sokółki do Kuźnicy, ale też docelowo do Białegostoku - jak najszybciej powstała" - powiedział na konferencji prasowej marszałek Kosicki, uzasadniając zwiększenie dotacji.

Dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK Krzysztof Pietras poinformował, że wybrana jest już w przetargu firma, która zaprojektuje rewitalizację i przeprowadzi prace budowlane. To konsorcjum firm z firmą Intop Warszawa na czele; trwa jeszcze kontrola przetargu prowadzona przez Urząd Zamówień Publicznych. PKP PLK planują podpisać umowę z wykonawcą do połowy listopada. Inwestycja ma być zakończona do listopada 2021 r.

Marszałek Artur Kosicki przyznał jednocześnie, że większa dotacja na inwestycje w rejonie Kuźnicy oznacza przesunięcie na następną perspektywę finansową UE innych projektów kolejowych w regionie, które miały być wsparte z UE z RPOWP. Chodzi o linię 36 na odcinkach Łapy-Śniadowo i Śniadowo-Łomża (ma być zrobiona na razie jedynie dokumentacja). Te mają być realizowane z następnego programu regionalnego. "Musieliśmy dokonać trudnego wyboru i stwierdziliśmy, że jest to kluczowa (wokół Kuźnicy - PAP) inwestycja dla naszego województwa" - wyjaśnił marszałek.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Podlaskie
Kuźnica
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....