TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

40 lat za nastawnikiem
- Opublikowano: 16.09.2020 19:45:12
40 lat za nastawnikiem

W Kolejach Mazowieckich w ciągu roku średnio 16 maszynistów przechodzi na emeryturę. Spółka, aby przeciwdziałać powiększaniu się luki pokoleniowej, od 2012 r. systematycznie organizuje szkolenia na licencję oraz świadectwo maszynisty.

Do tej pory około 420 absolwentów tych szkoleń zostało zatrudnionych w spółce i prowadzi pociągi. Jednak coraz więcej maszynistów, którzy osiągają wiek emerytalny, decyduje się kontynuować swoją pracę. Mają wiedzę i doświadczenie, które budowali latami, ale przede wszystkim mają pasję do wykonywanego zawodu. W KM obecnie jest ich 72.

Rozpoczynali pracę, kiedy istniało jedno PKP, służba trwała nawet trzy dni, a torba maszynisty musiała pomieścić zarówno prowiant na ten czas, jak i rozkłady jazd, wykazy, instrukcje, latarkę, podstawowe narzędzia. Przeszli przez czas zmian, podział PKP, informatyzację i unowocześnianie taboru. Dzisiaj w swoich torbach noszą tablet i telefon, a do domu wracają po 12 godzinach służby. Osiągnęli wiek emerytalny, ale zamiast spokojnego życia emeryta w wygodnym fotelu i kapciach wolą fotel maszynisty. Dlaczego zdecydowali się nie iść na emeryturę, a nadal jeździć?

Teraz jest ten etap, kiedy trochę odrabiam czas z młodszych lat, kiedy się jeździło na długie służby. Żona jest na emeryturze, mam wnuki i więcej czasu dla najbliższych. Natomiast  zamiłowanie do kolei zostało, tu się nic nie zmieniło. Bo do tej pracy trzeba mieć pasję. Trzeba ją pokochać, jak się kiedyś pokochało żonę. Gdyby wróciły moje młodzieńcze lata, z całą pewnością jeszcze raz chciałbym zostać maszynistą – mówi Marian Wasiak, maszynista KM, który za nastawnikiem spędził 41 lat. 

To jest moja pasja i zajęcie, które mnie pociąga. Całe życie lubiłem tę pracę, dlatego ciągle ją wykonuję, teraz na pół etatu, choć teoretycznie od ośmiu lat powinienem być na emeryturze. Na szczęście zdrowie pozwala mi robić to, co lubię – mówi Franciszek Kotelba, który jako maszynista prowadzi pociągi już od 42 lat.

Obecnie w Kolejach Mazowieckich pracuje 610 maszynistów, w tym 72, którzy osiągnęli już wiek emerytalny. Spółka ma także 17 maszynistów instruktorów.

Od 2012 roku KM systematycznie organizują szkolenia na stanowisko maszynisty. Do chwili obecnej ponad 420 absolwentów szkoleń organizowanych przez Spółkę zostało zatrudnionych i prowadzi pociągi. Aktualnie trwają szkolenia na świadectwo maszynisty, w ramach których na maszynistki uczą się dwie Panie: Gabriela Karaś - odbywa ostatni etap szkolenia, czyli jazdy praktyczne pod nadzorem, oraz Marta Kucharska - aktualnie znajduje się na etapie stażu stanowiskowego oraz szkolenia praktycznego w zakresie pracy przy czynnościach maszynisty. (KM)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....