71 pojazdów od Stadlera jedzie na Wyspy Brytyjskie

inforail
08.03.2019 06:49
0 Komentarzy

Stadler otrzymał odspółki Wales & Borders Rail Services zamówienie opiewające łącznie na 71pojazdów – tramwajów dwusystemowych CITYLINK oraz zespołów trakcyjnych FLIRT.

Realizacja projektu właśnie się rozpoczyna. Dla Stadlerajest to już drugie tak duże zamówienie na zespoły trakcyjne bestsellerowegopociągu FLIRT w Wielkiej Brytanii.

Hybrydowy tabor dla Wales & Borders wpisuje się w serięekologicznych projektów Stadlera: w czerwcu 2017 roku na tory wjechał pierwszyhybrydowy pojazd FLIRT wyprodukowany dla Doliny Aosty we Włoszech. Zastosowanew nim nowo opracowane transformatory suche pozwalają zaoszczędzić do 7,5procent zużywanej energii. Z kolei we wrześniu 2018 akumulatorowy FLIRTpomyślnie odbył swoją pierwszą jazdę podczas targów InnoTrans w Berlinie.Dzięki innowacjom w dziedzinie napędów alternatywnych Stadler popularyzuje tzw.zieloną technologię.

Na zamówienie dla Wales & Borders składa się 36trójczłonowych tramwajów dwusystemowych typu CITYLINK oraz 35 zespołów trakcyjnychtypu FLIRT. Pojazdy CITYLINK zasilane są prądem przemiennym 25 kV z siecitrakcyjnej oraz prądem z akumulatorów. 11 z 35 pociągów FLIRT wyposażonych jestw napęd spalinowo-elektryczny. Kolejne 24 jednostki korzystają z trzech źródełnapędu w zależności od zapotrzebowania i właściwości trasy: z sieci trakcyjnej,napędu spalinowo-elektrycznego lub energii zgromadzonej w akumulatorach.Hybrydową flotę FLIRT tworzy siedem trójczłonowych i 17 czteroczłonowychskładów. Po wprowadzeniu do eksploatacji w 2023 roku, na północ od Cardiffpociągi pojadą dzięki trakcji elektrycznej. Trasa na południe od Cardiff niejest zelektryfikowana, tam pojazdy będą napędzane silnikiem spalinowym lubenergią z baterii.

Zastosowanie akumulatorów zarówno w tramwajach dwusystemowych,jak i w zespołach trakcyjnych stanowi innowacyjną, przyjazną dla środowiskakoncepcję transportu pasażerskiego na niezelektryfikowanych liniach na ValleyLines wokół Cardiff.

Popularność pojazdów Stadlera w Wielkiej Brytanii szybkorośnie. Firma podpisała już siedem umów na dostawę taboru. W bieżącym rokuzostanie oddanych do eksploatacji 58 zespołów trakcyjnych typu FLIRT dla sieciGreater Anglia oraz 17 pociągów metra dla SPT wGlasgow. Od 2020 roku do ruchu będą wprowadzane 52 pociągi METRO wLiverpoolu. Pierwsze pojazdy Stadlera – 12 tramwajów VARIOBAHN użytkowanych wsieci Croydon-Tramlink, wyjechały na trasy w 2013 roku. W 2017 firmadostarczyła także siedem tramwajów dwusystemowych CITYLINK do Sheffield.


Komentarze