TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Adamczyk: Do połowy 2020 r. po dwóch torach między Katowicami a Krakowem
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 18.02.2019 12:01:38
Adamczyk: Do połowy 2020 r. po dwóch torach między Katowicami a Krakowem (foto: PKP PLK)

Do połowy 2020 r. pojedziemy po obydwu torach między Katowicami a Krakowem - powiedział w poniedziałek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Jak dodał, rok później maksymalna prędkość na tej linii wzrośnie do 160 km na godzinę.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w poniedziałek w Radiu Kraków był pytany o stan inwestycji kolejowych w Małopolsce, a w szczególności o szlak E30 na odcinku z Krakowa do Katowic, i opóźnienia na modernizowanej trasie, a także o to, czy uda się dotrzymać terminu jej ukończenia do końca 2020 r.

"Problemy były do 2016 roku, kiedy jeszcze nie ruszyliśmy z tą inwestycją w sposób, jaki powinna przebiegać. Dzisiaj są pewne problemy na poszczególnych obiektach - nie na całości tej inwestycji" - wyjaśnił minister. "Problem polega na tym, że przed zimą nie zakończono pewnych robót i dlatego też można powiedzieć o dwóch, trzech miesiącach (opóźnienia), które zostaną nadrobione w sezonie budowlanym, który (jest) tuż przed nami" - wyjaśnił.

"Mam zapewnienie od kolejarzy, że do połowy 2020 roku pojedziemy po obydwu torach między Katowicami a Krakowem, pociągi pojadą z maksymalną prędkością do 120 kilometrów na godzinę, natomiast do 2021 roku powinny zakończyć się wszystkie działania związane z certyfikowaniem tej linii, z dopuszczeniem do pełnego użytkowania i wówczas maksymalna prędkość pociągów wzrośnie do 160 kilometrów na godzinę" - podkreślił Adamczyk.

W jego ocenie "te terminy nie są zagrożone, bo to są główne terminy, które determinują możliwość użytkowania tej linii przez wszystkich tych, którzy czekają na to już od lat". Przypomniał, że chodzi o osoby z aglomeracji śląskiej i krakowskiej, a "rzecz dotyczy 5 milionów mieszkańców".

Dzięki modernizacji pociągi będą mogły pokonać trasę między stolicami woj. małopolskiego i śląskiego w ciągu godziny. Szacowana wartość całego projektu wynosi ponad 2 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Andrzej Adamczyk
Kraków
Katowice
PKP PLK
  • Leszek Ligęza – 19.02.2019

    Terefere :)

  • Krzysztof Halama – 19.02.2019

    Prezesi Uni busa i Busa Inter z pewnością są wdzięczni! :P

  • Leszek Ligęza – 19.02.2019

    P.S. Tak dla przypomnienia :) https://dziennikzachodni.pl/pociag-katowice-krakow-nie-tak-szybko-bienkowska-pieniadze-nie-przepadna/ar/3335755

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....