Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Adamczyk: Rozwój infrastruktury kolejowej to priorytet

inforail
18.05.2018 10:46
0 Komentarzy

Priorytetem rządujest rozwój infrastruktury kolejowej – podkreślił w piątek w Stalowej Woliminister infrastruktury Andrzej Adamczyk. „Dobre połączenia kolejowe toodciążenie dla transportu drogowego” – wskazał.

Na konferencji zorganizowanej na odnowionym peronie PKPStalowa Wola Rozwadów, minister przypomniał, że obecnie realizowany jestKrajowy Program Kolejowy o wartości 67 mld zł.

Adamczyk zaznaczył, że jest to historyczne przedsięwzięcie.”Modernizujemy szlaki kolejowe, dzięki czemu będziemy mogli powiedzieć, żedysponujemy koleją komfortową, punktualną, ale przede wszystkim kolejąbezpieczną. To jest cel i priorytet naszego rządu” – mówił.

Zdaniem ministra skala inwestycji kolejowych świadczy o tym,że „przełamany został wieloletni impas, który zafundowali nam nasipoprzednicy”.

„Rozwijamy infrastrukturę komunikacyjną w regionach, którebyły poza zainteresowaniem poprzednich ekip rządowych. Dzisiaj możemypowiedzieć, że zrównoważony rozwój kraju jest faktem, zwłaszcza w realizacjiinwestycji infrastrukturalnych, kolejowych czy drogowych. Dzisiaj Podkarpacie,Lubelszczyzna, Podlaskie, Warmińsko-Mazurskie, Zachodniopomorskie to wielkie placebudowy” – mówił minister.

Jak podał Adamczyk, tylko na Podkarpaciu w projektyinfrastrukturalne „zaangażowana” jest kwota ponad 15 mld zł. Dodał, że wiele ztych projektów jest realizowanych przy wsparciu władz lokalnych. Ministerpodziękował za tę pomoc m.in. wojewodzie, marszałkowi oraz parlamentarzystom zregionu.

Wizyta Adamczyka w Stalowej Woli ma związek z prowadzonymremontem linii kolejowej nr 68 Lublin-Stalowa Wola Rozwadów. Wartość tejinwestycji to 367 mln zł.

Obecny na konferencji poseł PiS Rafał Weber podkreślił, żedzięki remontowi linii 68 czas podróży z Lublina do Stalowej Woli skróci się o20 minut.

„A dzięki modernizacji linii z Lublina do Warszawy czaspodróży ze Stalowej Woli do stolicy Polski skróci się w sumie o godzinę” – podkreśliłposeł.

Weber zaznaczył, że będą kolejne inwestycje kolejowe wStalowej Woli. Wymienił planowany remont linii do Tarnobrzega i dalej doSandomierza oraz na południe województwa do Przeworska. Natomiast w czerwcu2019 r., jak zapowiedział poseł, ma rozpocząć się remont dworca Stalowa WolaRozwadów.

„Rewolucja kolejowa dotyka w bardzo mocnym stopniu naszewojewództwo. Rozwój infrastruktury spowoduje większe zainteresowanie pasażerówtym środkiem transportu” – przekonywał.

Obecny na konferencji marszałek województwa podkarpackiegoWładysław Ortyl mówił, że wiele inwestycji, które są realizowane na koleioddziaływać będą na gospodarkę całego regionu. „Będą też dawać poczuciebezpieczeństwa mieszkańcom Podkarpacia i pasażerom kolei” – dodał.

Na stacji Stalowa Wola Rozwadów, gdzie zorganizowanokonferencję, w czerwcu br. gotowych będzie 5 torów i 12 rozjazdów oraz nowasieć trakcyjna. Na jesieni br. do dyspozycji pasażerów będą także nowe ławki,informacja pasażerska i udogodnienia dla niepełnosprawnych. Jednocześnie oddanedo użytku zostaną wszystkie tory przylegające do peronów. Zakończenie robót nastacji Stalowa Wola Rozwadów zaplanowano w październiku 2018 r.

Natomiast pomiędzy Lublinem a Lublinem Zemborzycamizbudowany jest już jeden tor. Od marca br. prowadzone są prace na drugim torze.Na ukończeniu są roboty związane z montażem słupów trakcyjnych i przewodówzasilających.

Do półmetka zbliża się modernizacja na innym odcinku LublinZemborzyce – Kraśnik, ukończenie prac zaplanowano na 1 września br.

Nowa elektryczna sieć trakcyjna na całej linii umożliwiprzyspieszenie pociągów pasażerskich do prędkości 120 km/h i składów towarowychdo 80 km/h. Powstało już ponad 1000 fundamentów pod słupy trakcyjne.

Szczególnie dla ruchu towarowego ważne będą prace na 70obiektach inżynieryjnych, w tym na mostach i wiaduktach. Efektem będziedostosowanie ich do większych obciążeń i zapewnienie sprawnego przewozucięższych ładunków. Wzrośnie także poziom bezpieczeństwa, dzięki przebudowie 75przejazdów kolejowo-drogowych.

Inwestycja zakończy się w 2019 roku. Całkowity kosztprojektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach programuPolska Wschodnia wynosi 311,9 mln zł.

Wykonawcą remontu linii Lublin-Stalowa Wola Rozwadów jestkonsorcjum, którego liderem jest spółka Track Tec Construction, a partneramispółki: Infrakol, Leonhard Weiss oraz Intop.

Linia Lublin-Stalowa Wola Rozwadów jest częścią kolejowejMagistrali Wschodniej, czyli koncepcji modernizacji linii łączących: Olsztyn,Białystok, Lublin, Rzeszów i Kielce. Ma też ona łączyć kluczowe szlaki kolejoweo charakterze międzynarodowym, poprawiając dostępność komunikacyjną wschodniejczęści kraju.


Komentarze