Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Alstom dostarczy 47 lokomotyw dla SBB Infrastructure

inforail
27.11.2015 10:08
0 Komentarzy

Alstom otrzymał zamówienie wartości 175 millionów euro nadostawę 47 lokomotyw o dwóch systemach napędu (bimodalnych) dla SBBInfrastructure w Szwajcarii. Lokomotywybędą wykorzystywane do prac na liniach kolejowych należących do SBB oraz doprac manewrowych na bocznicach w Lozannie i Limmattal. Lokomotywy zostanąwyprodukowane w zakładach Alstom w Belfort, we Francji. Zarządzanie projektembędzie prowadzone w Szwajcarii. Zostaną oddane do eksploatacji w 2018 roku.

Lokomotywa przeznaczona dla SBB Infra należy do platformybimodalnej Alstom Prima H4 przeznaczonejdo prac manewrowych i torowych. Lokomotywa osiąga prędkość do 120 km/h, copozwala swobodnie poruszać się w normalnym ruchu na liniach kolejowych. PrimaH4 jest napędzana dwoma różnymi systemami zasilania: z elektrycznej siecitrakcyjnej i generatorów diesla. Dwa generatory prądu połączone z automatycznymsystemem start-stop, pozwalają na 20% zmniejszenie zużycia paliwa w stosunku dolokomotywy wyposażonej w silnik diesla. Lokomotywa została zaprojektowana byzoptymalizować cykle utrzymaniowe, a dzięki temu zmniejszyć koszty serwisu.Jest wyposażona w system ETCS.

Szczególną uwagę przywiązano do konstrukcji kabinymaszynisty. Przestronna kabina, mieszcząca do 4 osób, została zaprojektowanajako wygodne miejsce służące do pracy i podróży. Kabina została wyposażonasystem HVAC ? wentylacji, ogrzewania i klimatyzacji system a także w schowek,mogący pomieścić rzeczy osobiste załogi. Chroni również przed wibracjami izmianami ciśnienia atmosferycznego przy wjeżdżaniu do tuneli.

?Alstom najlepiej spełnił kryteria zaproszenia do przetargupublicznego. Nowe i potężniejsze pojazdy pozwolą nam zmierzyć się z rosnącąliczbą prac budowlanych i utrzymaniowych, przy jednoczesnym zmniejszeniu liczbylokomotyw potrzebnych do ich wykonania. Dzięki poprawie efektywnościenergetycznej, lokomotywa Alstom Prima H4 pozwoli SBB Infra zmniejszyć emisjęCO2 o 6 tysięcy ton rocznie? ? powiedziałDésirée Baer, członek zarządu SBB Infrastrukture.

?Cieszy nas wybór naszych lokomotyw przez SBB Infra.Użytkowanie Alstom Prima H4 przez SBB Infra pozwoli na zmniejszenie kosztówzużycia energii i utrzymania.? ? powiedział Herman Van der Linden, DyrektorZarządzający Alstom w Szwajcarii.

Gama lokomotyw Prima wypełnia wszystkie kategorie segmentulokomotyw, poczynając od przeznaczonych do ciężkich prac (głównie w Chinach,Kazachstanie i Rosji), przewozu towarów i do przewozów pasażerskich (Europa,Afryka, Bliski Wschód, WNP) oraz prac manewrowych i torowych (Europa).


Komentarze