TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Apel o realizację południowego wariantu KDP w Łódzkiem
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 10.03.2020 10:45:29 1 komentarz
Apel o realizację południowego wariantu Kolei Dużych Prędkości w Łódzkiem (źródło: Twitter)

Posłowie Koalicji Obywatelskiej i senator niezależny Krzysztof Kwiatkowski zaapelowali, o jak najszybsze zakończenie konsultacji ws. przebiegu nowych linii Kolei Dużych Prędkości (KDP) i wyboru południowego wariantu trasy w Łódzkiem, który powstał w ramach koncepcji sieci kolejowej "Y".

Parlamentarzyści KO Dariusz Joński i Cezary Grabarczyk oraz senator niezależny Krzysztof Kwiatkowski mówili o tym podczas poniedziałkowej konferencji prasowej w Urzędzie Miasta Łodzi.

Chodzi o zaprezentowany pod koniec stycznia przez Centralny Port Komunikacyjny (CPK) projekt Strategicznego Studium Lokalizacyjnego (SSL), zawierającego mapy korytarzy dla linii kolejowych prowadzących do nowego lotniska zlokalizowanego między Warszawą a Łodzią. Obecnie zbierane są uwagi mieszkańców dotyczące nowych tras, które przyjmowane są do wtorku.

Jeden z zaproponowanych wariantów tras KDP przebiegający przez teren woj. łódzkiego w tzw. wariancie północnym wywołał protesty mieszkańców m.in. Łodzi z osiedli Złotno, Zdrowie, Mileszki oraz Konstantynowa Łódzkiego, Lutomierska, Szadku, Brzezin, Wodzieradów. Zwracano uwagę, że linia kolejowa 85 ma przebiegać m.in. przez rezerwat przyrody Polesie Konstantynowskie i zabytkowy park Piłsudskiego, co może doprowadzić do ich degradacji, a w Konstantynowie Łódzkim przez osiedla mieszkaniowe i tereny przeznaczone pod zabudowę jednorodzinną, a także przecina planowany zbiornik wodny Bechcice Konstantynów.

Joński podkreślił, że wszystkie podejmowane przez lokalne samorządy uchwały i stanowiska ws. sprzeciwu wobec proponowanego wariantu północnego były przyjmowane jednogłośnie. W zawiązku z tym zaapelował, by rządzący, jak najszybciej ogłosili wyniki raportu z trwających do jutra konsultacji, wycofali się z wariantu północnego i realizowali przebieg trasy w wariancie południowym, który - jak wskazał parlamentarzysta KO – został opracowany wcześniej i uzyskał dofinansowane z UE.

W opinii Grabarczyka tylko wariant południowy jest zgodny z prawem, czego - jak wskazał - dowodem jest ważna do 2023 r. decyzja środowiskowa. Dotyczy ona powstania łódzkiego odcinka przebiegu trasy Kolei Dużych Prędkości w tzw. sieci kolejowej "Y", łączącej Warszawę – Łódź – Poznań i Wrocław. Podkreślił, że ten przebieg trasy w konsultacjach społecznych nie budził tak dużych emocji, jak nowy wariant przebiegu linii.

"Decyzja środowiskowa z grudnia 2013 roku została wydana na tunel średnicowy między Łodzią-Fabryczną i Łodzią-Kaliską oraz KDP. Nie ma dziś innego wariantu i przedstawiciele ministra infrastruktury błądzą twierdząc, że decyzji takiej nie ma. Decyzja została doręczona Polskim Linią Kolejowym i dopóki jest ona w mocy, nie ma innego wariantu. Nie można zmieniać w sposób dowolny przebiegu tej linii. Domagamy się realizacji projektu KDP zgodnie z ważną, wiążącą decyzją" – zaznaczył b. minister infrastruktury.

Z wnioskiem o powrót do planowanego wcześniej przebiegu trasy na terenie Łodzi i Konstantynowa Łódzkiego do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka oraz pełnomocnika rządu ds. CPK Marcina Horały w zwrócił się senator Kwiatkowski.

"Koleje Dużych Prędkości to szansa na ogromny skok cywilizacyjny dla Polski i oczywiście województwa łódzkiego. Patrząc na to, co robi pełnomocnik rządu ds. CPK i ministerstwo infrastruktury zaczynam mieć absolutnie podejrzenie, że chodzi o to, żeby ta inwestycja nie została zrealizowana. Mamy uzasadnione podejrzenia, że scenariusz polityczny jest taki, żeby doprowadzić do wrzenia społecznego i powiedzieć, że nie ma zgody społecznej na realizację inwestycji i dlatego się nie da" – tłumaczył.

Polityk zwracał uwagę, że przebieg tras KDP przez woj. łódzkiego, wielkopolskiego i świętokrzyskiego był już wcześniej uzgodniony, a obecnie "rząd wywraca ten konsensus społeczny".

"W skierowanych oświadczeniach pytamy, dlaczego wywraca się proces konsultacji społecznych oraz dokumenty, które już są uzgodnione i umożliwiają rozpoczęcie inwestycji w terminie, który nie będzie zagrożony utratą środków z UE" – dodał Kwiatkowski.

Zadeklarował, że kwietniu zaprosi ministrów Adamczyka i Horałę do Senatu, by przedstawili wnioski i stanowisko Ministerstwa Infrastruktury ws. przebiegu tras po uwagach mieszkańców woj. łódzkiego i innych regionów.

Pełnomocnik rządu ds. CPK zapowiedział, że po formalnym zakończeniu przyjmowania uwag dot. nowych linii kolejowych i drogowych w ramach CPK, rozpoczną się spotkania z lokalnymi społecznościami na temat zgłoszonych uwag.

"Będziemy jeździć po całym kraju, spotykać się z lokalnymi społecznościami, samorządami, żeby te zgłoszone uwagi przedyskutować, rozważyć ewentualne alternatywne przebiegi, które były wskazywane - przebadać je, czy są możliwe pod względem środowiskowym, zgodności z prawem, wymogów technicznych" – poinformował Horała.

Jak tłumaczył, "narosło przy tym trochę nieporozumień, trochę być może czasem dezinformacji". "Są informacje np. o linii prowadzącej przez środek parku w Łodzi, podczas gdy prowadzi tunelem pod drogą przy parku - co jest zasadniczą różnicą" - wskazywał.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
łódzkie
CPK
KDP
  • Johnny – 10.03.2020

    Bardzo dobrze pamiętamy: ci panowie byli już przy władzy w latach 2007-2015 i schowali KDP do szuflady - zamiast budować. Ich obecne naciski na aktualne władze mają tylko charakter polityczny, a KDP mają gdzieś.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....