TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ateny: Stadler dostarcza do Grecji pociągi wąskotorowe
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 03.07.2007 15:30:23
Ateny: Stadler dostarcza do Grecji pociągi wąskotorowe

Podczas kiedy w byłych krajach socjalistycznych wszędzie raczej likwidują wąskotorówki, Grecja i Szwajcaria stanowią najlepszy przykład na to, że ponoć nierentowne linie kolejowe należy zmodernizować, ażeby stawały się atrakcjami turystycznymi. A jeżeli turyści regularnie zaczną okupować daną linię kolejową - nie trzeba bać się o to, że stanie się nierentowna! W 2004 greckie koleje OSE zakupiły cztery lokomotywy spalinowe kolei zębatej wartości 34,8 milionów franków szwajcarskich wraz z dostawą od koncernu Stadler. Obecnie kupiły nowe składy pociągów turystycznych, które kursować będą na terenie Peloponezu na 22-kilometrowej linii kolejowej między Diakoptón i Kalawryton. Jest to linia kolejowa cudownie wspinająca się w górę wzdłuż potoku Wurakios i poprzez mosty, tunele i lasy. Mijając w połowie drogi cudowny klasztor Megaspileon, gdzie znaleziono wspaniałą ikonę N.M.P. wykonaną ponoć przez Św. Łukasza. Nowe pokolenie pociągów greckie koleje OSE przekażą do ruchu już w 2008 roku. Dla 22,3-kilometrowej kolei zębatej na terenie północnego Peloponezu, dostarczą nowy sprzęt w interesie odciążenia przestarzałego już ponad 40-letniego taboru. Jest to linia kolejowa nader specyficzna, z rozwiązaniami raczej niestosowanymi przy tego typu kolejach. Jest to bowiem wąskotorówka o rozstawie szyn 750 mm, mimo tego jest to kolej z prawdziwego zdarzenia. Długo jeszcze jeździły tu tylko lokomotywy parowe, uparcie ziejąc z siebie obłoki pary i mocno gwiżdżąc na turystów. Jednak temu kres stawiają sprawy ekologiczne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Grecja
OSE
Stadler
GTW

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....