TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Będzie mniej zmian w kursowaniu pociągów, bo PKP PLK skontrolują pantografy
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.07.2019 15:04:15
Będzie mniej zmian w kursowaniu pociągów, bo PKP PLK skontrolują pantografy

PKP Polskie Linie Kolejowe wprowadzą system do wykrywania usterek pantografów – ważnych urządzeń lokomotyw elektrycznych. Dlatego ma być mniej zmian w kursowaniu pociągów.

Umieszczony obok toru zespół czujników zdiagnozuje w czasie jazdy stan pantografu. W przypadku znacznego uszkodzenia lokomotywa zostanie wymieniona. System będzie wprowadzany w 2020 r.

PKP PLK podają, że rocznie średnio 150 awarii sieci trakcyjnej powodowane jest przez zły stan techniczny pantografów - urządzeń umieszczonych na dachu lokomotyw elektrycznych, które służą do pobierania prądu z sieci trakcyjnej. To może powodować utrudnienia dla podróżnych pociągów, dlatego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wprowadzą nowoczesny system do wykrywania usterek pantografów (odbieraków prądu).

Laserowe czujniki, czyli zintegrowany system DSAP (Detekcja Stanów Awarii Pantografów), stworzy model 3D pantografu i automatycznie zlokalizuje każde uszkodzenie. Wymiana lub wyłączenie lokomotywy z uszkodzonym odbierakiem ograniczy liczbę awarii sieci na liniach kolejowych. Raporty z monitoringów urządzeń będą przesyłane do przewoźników, a dzięki tym informacjom, na bieżąco będą sprawniej prowadzone prace serwisowe, tak by w dalszej eksploatacji pantografy nie powodowały uszkodzeń sieci trakcyjnej.

Kontrola stanu technicznego pantografów nie tylko zwiększy niezawodność infrastruktury kolejowej, ale przede wszystkim ograniczy liczbę usterek sieci spowodowanych niewłaściwym stanem pantografu. Takie rozwiązanie znacznie usprawni ruch pociągów oraz ograniczy koszty związane z uszkodzeniem sieci trakcyjnej przez zły stan techniczny pantografów.

Stały monitoring składów

W maju PLK spotkały się z podmiotami, które mają doświadczenie w realizacji systemu związanego z kontrolą pantografów. Znaleźli się wśród nich producenci, których systemy detekcji uszkodzeń pantografów w ostatnich latach zostały zastosowane na sieciach kolejowych.

Podczas spotkań zostały zaprezentowane różne rozwiązania między innymi takie, w których skan pantografu odbywa się z boku pojazdu, od góry, a niekiedy z samego pojazdu. PLK planują zastosować system, który montowany jest na stałe w pobliżu sieci trakcyjnej i kontroluje przejeżdżające pociągi.

Na podstawie uzyskanych informacji PLK określą wymagania, a następnie rozpocznie się procedura przetargowa. W planach jest zainstalowanie pierwszych urządzeń do końca 2020 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
pantpgraf
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....