Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Będzie modernizacja odcinków Działdowo – Olsztyn i Ełk – Szczytno

inforail
25.06.2017 09:26
0 Komentarzy

O ok. trzy miesiącewcześniej niż zakładano zostaną podpisane umowy na modernizację linii kolejowejnr 216 na odcinku Działdowo-Olsztyn i nr 219 na odcinku Ełk-Szczytno -zapowiedział w sobotę w Olsztynie prezes PKP Polskich Linii Kolejowych IreneuszMerchel.

Prezes PKP PLK przypomniał na sobotniej konferencjiprasowej, że pierwotny termin podpisania umów po rozstrzygnięciu przetargów nawykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych na obu tych liniachplanowany był na listopad.

Jak mówił, w przypadku linii nr 216 na odcinkuDziałdowo-Olsztyn podpisanie umowy nastąpi w sierpniu. „Mamy w zasadziejuż zakończone procedury wyboru wykonawców. Pozostała tylko kontrola UrzęduZamówień Publicznych, która trwa od dwóch tygodni do miesiąca” – wyjaśnił.

Jego zdaniem, podobne przyspieszenie nastąpi przymodernizacji linii nr 219 na odcinku Ełk-Szczytno, gdzie – jak ocenił – umowazostanie podpisana w ciągu półtora miesiąca.

Prezes PLK poinformował również, że w piątek podpisano umowęo wartości ok. 60 mln zł netto na modernizację odcinka linii 353 Jamielnik -Olsztyn. Zgodnie z planem ten etap prac powinien zakończyć się w lipcu 2018 r.Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć tam z prędkością 120 km na godz., coskróci podróż z Iławy do Olsztyna o 6 min.

W ramach tego kontraktu zaplanowano m.in. wymianę torów isieci trakcyjnej, przebudowę kilkudziesięciu przejazdów kolejowo-drogowych, atakże modernizacja peronów na stacjach Rudzienice Suskie, Samborowo, StareJabłonki i Biesal oraz na przystankach Pikus, Lubajny i Unieszewo.

Zdaniem prezesa, na modernizację linii nr 353 JabłonowoPomorskie-Iława-Olsztyn-Korsze przeznaczono już 310 mln zł, a na jej kolejneetapy – w ciągu najbliższych dwóch lat – przewidziano jeszcze ponad 100 mln zł.

Jak dodał, prawdopodobnie na przełomie roku ogłoszonyzostanie przetarg na modernizację stacji Ostróda. Inwestycja ma byćzrealizowana w latach 2018-2020 i obejmie m.in. przebudowę układu torów imodernizację peronów.

Merchel podkreślił, że znacząco wzrosła wartość inwestycjikolejowych, które zostaną zrealizowane w woj. warmińsko-mazurskim. Jakprzypomniał, jeszcze 2015 r. wartość projektów umieszczonych na liściepodstawowej Krajowego Programu Kolejowego wynosiła w tym regionie 748 mln zł.Po zaktualizowaniu tego dokumentu w ub. roku zwiększyła się ona do ponad 1,5mld zł. Zdaniem prezesa, po kolejnej aktualizacji – planowanej w tym roku -będzie to ponad 1,9 mld zł.

Obecnie na liście podstawowej znajdują się modernizacjelinii kolejowych: nr 38 na odcinku Ełk-Korsze wraz z elektryfikacją, nr 216 naodcinku Działdowo-Olsztyn, nr 219 na odcinku Ełk-Szczytno, a takżerewitalizacja linii nr 221 Gutkowo-Braniewo i prace na linii nr 353 na odcinkuJabłonowo Pomorskie-Iława-Olsztyn-Korsze. Na liście rezerwowej są natomiastprace na linii E 75 na odcinku Białystok-Suwałki-Trakiszki oraz rewitalizacjalinii nr 220 z Olsztyna do Gutkowa.


Komentarze