Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Będzie przebudowa linii Racibórz – Chałupki, będą też utrudnienia

inforail
27.03.2019 07:43
0 Komentarzy

Przebudowę siecitrakcji elektrycznej na ponad 20 km torów linii kolejowej Racibórz – Chałupki(Śląskie) zamierza zamówić zarządca kolejowej infrastruktury. Spółka PKP PolskieLinie Kolejowe wybrała już ofertę – spośród mieszczących się w budżecieprzetargu.

Inwestycja będzie realizowana w ramach finansowanego zbudżetu państwa projektu „Prace na linii kolejowej E59 Kędzierzyn Koźle –Chałupki (Granica Państwa)” o wartości 296,5 mln zł. Projekt jest częściąprzedsięwzięcia PLK pod nazwą „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych zGórnego Śląska”.

Magistralna linia kolejowa nr 151 Kędzierzyn Koźle-Chałupkijest częścią międzynarodowego ciągu transportowego E59. To linia ważna dlaruchu pasażerskiego, a szczególnie towarowego – biegnie do granicy państwa ikolejowego przejścia granicznego z Czechami w Chałupkach.

W ramach „Prac na linii kolejowej E59 Kędzierzyn Koźle –Chałupki” m.in. zakończono już prace torowe na odcinku Krzyżanowice – Chałupki(na południe od Raciborza, w pobliżu granicy z Czechami), a także roboty naodcinkach Racibórz – Krzyżanowice (na południe od Raciborza) oraz Bierawa – Nędza(na północ od Raciborza).

W grudniu ub. roku PLK ogłosiły przetarg na przebudowę siecitrakcyjnej nad poszczególnymi odcinkami torów odcinków Krzyżanowice – Chałupki,Racibórz – Krzyżanowice i samej stacji Krzyżanowice. To łącznie ponad 22 kmsieci nad torami szlakowymi i dodatkowo nad stacją Krzyżanowice.

Roboty, które mają zostać wykonane do końca listopada 2019r., wstępnie oszacowano na ok. 30 mln zł netto. W informacji z otwarcia ofertwartość tę uściślono na 36,4 mln zł brutto. W przetargu spłynęło sześć ofert,PLK poinformowały już o odrzuceniu najtańszej i wyborze kolejnej – złożonejprzez spółkę Trakcja PRKiI, za 34,9 mln zł brutto.

Jak wynika z opisu stanu istniejącego linii w dokumentacjiprzetargowej, na rewitalizowanym jej odcinku Racibórz – Chałupki średnio wciągu doby kursuje w każdą stronę po 5 pociągów osobowych i 17/18 pociągówtowarowych.

Największym dotąd przedsięwzięciem w ramach „Prac na liniikolejowej E59 Kędzierzyn Koźle – Chałupki” są praktycznie zakończone już robotyna odcinku Bierawa – Nędza oraz Racibórz – Krzyżanowice. Objęły one ok. 35 kmtorów, przebudowę sieci trakcyjnej i odnowienie 28 obiektów inżynieryjnych.Wymieniono 14 rozjazdów i wyremontowano 15 przejazdów kolejowo–drogowych.Zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja kosztowała69,9 mln zł netto.

Wśród innych odcinków tego projektu PLK, w październiku br.unieważniony z powodu zbyt wysokich cen został przetarg na przebudowę odcinkaKędzierzyn Koźle – Stare Koźle. Z końcem października spółka PKP Polskie LinieKolejowe informowała natomiast o wyborze wykonawcy dokumentacji przebudowy dużejstacji kolejowej Racibórz.

Niezależnie od planów spółki PKP PLK, spółka PKP SA w ramachswojego Programu Inwestycji Dworcowych zamierza – do początku 2023 r. -przebudować budynek dworca w Raciborzu.

Przedsięwzięcie PLK pod nazwą „Udrożnienie podstawowychciągów wywozowych z Górnego Śląska” obejmuje kilka projektów. Oszacowany łącznykoszt „Prac na linii kolejowej E-59 na odcinku Kędzierzyn Koźle – Chałupki(granica państwa)” to 296,5 mln zł (w tym 281,7 mln zł w woj. śląskim).


Komentarze