TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Berlin: Od 1990 roku Polska zamknęła najwięcej szlaków kolejowych, Niemcy na drugiej pozycji
R. Piech - Opublikowano: 11.06.2008 12:22:37 1 komentarz
Berlin: Od 1990 roku Polska zamknęła najwięcej szlaków kolejowych, Niemcy na drugiej pozycji

Firma Tchas to pierwszy czeski potentat budowlany, który wkroczył do Polski –czytamy w Gazecie Wyborczej. Wspólnie z polskimi firmami chce modernizować linie kolejowe. W piątek w Ostrawie, siedzibie tej czeskiej spółki, najpewniej wystrzeliły korki od szampana. Podpisała ona bowiem wart ok. 50 mln euro kontrakt na modernizację odcinka Siedlce - Łuków. Roboty dla PKP Polskie Linie Kolejowe wykona konsorcjum, w którym - oprócz Tchas - są: Przedsiębiorstwo Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Katowicach, PEBEK z Radomia oraz Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE z Krakowa. Właścicielem radomskiej spółki są Czesi. Prezes Grupy Tchas Vaclav Danek poinformował nas, że jego firma chce przejąć jeszcze jedno polskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w robotach kolejowych. Tchas jest obecnie jedyną czysto czeską firmą wśród tamtejszych potentatów budowlanych. W dodatku jest to firma od samego początku prywatna (powstała w 1991 r.). Jej ubiegłoroczne przychody sięgały 6,8 mld koron, czyli niespełna miliarda złotych. Swą potęgę Tchas zawdzięcza m.in. kontraktom kolejowym. A ponieważ szczyt boomu modernizacyjnego Czechy mają już za sobą, firma spogląda łakomym okiem na Polskę, do której popłynie rzeka euro z funduszy unijnych. Np. modernizacja odcinka Siedlce - Łuków, która ma potrwać do końca przyszłego roku, to pierwsza z czterech części odnawiania linii kolejowej łączącej Siedlce z Terespolem. W sumie projekt współfinansowany z funduszu ISPA ma kosztować 190 mln euro. Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie na tym odcinku będą jeździły z prędkością 160 km/godz., zaś pociągi towarowe - 120 km/godz. Więcej w Gazecie Wyborczej: http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33182,3314628.html


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Niemcy
Polska
Alianz pro Schiene
  • rer5rp – 14.06.2008

    Wg mnie analiza ta nie jest obiektywna - prawdopodobnie najwięcej nierentownych linii w krajach piętnastki zamknięto grubo przed rokiem 1990, tam rachunek ekonomiczny był brany pod uwagę nieco wcześniej, niż u nas, czy w b. NRD...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....