Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bezpieczniej na 80 przejazdach kolejowo-drogowych w województwie łódzkim

inforail
27.03.2020 10:45
0 Komentarzy

W Łódzkiem inwestycjePKP Polskie Linie Kolejowe stale zwiększają bezpieczeństwo na przejazdach.

Tylko z tzw. programu przejazdowego szybszy ibezpieczniejszy ruch pociągów oraz wyższy poziom zabezpieczeń drogowych będziena 12 przejazdach. Na te prace przeznaczono 16 mln zł  w ramach POIiŚ . Zwiększa się teżbezpieczeństwo na 65 przejazdach na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola orazprowadzącej przez Kutno linii Warszawa – Poznań.

Z programu przejazdowego 12 skrzyżowań kolejowo-drogowych wwojewództwie łódzkim ma  nowe urządzenia,sygnalizację i rogatki. Jaśniejsze, energooszczędne oświetlenie ułatwiakierowcom i pieszym pokonanie torów. Wartość tych prac to 16,1 mln zł netto.Wartość całego ogólnopolskiego projektu to 250 mln zł netto, a dofinansowanieUE to prawie 194 mln zł netto.

Korzyści programuprzejazdowego dla województwa łódzkiego

Trzy przejazdy kolejowo-drogowe w Głownie (ul. Wiejska),Bratoszewicach i Kamieniu na odcinku Stryków – Domaniewice (linia nr 15)zostały zabezpieczone rogatkami. Skrzyżowania wyposażono w lampy LED. Na tejsamej linii na przejazdach w Domaniewicach (ul. Klonowa) i Krępie powstałynowoczesne zabezpieczenia. Wymieniono dotychczasowe urządzenia na nowe.Zamontowano jaśniejsze energooszczędne lampy. Dodatkowo w Krępie powstałmonitoring, który rejestruje sytuacje na styku kolei i drogi.

Dwa przejazdy w Prażkach i przejazd w Raciborowicach natrasie Koluszki – Piotrków Trybunalski (linia nr 1) mają nowe sygnalizatoryoraz urządzenia sterujące. Ułożono nową nawierzchnię z płyt. Dzięki temuprzejazdy gwarantują kierowcom sprawniejsze pokonanie skrzyżowania. Przejazd wKarkoszkach na odcinku Gomunice – Radomsko (linia nr 1) ma samoczynnąsygnalizację przejazdową. Lepsze oświetlenie zapewniają ustawione bliżej torówlampy LED-owe.

Prace, realizowane w ramach ogólnopolskiego programuprzejazdowego, objęły także 2 skrzyżowania w Radzicach na odcinku DębaOpoczyńska – Drzewica (linia nr 22). Na przejazdach w Radzicach Dużych iRadzicach Małych zamontowane zostały nowe sygnalizatory, nowoczesne urządzeniazdalnej kontroli i jaśniejsze oświetlenie. Wymieniono też jezdnię wraz zdojazdami do przejazdów i tory. Przejazd w Szadkowicach na odcinku TomaszówMazowiecki – Opoczno również ma nową nawierzchnię z płyt, energooszczędneoświetlenie. Ponadto, na skrzyżowaniu zamontowana jest sygnalizacja świetlna,która ostrzega kierowców przed nadjeżdżającym pociągiem.

W ramach projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa naskrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap I – część przejazdowa” PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają poziom bezpieczeństwa na 182 przejazdachw całej Polsce. Wykonano już prace na 75 skrzyżowaniach. Kolejne są wprzebudowie. Wartość projektu to 250 mln zł netto, dofinansowanie UE z ProgramuOperacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi prawie 194 mln zł netto. Zakończenieinwestycji jest planowane w 2020 r.

Z inicjatywy PKP Polskich Linii Kolejowych dodatkowezabezpieczenia w formie pasów akustyczno-wibracyjnych powstały na dojazdach do9 przejazdów: w Szadkowicach (na linii Tomaszów Mazowiecki – Opoczno), w Smardzewiena ul. Słonecznej i ul. Dębowej (na linii Łódź Kaliska – Łowicz), w Karolewie,Wielkiej Wsi, Szadku, Choszczewie (na linii Zduńska Wola Karsznice Południowe –Poddębice) oraz Wymysłowie (na linii Gajewniki – Dionizów) i Zduńskiej Woli (nalinii Gajewniki- Zduńska Wola). Przez dodatkowe bodźcie – wibracje, pasyprzypominają kierowcom o zbliżaniu się do skrzyżowania z torem i koniecznościzachowania szczególnej ostrożności.

PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększają bezpieczeństwo naprzejazdach kolejowo-drogowych w województwie łódzkim także dzięki inwestycjomm.in. na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola (przebudowa ok. 35 przejazdów),Warszawa – Poznań (25 przejazdów na odcinku przebiegającym przez woj. łódzkie)oraz Łódź Kaliska – Zgierz (5 przejazdów). Poziom bezpieczeństwa w ruchukolejowym i drogowym zwiększy również budowa bezkolizyjnych skrzyżowań wŁowiczu na trasie Poznań – Warszawa oraz Zachorzowie Kolonii i Radwanie naCentralnej Magistrali Kolejowej.

Komentarze