Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bieszczadzka Kolejka Leśna w wakacje codziennie

inforail
20.06.2016 07:03
0 Komentarzy

W lipcu i sierpniuBieszczadzka Kolejka Leśna będzie kursować co najmniej dwa razy dziennie.”Od początku tego roku przewieźliśmy już blisko 25 tys. pasażerów” -powiedział PAP prezes fundacji zarządzającej kolejką Mariusz Wermiński.

Bieszczadzka wąskotorówka w maju i czerwcu oraz we wrześniui październiku wozi turystów tylko w weekendy; w wakacje codziennie. Z kolei wzimie kursuje na zamówienia.

„Od początku lipca przez całe wakacje będziemy jeździćcodziennie. Są przewidziane dwa kursy; rano o godz. 9.30 będzie jechał pociągdo Przysłupia, a o godz. 13.00 wyruszy skład do Balnicy. Pierwsza trasa liczy12 km, druga 9 km” – przypomniał Wermiński.

Dodał, że „jeżeli będzie zainteresowanie turystów,bieszczadzka kolejka może zapewnić dodatkowe kursy pociągów”.

Szczególną popularnością wśród podróżnych cieszy się skład, któryciągnie parowóz Kp-4; kilka lata temu po kilkudziesięciu latach przerwy wróciłna trasę kolejki. Kp-4 może rozwijać prędkość do 35 km/godz. Na trasie kolejkileśnej obowiązuje jednak ograniczenie do 15 km/godz. Parowóz ma skrzynięwęglową o pojemności dwóch ton.

„Parowóz Kp-4 starsze pokolenie nazywa +bieszczadzkąciuchcią+. Do końca lat 70. poprzedniego wieku kolejarze przewieźli nimi ponadjeden milion metrów sześciennych drewna” – przypomniał prezes.

Tabor BKL oprócz parowozu Kp-4 stanowi jeszcze lokomotywaspalinowe Lyd2; do przewozu turystów przygotowanych jest też 21 wagonówosobowych.

„Dysponujemy zarówno wagonami odkrytymi jak i w pełnizabudowanymi. Oba typy wagonów wyruszają w każdym składzie” – zauważyłWermiński.

Bieszczadzka kolejka wąskotorowa powstała 1898 r. Przezwiele lat służyła do transportu drewna. Kiedy w latach 20. ubiegłego stuleciaprzeszła pod zarząd lwowskiej dyrekcji PKP rozpoczęła przewóz ludzi; z czasem stałasię atrakcją turystyczną.

Na początku lat 90. XX wieku ze względów ekonomicznychkolejkę wyłączono z eksploatacji. W 1996 r. utworzona została Fundacja BKL,która postanowiła utrzymać zabytkową kolejkę w ruchu i uczynić z niej atrakcjęturystyczną.

Z każdym rokiem leśna wąskotorówka cieszy się coraz większąpopularnością. W ubiegłym roku Bieszczadzka Kolejka Leśna przewiozła 112 tys.pasażerów; najwięcej w swojej historii.


Komentarze