TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Biski koniec SU45 w ruchu pasażerskim?
Karol Wach - Opublikowano: 22.03.2016 13:12:16 5 komentarzy
Biski koniec SU45 w ruchu pasażerskim?

Kilka tygodni temu na łamach InfoRail informowaliśmy o sprzedaży przez PKP Intercity lokomotyw SU45. Jedynym zatem pasażerskim przewoźnikiem, który wykorzystuje maszyny tej serii pozostają zatem Przewozy Regionalne. Jak wygląda sytuacja?

Obecnie dysponujemy dwoma lokomotywami serii SU45, które posiadają ważne świadectwo sprawności technicznej ? mówi nam Michał Stilger z Przewozów Regionalnych. To SU45-089, która posiada ważne świadectwo do maja 2016 roku i SU45-079, ze świadectwem do czerwca 2017 roku. Nie mamy też dobrych informacji dla miłośników tej serii lokomotyw. Jak informuje Michał Stilger dalsza eksploatacja tych pojazdów będzie możliwa po przeprowadzeniu napraw poziomu P4. Obecnie nie mamy w planach wykonania napraw tego typu. Oczywiście ważność świadectw tych pojazdów może skończyć się wcześniej, z uwagi na ich eksploatację ? dodaje przedstawiciel przewoźnika.

Przewozy Regionalne posiadają ponadto trzy lokomotywy SU45, o nr: 116, 161, 168, które nie posiadają ważnych świadectw sprawności. Teoretycznie ich eksploatacja jest możliwa po wykonaniu napraw P4, należy jednak pamiętać, że naprawy te, z uwagi na uszkodzenia, mogą wymagać dużych nakładów finansowych ? informuje Michał Stilger.

Wydaje się zatem, że Przewozy Regionalne nie będą skłonne do dalszej eksploatacji lokomotyw SU45. Powoli, ale jednak, zbliża się kres ich kursowania po polskich szlakach kolejowych. Popularne ?fiaty? pojawiły się na nich na początku lat siedemdziesiątych XX w.

W służbie PKP CARGO pozostają natomiast lokomotywy ST45, czyli zmodernizowane jednostki SU45.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
SU45
  • WK – 22.03.2016

    Bardzo smutna wiadomość... Będzie mi brakowało tych lokomotyw. Pamiętam, jak byłem mały, to jeździłem z rodzicami i siostrą na działkę do Lubonia z Poznania pociągiem. Na peronie 4a słychać było charakterystyczny dźwięk silnika SU45, która była spięta z bipą lub dwoma bonanzami. To były piękne czasy. Naprawdę będzie mi brakowało tych maszyn!

  • Haha – 22.03.2016

    Ostatnia szansa, zeby bylo jeszcze czym jezdzic. Te ostatnie SU45 powinny przejsc modernizacje

  • GAGARIN – 22.03.2016

    Smutna informacja,może PR uda się uratować jedną SU45 i jeszcze ED73.

  • ech – 22.03.2016

    To Stilger powiedział "dwoma lokomotywami" (bo... to jest ten lokomotywa)?

  • Maciek z Lublina – 28.03.2016

    Mnie też ogromnie będzie brakowało fiatów... Mam nadzieję , że nie pójdą na złom i zostanie zachowanych parę sztuk , celem prowadzenia pociągów do tematycznych imprez kolejowych ... Fiatom należy się coś takiego ! SU45 , które nie będą przywrócone do stanu czynnego po naprawie P4 , powinny być przebudowane na ST45 . Seria ST45 dobrze się sprawdza , jako lokomotywa towarowa o podobnych możliwościach jak SM48.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....