Umowa z Alstomem jest, jaka jest – powiedział dziś wiceminister Andrzej Bittel, odnosząc się do kosztów naprawy uszkodzonego pod Opolem składu ED250. Przypomnijmy, że prace pochłoną około 20 mln zł.
Umowa ma kilka elementów. Należało na etapie jej przygotowania przemyśleć takie kwestie bardziej. Teraz musimy to nawarzone piwo wypić – mówił Bittel. I dodał, że po wszystkich analizach, które trwały długo, ze strony producenta i PKP Intercity, dyskusja na temat kosztów też będzie trwała. Bittel stwierdził że ma nadzieję, iż krócej niż samo przygotowanie naprawy składu.
Chcemy, żeby to Pendolino wróciło na tory. Kwota będzie pochodziła z ubezpieczenia właściciela samochodu, ale także z Auto Casco PKP Intercity. Tabor jest ubezpieczony, więc pieniądze będą pochodzić z polisy. To przełoży się na wysokość składki w przyszłości – tłumaczył wiceminister. Ubezpieczyciel pewnie będzie szukał dalej pieniędzy u właściciela tej nieszczęsnej firmy – dodał.
Kierowca, zdaniem wiceministra popełnił absurdalny błąd. W miejscu wypadku był ewidentny zakaz wjazdu. Nie ma o czym mówić, trzeba ten pociąg przywrócić do ruchu – skwitował Bittel.
Szef PKP Intercity Marek Chraniuk powiedział nam, że sama naprawa może potrwać kilka miesięcy. Przykład z Czech pokazuje, że na takie prace potrzeba sporo czasu.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Trochę chyba przegieli z cena
Analizowali tyle czasu w tym IC i nawet nie negocjowali ceny.
A polskie składy sprzedają za granicę,we Włoszech Pendolino już wycofano
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.