TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Bombardier dla kolei szwajcarskich
BOMBARDIER - Opublikowano: 28.06.2010 19:56:18 1 komentarz
Bombardier dla kolei szwajcarskich

Bombardier Transportation wygrał ogłoszony przez koleje szwajcarskie SBB przetarg na dostawę nowych pociągów piętrowych do obsługi połączeń intercity. Całkowita wartość kontraktu na dostawę 59 pociągów BOMBARDIER TWINDEXX wynosi około 1,8 miliarda franków szwajcarskich (1,3 miliarda euro, 1,6 miliarda dolarów). Projekt TWINDEXX jest tym samym największym zamówieniem na pociągi w historii kolei SBB. Kontrakt uwzględnia również opcję na ponad 100 dodatkowych pociągów TWINDEXX.

AndréNavarri, prezes Bombardier Transportation, powiedział: „Pragniemy podziękować kolejom SBB za zaufanie, jakim nas obdarzyły. Mamy jednocześnie nadzieję na równie owocną kontynuację naszej współpracy. Szwajcaria zawsze była dla Bombardiera niezwykle ważna, zarówno jako rynek, jak i lokalizacja produkcyjna. Nasze trzy zakłady w Szwajcarii zatrudniają 900 pracowników i są one nie tylko stałym elementem tradycyjnego przemysłu kolejowego tego kraju, ale stanowią też ważną składową naszej międzynarodowej sieci innowacji i produkcji. Pociągi TWINDEXX otwierają nowy rozdział w tej historii sukcesu”.
Stéphane Wettstein, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Szwajcarię, powiedział: „Pociąg piętrowy TWINDEXX, wyposażony w innowacyjny system kompensacji przechyłu pudła, to przyszłościowa koncepcja, która wykorzystuje sprawdzone już wcześniej podzespoły. Pociągi TWINDEXX cechuje nie tylko wysoki komfort podróżowania ale i niskie koszty eksploatacyjne. Decyzja o podpisanym kontrakcie jest również bardzo dobrą wiadomością dla pracowników w Szwajcarii. Nasze zakłady w Villeneuve, Zurychu i Winterthur bardzo skorzystają na tej współpracy. Zakłady te, wraz z Centrum Kompetencji Technologii Pociągów Piętrowych w Görlitz w Niemczech, odgrywają wiodącą rolę w projekcie”.
Po podpisaniu kontraktu Andreas Meyer, dyrektor generalny SBB, powiedział: „Obiektywnie rzecz biorąc, Bombardier najlepiej spełnił kryteria przetargu. Nowoczesne i przyjazne dla pasażerów pociągi oraz ulepszona oferta produktowa wiążą się z licznymi, dobrze widocznymi korzyściami dla naszych klientów. Co więcej, kompensacja przechyłu pudła pozwala nam zaoszczędzić czas przejazdu, co umożliwia poprawę punktualności i zmniejszenie liczby traconych połączeń. Jest to ważny krok na drodze do ulepszenia oferowanych przez nas usług”.
Wspomniane 59 pociągów składać się będzie w sumie z 436 w pełni klimatyzowanych wagonów, oferujących łącznie 36.000 miejsc siedzących. Koncepcja pociągu opracowana została w należącym do Bombardier Transportation Centrum Kompetencji Technologii Pociągów Piętrowych w Görlitz w Niemczech. Od lat 90. XX w. zakład w Görlitz wyprodukował ponad 2500 wagonów piętrowych, dostosowanych do potrzeb różnych rynków międzynarodowych.
W skład udogodnień, podnoszących komfort podróży pociągami TWINDEXX, wchodzą m.in. przestronne przedziały, szerokie drzwi, bezprzewodowy dostęp do Internetu, a także przedziały klasy biznesowej. Pociągi wyposażone będą w elektroniczny system informacji dla pasażerów, systemy komunikacji awaryjnej oraz monitoring wnętrz.
System kompensacji przechyłu pudła BOMBARDIER FLEXX Tronic WAKO to jeden z kluczowych elementów technicznych pociągów TWINDEXX. Został opracowany w Centrum Kompetencji Projektowania Wózków w Winterthur. Ta mechatroniczna technologia łączy sprawdzone komponenty w innowacyjny system FLEXX Tronic WAKO, który kompensuje naturalne kołysanie pudła wagonu, zwiększając w ten sposób komfort jazdy i umożliwiając szybsze pokonywanie łuków. Dzięki nowej technologii piętrowe pociągi intercity będą mogły pokonywać łuki o 15% szybciej, co znacząco skróci czas podróży. W porównaniu z innymi systemami, w których część pasażerów może skarżyć się na chorobę lokomocyjną, nowe rozwiązanie powoduje, że pudła wagonów kołyszą się w bardzo ograniczonym stopniu.
Zastosowanie technologii ECO4 pozwoliło na zmniejszenie zużycia energii o dziesięć procent. Silnik synchroniczny prądu przemiennego z magnesami stałymi BOMBARDIER MITRAC połączono tu z innymi technologiami z grupy ECO4, takimi jak ThermoEfficient Climatization System (system klimatyzacji o zwiększonej wydajności cieplnej) i Energy Management Control System (system kontroli zarządzania energią). Technologie te zmniejszają koszty eksploatacji pociągów, a także ograniczają ich wpływ na środowisko, jednocześnie zwiększając efektywność eksploatacji.
Aby zrealizować ten projekt, zarówno zakład w Zurychu, jak i fabryka w Villeneuve będą musiały zwiększyć swoje zdolności produkcyjne. Projekt TWINDEXX zarządzany będzie przez zakład w Zurychu, a fabryka w Villeneuve –jedyny zakład produkujący pociągi w zachodniej Szwajcarii –wspólnie z zakładem w Görlitz odpowiadać będą za produkcję pojazdów. Görlitz kierować będzie również procesami inżynieryjnymi. Zakład w Winterthur zaprojektuje wózki, które zostaną wyprodukowane w Siegen w Niemczech. Układy napędowe, wyposażone w superwydajne silniki synchroniczne prądu przemiennego z magnesami stałymi, będą powstawać w szwedzkim zakładzie w Västeras.
Dostawa pociągów TWINDEXX rozpocznie się w 2012 r., a pierwsze z nich trafią do regularnej eksploatacji w grudniu 2013 roku. Dostawa 59 pociągów zostanie zrealizowana do końca 2019 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
SBB
  • badacz xx – 07.07.2010

    Ale brak jest informacji, czy te nowoczesne rozwiązania pozwalają na odzyskiwanie energii przy hamowaniu. Pociąg posiada olbrzymią energię kinetyczną która przy hamowaniu zamienia się w ciepło. A jest to duże marnotrawstwo pieniędzy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....