TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Bombardier: Patrzymy na polski rynek taboru kolejowego
INFORAIL - Opublikowano: 12.10.2015 14:00:28 3 komentarze
Bombardier: Patrzymy na polski rynek taboru kolejowego

Patrzymy na polski rynek taboru kolejowego ? powiedział nam Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardiera na Polskę. Producent, jak wiadomo, ma w swojej ofercie lokomotywę Traxx, którą w przeszłości już sprzedawał polskim przewoźnikom. Warto przypomnieć, że spośród interesujących nas firm, zajmujących się transportem pasażerskim, w swojej flocie taborowej takie maszyny mają Koleje Mazowieckie. Ale doświadczenia z eksploatacji Traxxów zbierali także PKP Intercity, Koleje Śląskie czy Przewozy Regionalne. Czy któraś z tych firm będzie zainteresowana zakupem nowych lokomotyw? Zdaniem Janusza Kućmina lokomotywy będą kupować przede wszystkim przewoźnicy towarowi. To właśnie tam swoje szanse widzi producent. Dziś transport towarów oparty jest o eksploatację starych lokomotyw, nierzadko sprowadzanych do Polski z zagranicy ? mówił Kućmin. Za kilka lat, kiedy infrastruktura zostanie zmodernizowana i prędkości wzrosną, z punktu widzenia operatora lepiej będzie posiadać nowoczesną lokomotywę ? dodał. Zdaniem szefa polskiego Bombardiera w ciągu kliku ? kilkunastu lat w Polsce będzie nawet kilkaset lokomotyw do wymiany. Jeżeli pojawią się większe projekty taborowe na pewno będziemy brali je pod uwagę ? mówił Janusz Kućmin.

Co kupować, składy złożone z lokomotyw i wagonów czy ezty? Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć ? twierdzi szef polskiego Bombardiera. Zarówno jedne, jak i drugie mają swoje zalety. Rzeczywiście teraz jest tendencja do kupowania ezt-ów, niewykluczone, że za kilka lat to się zmieni. Niewątpliwą zaletą składów konwencjonalnych jest możliwości wyłączenia z eksploatacji jednego wagonu w przypadku awarii. W ezt-ach jest to praktycznie niemożliwe ? mówił Kućmin. Ciekawym rozwiązaniem są piętrowe składy push&pull. Może one są dobrym rozwiązaniem? ? zastanawia się przedstawiciel producenta.

Dlaczego zatem Bombardier nie wystartował w przetargu PKP CARGO na dostawę 15 lokomotyw? Przypomnijmy, że wygrał go Siemens, zainteresowanie dostawą części lokomotyw wykazywał też Newag. Rzeczywiście był to spory, jak na polskie warunki, projekt ? mówił Janusz Kućmin. Technicznie nie mielibyśmy problemów z jego realizacją. Mieliśmy gotowy produkt. Mamy jednak też duże obłożenie produkcją, angażujemy się w realizację projektów poza granicami kraju (Niemcy, Holandia) ? tłumaczył szef polskiego Bombardiera. Interesujemy się polskim rynkiem, ale w tym projekcie nie zdecydowaliśmy się na złożenie oferty ? wyjaśniał Kućmin.

Zapytaliśmy też, dlaczego Bombardier nie zdecydował się na wystawienie na Trako lokomotywy Traxx? To produkt doskonale w Polsce znany. Był już pokazywany w Gdańsku, stąd decyzja, aby tym razem lokomotywy tej nie eksponować ? wyjaśnił Janusz Kućmin.

Przypomnijmy, że pudła do lokomotyw Traxx Bombardiera powstają w zakładzie we Wrocławiu. Jest to jedyna w skali producenta fabryka budująca nadwozia lokomotyw. W tej chwili zakład jest rozbudowywany. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail będą tam budowane pudła pociągów ICx.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
  • tom – 12.10.2015

    Ale lokomotywy Traxx AC3 na Trako nigdy nie było.

  • lewator – 13.10.2015

    Może i patrzycie. Bez tej manufaktury z nowego sącza nic nie zobaczycie. A znowu z nimi troche strach. Prezes oszołom nieobliczalny. Ni w kij ni w marchewke.

  • rondondon – 13.10.2015

    Pesa go uspokoi. Dostał z liścia w małopolskim to będzie siedział cicho jakiś czas.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....