TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Bombardier: Patrzymy na polski rynek taboru kolejowego
INFORAIL - Opublikowano: 12.10.2015 14:00:28 3 komentarze
Bombardier: Patrzymy na polski rynek taboru kolejowego

Patrzymy na polski rynek taboru kolejowego ? powiedział nam Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardiera na Polskę. Producent, jak wiadomo, ma w swojej ofercie lokomotywę Traxx, którą w przeszłości już sprzedawał polskim przewoźnikom. Warto przypomnieć, że spośród interesujących nas firm, zajmujących się transportem pasażerskim, w swojej flocie taborowej takie maszyny mają Koleje Mazowieckie. Ale doświadczenia z eksploatacji Traxxów zbierali także PKP Intercity, Koleje Śląskie czy Przewozy Regionalne. Czy któraś z tych firm będzie zainteresowana zakupem nowych lokomotyw? Zdaniem Janusza Kućmina lokomotywy będą kupować przede wszystkim przewoźnicy towarowi. To właśnie tam swoje szanse widzi producent. Dziś transport towarów oparty jest o eksploatację starych lokomotyw, nierzadko sprowadzanych do Polski z zagranicy ? mówił Kućmin. Za kilka lat, kiedy infrastruktura zostanie zmodernizowana i prędkości wzrosną, z punktu widzenia operatora lepiej będzie posiadać nowoczesną lokomotywę ? dodał. Zdaniem szefa polskiego Bombardiera w ciągu kliku ? kilkunastu lat w Polsce będzie nawet kilkaset lokomotyw do wymiany. Jeżeli pojawią się większe projekty taborowe na pewno będziemy brali je pod uwagę ? mówił Janusz Kućmin.

Co kupować, składy złożone z lokomotyw i wagonów czy ezty? Na to pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć ? twierdzi szef polskiego Bombardiera. Zarówno jedne, jak i drugie mają swoje zalety. Rzeczywiście teraz jest tendencja do kupowania ezt-ów, niewykluczone, że za kilka lat to się zmieni. Niewątpliwą zaletą składów konwencjonalnych jest możliwości wyłączenia z eksploatacji jednego wagonu w przypadku awarii. W ezt-ach jest to praktycznie niemożliwe ? mówił Kućmin. Ciekawym rozwiązaniem są piętrowe składy push&pull. Może one są dobrym rozwiązaniem? ? zastanawia się przedstawiciel producenta.

Dlaczego zatem Bombardier nie wystartował w przetargu PKP CARGO na dostawę 15 lokomotyw? Przypomnijmy, że wygrał go Siemens, zainteresowanie dostawą części lokomotyw wykazywał też Newag. Rzeczywiście był to spory, jak na polskie warunki, projekt ? mówił Janusz Kućmin. Technicznie nie mielibyśmy problemów z jego realizacją. Mieliśmy gotowy produkt. Mamy jednak też duże obłożenie produkcją, angażujemy się w realizację projektów poza granicami kraju (Niemcy, Holandia) ? tłumaczył szef polskiego Bombardiera. Interesujemy się polskim rynkiem, ale w tym projekcie nie zdecydowaliśmy się na złożenie oferty ? wyjaśniał Kućmin.

Zapytaliśmy też, dlaczego Bombardier nie zdecydował się na wystawienie na Trako lokomotywy Traxx? To produkt doskonale w Polsce znany. Był już pokazywany w Gdańsku, stąd decyzja, aby tym razem lokomotywy tej nie eksponować ? wyjaśnił Janusz Kućmin.

Przypomnijmy, że pudła do lokomotyw Traxx Bombardiera powstają w zakładzie we Wrocławiu. Jest to jedyna w skali producenta fabryka budująca nadwozia lokomotyw. W tej chwili zakład jest rozbudowywany. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail będą tam budowane pudła pociągów ICx.


WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
  • tom – 12.10.2015

    Ale lokomotywy Traxx AC3 na Trako nigdy nie było.

  • lewator – 13.10.2015

    Może i patrzycie. Bez tej manufaktury z nowego sącza nic nie zobaczycie. A znowu z nimi troche strach. Prezes oszołom nieobliczalny. Ni w kij ni w marchewke.

  • rondondon – 13.10.2015

    Pesa go uspokoi. Dostał z liścia w małopolskim to będzie siedział cicho jakiś czas.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....