TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Bombardier z najnowocześniejszą technologią w Polsce
InfoRail - Opublikowano: 03.11.2016 14:37:31 5 komentarzy
Nowa hala Bombardiera

Dziś, już oficjalnie, we Wrocławiu została otwarta nowa hala produkcyjna Bombardiera. Ta sama, którą w poniedziałek wizytował wicepremier Mateusz Morawiecki. Będą tu powstawać m.in. pociągi ICE4 dla Deutsche Bahn. Ale nie tylko.

Obecnie 100% produkcji Bombardiera jest wysyłane na eksport. Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel na Polskę, nie wyklucza jednak w rozmowie z InfoRail, że w przyszłości może się to zmienić. Nowa hala dedykowana jest szybkim pociągom jakie budowane są dla Deutsche Bahn. Przypomnijmy, że pierwszy taki skład z konarem października zaczął, na razie testowo, kursować z pasażerami. Wkład w budowę kolejnych takich jednostek będzie miał wrocławski zakład Bombardiera. To tu będą powstawać pudła i wózki tych jednostek.

Znaczną część pracy będzie wykonywał robot. Nie znaczy to jednak, że niepotrzebni będą pracownicy. Wręcz przeciwnie. Zatrudnienie we Wrocławiu wzrośnie. W nowej hali, po raz pierwszy w Polsce, zastosowana zostanie najnowsza technologia, w tym spawanie laserowe 3D, które do tej pory nie było stosowane w branży przemysłu kolejowego w Polsce. Bombardiera zatem jako jedyny producent taboru kolejowego w naszym kraju będzie korzystał z tej metody.

We Wrocławiu oprócz pudeł dla szybkich niemieckich pociągów będą powstawały także nadwozia dla pociągów podmiejskich, które będą obsługiwały linie S-Bahn w Hamburgu, kontynuowana będzie również budowa pudeł dla lokomotyw Traxx. Docelowo moce produkcyjne zakładu we Wrocławiu zostaną podwojone, co umożliwi produkcję do 5 pudeł tygodniowo. Do tej pory, w fabryce powstało m.in. ponad 16 000 ram wózków i blisko 2 400 nadwozi lokomotyw.

Bombardier jest największym międzynarodowym inwestorem w branży transportu szynowego w Polsce. W naszych zakładach w Katowicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu zatrudniamy ponad 1500 wysoko wykwalifikowanych pracowników - powiedział Janusz Kućmin. Inwestując w tak nowoczesną halę produkcyjną nadwozi rozwijamy zarówno umiejętności naszych pracowników, jak i możliwości naszego wrocławskiego zakładu. Spodziewamy się nawiązać jeszcze bliższą współpracę z polskim rynkiem i kontynuować dostarczanie sprawdzonych rozwiązań dla krajowego systemu transportu szynowego - dodał.


Na razie we Wrocławiu kontynuowana będzie zatem produkcja pudeł. Co z kompletnymi pojazdami? Janusz Kućmin nie zdradza żadnych planów Bombardiera w tym zakresie, nie wyklucza jednak, że w przyszłości na Dolnym Śląsku takie pojazdy będą budowane. Być może podjęcie takiej decyzji przyśpieszyłoby zamówienie z Polski. Wydaje się, że Bombardierowi najbliżej jest do zamówień na lokomotywy, choć ostatnio firma nie była aktywna w przetargach przeprowadzanych przez polskich przewoźników.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Bombardier
TRAXX
lokomotywa
ICE4
Deutsche Bahn
Wrocław
  • Pk – 03.11.2016

    Ten artykuł to jedno wielkie kłamstwo!!!! Wszyscy Polacy i cały świat wie że to firma PESA ma najnowocześniejszą technologię w Polsce!!! Zeus04 zaświadczy... a jak będzie trzeba to za pomocą swojego magicznego smartfona posiadającego zestaw czujników udowodni to w sądzie!!!!!

  • hans klops – 03.11.2016

    Bombardier nie ma szans na powrót na polski rynek. Jest za drogi i tyle w temacie. A fabryka to nic innego jak tania polska siła robocza.

  • Jarema – 04.11.2016

    @Pk weź hejterku sobie coś na uspokojenie. Oplułeś kogo trzeba, wykonałeś zadanie, spocznij.

  • Pk – 04.11.2016

    @Jarema ćwoczku zeusku zabolało ego? za tępe bezrefleksyjne fanbojstwo trzeba płacić a może płatne trollowanie?

  • zeus04 – 05.11.2016

    @Pk: O co chodzi?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....