Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bombardier z najnowocześniejszą technologią w Polsce

inforail
03.11.2016 12:37
0 Komentarzy

Dziś, już oficjalnie,we Wrocławiu została otwarta nowa hala produkcyjna Bombardiera. Ta sama, którąw poniedziałek wizytował wicepremier Mateusz Morawiecki. Będą tu powstawaćm.in. pociągi ICE4 dla Deutsche Bahn. Ale nie tylko.

Obecnie 100% produkcji Bombardiera jest wysyłane na eksport.Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel na Polskę, nie wyklucza jednak wrozmowie z InfoRail, że w przyszłości może się to zmienić. Nowa hala dedykowanajest szybkim pociągom jakie budowane są dla Deutsche Bahn. Przypomnijmy, że pierwszytaki skład z konarem października zaczął, na razie testowo, kursować zpasażerami. Wkład w budowę kolejnych takich jednostek będzie miał wrocławski zakładBombardiera. To tu będą powstawać pudła i wózki tych jednostek.

Znaczną część pracy będzie wykonywał robot. Nie znaczy tojednak, że niepotrzebni będą pracownicy. Wręcz przeciwnie. Zatrudnienie weWrocławiu wzrośnie. W nowej hali, po raz pierwszy w Polsce, zastosowanazostanie najnowsza technologia, w tym spawanie laserowe 3D, które do tej porynie było stosowane w branży przemysłu kolejowego w Polsce. Bombardiera zatemjako jedyny producent taboru kolejowego w naszym kraju będzie korzystał z tejmetody.

We Wrocławiu oprócz pudeł dla szybkich niemieckich pociągów będąpowstawały także nadwozia dla pociągów podmiejskich, które będą obsługiwałylinie S-Bahn w Hamburgu, kontynuowana będzie również budowa pudeł dla lokomotywTraxx. Docelowo moce produkcyjne zakładu we Wrocławiu zostaną podwojone, co umożliwiprodukcję do 5 pudeł tygodniowo. Do tej pory, w fabryce powstało m.in. ponad 16000 ram wózków i blisko 2 400 nadwozi lokomotyw.

Bombardierjest największym międzynarodowym inwestorem w branży transportu szynowego wPolsce. W naszych zakładach w Katowicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiuzatrudniamy ponad 1500 wysoko wykwalifikowanych pracowników – powiedział JanuszKućmin. Inwestując w tak nowoczesną halę produkcyjną nadwozi rozwijamy zarówno umiejętnościnaszych pracowników, jak i możliwości naszego wrocławskiego zakładu.Spodziewamy się nawiązać jeszcze bliższą współpracę z polskim rynkiem i kontynuowaćdostarczanie sprawdzonych rozwiązań dla krajowego systemu transportuszynowego – dodał.

Na razie we Wrocławiu kontynuowana będzie zatem produkcja pudeł.Co z kompletnymi pojazdami? Janusz Kućmin nie zdradza żadnych planówBombardiera w tym zakresie, nie wyklucza jednak, że w przyszłości na DolnymŚląsku takie pojazdy będą budowane. Być może podjęcie takiej decyzji przyśpieszyłobyzamówienie z Polski. Wydaje się, że Bombardierowi najbliżej jest do zamówień nalokomotywy, choć ostatnio firma nie była aktywna w przetargach przeprowadzanychprzez polskich przewoźników.


Komentarze