Bombardier Transportation otrzymał zlecenie na dostawę 83 pociągów Regio 2N dla francuskich kolei SNCF, działających w imieniu paryskiego STIF.
Wartość umowy to około 867 milionów euro. Nowe pociągi mają wejść do eksploatacji pod koniec 2019 roku. Będą kursować na liniach N z Paryża Montparnasse, a także na linii RER D.
O tym, że dodatkowe pociągi Regio 2N zostaną zamówione było wiadomo już od lutego. Wówczas to Valérie Pécresse, Prezydent regionu Ile-de-France, ogłosił, że zamierza kupić takie właśnie składy. Podczas zwiedzania zakładów Bombardiera ustalone zostały szczegóły, dotyczące wyglądu i wyposażenia pociągów. Dzięki temu zwiększyły się: ich dostępność na wszystkich stacjach, przepływy pasażerów, liczba miejsc siedzących. Składy będą wyposażone w klimatyzację, dynamiczny system informacji pasażerskiej, ale również gniazda do ładowania urządzeń elektrycznych.
"Regio 2N budowany jest w oparciu o udaną platformę pociągów BOMBARDIER OMNEO. Każdy oferuje przestrzeń dla 1000 pasażerów, co przekłada się na większą wygodę podróżowania. Więcej będzie miejsc siedzących, co stanowi również wielką zaletę"- powiedział Laurent Bouyer, prezes firmy Bombardier Transport France.
Zamówienie na 83 dodatkowych Regio 2N jest uzupełnieniem poprzedniej umowy na 42 takie jednostki z grudnia 2014 r. STIF będzie posiadał zatem flotę 125 Regio 2N i będzie w pełni korzystać z optymalizacji kosztów operacyjnych i utrzymania Platformy OMNEO.
Do tej pory dziesięć francuskich regionów zamówiło łącznie 341 pociągów OMNEO / Regio 2N na podstawie umowy podpisanej w 2010 r. Bombardier zawarł z SNCF kontrakt na dostawy maksymalnie 860 pociągów. Platforma OMNEO oferuje pociągi dla przewozów podmiejskich, regionalnych i dalekobieżnych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

A przewozy regionalne właśnie testują dwa faniksy :D
A imigranci zajmą się odpowiednio tymi pojazdami ?
Oni zamówili dodatkowo 83 pociągi a my ledwo kupiliśmy 5 i chwalimy się jakbyśmy kupili ich o wile więcej.... od Francuzów.
Tak, Bombardier zwiększa zamówienie na pociągi Regio 2N. Można wiedzieć od kogo kupują? Ot taki jak zwykle tytuł.
TO jest ten Feniks z FPS?
Panie, 2N to myśmy w Polsce już wieki temu mieli!
efekt skali zakupów poraża... (w sensie pozytywnym). U nas sukcesem jest jak się kupi kilka składów. Kilkanaście to już Himalaje możliwości finansowych i organizacyjnych. O podobnych zakupach, które nie będą wyjątkiem ale regułą chyba jeszcze długo będziemy marzyć. Wszak kibel wiecznie żywy...
1000 pasażerów? Na pewno ?
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.