Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bombardier zwiększa zamówienie na pociągi Regio 2N

inforail
27.06.2017 13:13
0 Komentarzy

Bombardier Transportationotrzymał zlecenie na dostawę 83 pociągów Regio 2N dla francuskich kolei SNCF,działających w imieniu paryskiego STIF.

Wartość umowy to około 867 milionów euro. Nowe pociągi mająwejść do eksploatacji pod koniec 2019 roku. Będą kursować na liniach N z ParyżaMontparnasse, a także na linii RER D.

O tym, że dodatkowe pociągi Regio 2N zostaną zamówione byłowiadomo już od lutego. Wówczas to Valérie Pécresse, Prezydent regionuIle-de-France, ogłosił, że ​​zamierza kupić takie właśnie składy. Podczas zwiedzania zakładów Bombardieraustalone zostały szczegóły, dotyczące wyglądu i wyposażenia pociągów. Dziękitemu zwiększyły się: ich dostępność na wszystkich stacjach, przepływy pasażerów,liczba miejsc siedzących. Składy będą wyposażone w klimatyzację, dynamicznysystem informacji pasażerskiej, ale również gniazda do ładowania urządzeń elektrycznych.

„Regio 2N budowany jest w oparciu o udaną platformępociągów BOMBARDIER OMNEO. Każdy oferuje przestrzeń dla 1000 pasażerów, co przekładasię na większą wygodę podróżowania. Więcej będzie miejsc siedzących, co stanowirównież wielką zaletę”- powiedział Laurent Bouyer, prezes firmy BombardierTransport France.

Zamówienie na 83 dodatkowych Regio 2N jest uzupełnieniempoprzedniej umowy na 42 takie jednostki z grudnia 2014 r. STIF będzie posiadał zatemflotę 125 Regio 2N i będzie w pełni korzystać z optymalizacji kosztówoperacyjnych i utrzymania Platformy OMNEO.

Do tej pory dziesięć francuskich regionów zamówiło łącznie341 pociągów OMNEO / Regio 2N na podstawie umowy podpisanej w 2010 r. Bombardierzawarł z SNCF kontrakt na dostawy maksymalnie 860 pociągów. Platforma OMNEOoferuje pociągi dla przewozów podmiejskich, regionalnych i dalekobieżnych.


Komentarze