TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Budapeszt: 1 stycznia 2009 ma ruszyć samodzielny zarząd infrastruktury
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 11.03.2008 13:18:38
Budapeszt: 1 stycznia 2009 ma ruszyć samodzielny zarząd infrastruktury
Jak informuje węgierski centralny dziennik Magyar Nemzet oraz ekonomiczna gazeta Menedzsment Fórum, zdaniem zastępcy dyrektora generalnego holdingu MÁV LászlóMosócziego, w Węgierskim Urzędzie Kolejowym liczą na to, że najpóźniej do początku 2009 roku koleje torowe MÁV również otrzymają zezwolenie na działalność.
Jak podkreślił dyr. L.Mosóczi, przedłużanie się wydania zezwolenia nie jest związane z tym, jakoby trasy kolejowe byłyby niebezpieczne, czy niezdatne do ruchu. Po prostu trzeba uczynić zadość różnym formalnym wymogom. A więc: m. in. udowodnić, że sieć kolejowa stanowi własność nowej kolei, czy też jest ona upoważniona do jej eksploatacji. A Urząd Kolejowy przy wydawaniu zezwolenia, bada również dobre imię handlowe kolei, lub czy posiadane jest ważne ubezpieczenie w razie zaistnienia jakiegoś wypadku.
Ponieważ zezwolenie Urząd wyda na całą sieć, oprócz poszczególnych linii kolejowych, w zakres sieci należą również wszystkie bocznice należące do MÁV. A tu sprawę gmatwa fakt, że sprawy własnościowe ponad 400 bocznic nie są jeszcze dostatecznie wyjaśnione. Chodzi po prostu o to, że brak jest wpisów w urzędach gruntowych dotyczących własności parcel pod torami, bo w okresie komuny zaniedbano uporządkowanie tych zagadnień. Tak więc obecnie pierwszoplanowe jest rozwiązanie tego zadania, bo do 15 marca MÁV do podania leżącego w Urzędzie Kolejowym musi już załączyć całą dokumentację tych bocznic.
Dla przypomnienia, obie gazety podkreślają, że Urząd Kolejowy nie tak dawno wlepił holdingowi MÁV pokaźną grzywnę w wysokości 100 milionów forintów (ponad 1,5 mln złotych) za eksploatację sieci kolejowej bez ustawowego zezwolenia. Jak stwierdził dyr. Mosóczy, MÁV odwołał się od tej decyzji. Po otrzymaniu zezwolenia, od 1 stycznia 2009, ale najpóźniej od 1 stycznia 2010, nowa kolej trasowa MÁV wreszcie rozpocznie już samodzielną działalność. Będzie ona dysponować majątkiem torowym o wartości 400 miliardów forintów.

Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Węgry
Budapeszt
MAV
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....