TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Budapeszt: Czy BHÉV zostaną włączone w holding MÁV?
Roland von Bagratuni - Opublikowano: 28.02.2008 14:57:10
Budapeszt: Czy BHÉV zostaną włączone w holding MÁV?
Niewątpliwie największą sensacją miesiąca jest informacja opublikowana przez gazetę ekonomiczną Világgazdaság oraz podana przez agencję MTI i radio Klubrádió. Nadburmistrz Budapesztu Gábor Demszky jeszcze w tym tygodniu rozpocznie konsultacje z ministrem gospodarki i komunikacji Csabą Kákosy o szczegółach przejęcia od budapeszteńskich zakładów komunikacyjnych Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) budapeszteńskiej kolei dojazdowej Budapesti Helyiérdekű Vasút (BHÉV) przez koleje państwowe Magyar Államvasútak (MÁV).
W sprawie tej nadburmistrz Demszky „zamienił już kilka słów z ministrem Kákosym“. Decyzja związana jest z państwowym dotowaniem BKV, który nagromadził wielomiliardowy dług. Sytuację finansową BKV chciano poprawić poprzez przerzedzenie lub likwidację wielu, również cieszących się dużą popularnością linii tramwajowych, trolejbusowych i autobusowych, co wywołało olbrzymi skandal i falę protestów nie tylko ludności, ale także kierownictwa poszczególnych zainteresowanych dzielnic.
Przed drugą wojną światową BHÉV było samodzielną koleją-filialną MÁV, dopiero komuna przyłączyła ją do BKV po połączeniu przedsiębiorstw komunikacji tramwajowej i autobusowej w jedną firmę. Wówczas podstołeczne koleje dojazdowe posiadały 10 linii, łączących Budapeszt z Szentendre, Óbuda, Nagytétény, Budaőrs, Csepel, Ráckeve, Rákosszentmihály, Csömör, Gödöllő, oraz Taksony z Szigetszentmiklós o ogólnej długości ok.150 km i przeważnie jednotorowe. Obecnie BHÉV posiada 5 linii o ogólnej długości 100 km. Wszystkie są już zelektryfikowane i dwutorowe. W przeciwieństwie do trakcji kolejowej o napięciu 25kV 50Hz~, trakcja BKV posiada napięcie 1kV prądu stałego.
Zmiana właściciela może przynieść korzyści pasażerom, którzy taniej będą mogli jeździć poza Budapesztem. Ostatnio właśnie to wywołało poważny skandal, że emeryci, którzy nie ukończyli 65 roku życia, zamiast ulgowych abonamentów zmuszeni zostali do kupna abonamentów za połowę ceny. Jak wiadomo: emeryci, którzy ukończyli 65 rok życia mogą bezpłatnie korzystać ze środków komunikacji publicznej na terenie całych Węgier, ale ulgi posiadają tylko na kolei MÁV.

Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Węgry
Budapeszt
BKV
BHEV
MAV
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....