TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ceske drahy kupują 90 lokomotyw!
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.07.2020 11:45:37
Ceske drahy kupują 90 lokomotyw!

Ceske drahy ogłosiły przetarg na dostawę 90 lokomotyw elektrycznych i ich utrzymanie. Przewoźnik chce kupić maszyny przystosowane do prędkości 200 km/h  z dopuszczeniem w Czechach i Europie Środkowej.

Krajowy przewoźnik chce podpisać umowę ramową ze zwycięzcą przetargu, od którego natychmiast zamówi 40 lokomotyw w pierwszym etapie. Będą one wykorzystywane w krajowym i międzynarodowym transporcie dalekobieżnym. Część zamówienia polega na zapewnieniu dziesięcioletniej pełnej obsługi elektrowozów.

"Celujemy w dostawy nowoczesnych lokomotyw elektrycznych, które zapewnią naszą długoterminową konkurencyjność na środkowoeuropejskim rynku kolejowym i zastąpią starzejące się maszyny z lat 70. Nie warto już ich unowocześniać ani wyposażać w system ETCS. Nowe lokomotywy zostaną uruchomione na liniach najwcześniej za 3 lata" - mówi Václav Nebeský, dyrektor generalny i prezes zarządu Kolei Czeskich.

"Lokomotywy będą wielosystemowe, więc możemy z nich korzystać bez ograniczeń nie tylko w usługach międzynarodowych, ale zwłaszcza po konwersji zasilania trakcyjnego z 3 kV na 25 kV 50 Hz, w Czechach. Ponadto nabycie nowoczesnej technologii jest bardziej ekonomiczne niż instalowanie ETCS w starych przestarzałych pojazdach. Wzmocnimy również naszą flotę pojazdami, które mogą w pełni wykorzystać obecną i przyszłą prędkość korytarzy w naszym kraju i za granicą, tj. planowane 200 km/h." – dodaje.

Nowe lokomotywy będą trójsystemowe (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC), wyposażone w europejski system ETCS i krajowe systemy do eksploatacji w Czechach. Ich moc wyniesie co najmniej 6 000 kW, co umożliwi prowadzenie pociągów ekspresowych o masie do 450 ton. Podczas hamowania wytwarzana energia elektryczna, ma wracać do sieci elektrycznej, zmniejszając w ten sposób energochłonność transportu kolejowego i zwiększając jego pozytywny wpływ na ochronę środowiska. System sterowania umożliwiać ma komunikację kilku lokomotyw i lokomotyw z wagonami sterującymi, dzięki czemu można je również stosować w zestawach push-pull.

Pełna obsługa lokomotyw

Po raz pierwszy Czeskie Koleje oczekują nie tylko dostarczenia nowoczesnych pojazdów ale także zapewnienia pełnej obsługi od dostawcy. Tak postępują również inne duże koleje i przewoźnicy za granicą.

"W przypadku tych nowoczesnych interoperacyjnych lokomotyw pełna obsługa ma dla nas wiele niezaprzeczalnych zalet. Przede wszystkim jest to bardzo wysoka dostępność na poziomie do 98%. Ponadto łatwo jest mieć dostępne części zamienne i szybko rozwiązywać problemy, które mogą wystąpić podczas intensywnej pracy. Jednocześnie chcemy zapewnić pełną obsługę zgodnie z aktualnymi trendami w naszej działalności i naszych pracownikach. Zapewni to wysoki rozwój zawodowy i potencjalne zatrudnienie dziesiątkom techników w regionalnych centrach utrzymania, a także dobre wykorzystanie naszej działalności" – argumentuje przewoźnik.

Zwycięzca przetargu zapewni zatem utrzymanie przez okres 10 lat z opcją na kolejny okres pięciu lat.

Czeskie koleje mają obecnie 294 lokomotywy elektryczne 17 różnych typów. Dla lokomotyw prądu stałego i przemiennego średni wiek wynosi 35 i 42 lata. Serie 150,2 i 151, które są intensywnie wykorzystywane w transporcie ekspresowym, zostały wyprodukowane w 1978 r., a lokomotywy serii 242 były budowane od 1975 r. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ceske drahy
lokomotywa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....