Ceske drahy kupują 90 lokomotyw!
Ceske drahy ogłosiłyprzetarg na dostawę 90 lokomotyw elektrycznych i ich utrzymanie. Przewoźnikchce kupić maszyny przystosowane do prędkości 200 km/h z dopuszczeniem w Czechach i EuropieŚrodkowej.
Krajowy przewoźnik chce podpisać umowę ramową ze zwycięzcąprzetargu, od którego natychmiast zamówi 40 lokomotyw w pierwszym etapie. Będąone wykorzystywane w krajowym i międzynarodowym transporcie dalekobieżnym.Część zamówienia polega na zapewnieniu dziesięcioletniej pełnej obsługielektrowozów.
„Celujemy w dostawy nowoczesnych lokomotyw elektrycznych,które zapewnią naszą długoterminową konkurencyjność na środkowoeuropejskimrynku kolejowym i zastąpią starzejące się maszyny z lat 70. Nie warto już ichunowocześniać ani wyposażać w system ETCS. Nowe lokomotywy zostaną uruchomionena liniach najwcześniej za 3 lata” – mówi Václav Nebeský, dyrektor generalny iprezes zarządu Kolei Czeskich.
„Lokomotywy będą wielosystemowe, więc możemy z nichkorzystać bez ograniczeń nie tylko w usługach międzynarodowych, ale zwłaszczapo konwersji zasilania trakcyjnego z 3 kV na 25 kV 50 Hz, w Czechach. Ponadtonabycie nowoczesnej technologii jest bardziej ekonomiczne niż instalowanie ETCSw starych przestarzałych pojazdach. Wzmocnimy również naszą flotę pojazdami,które mogą w pełni wykorzystać obecną i przyszłą prędkość korytarzy w naszymkraju i za granicą, tj. planowane 200 km/h.” – dodaje.
Nowe lokomotywy będą trójsystemowe (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC,15 kV 16,7 Hz AC), wyposażone w europejski system ETCS i krajowe systemy doeksploatacji w Czechach. Ich moc wyniesie co najmniej 6 000 kW, co umożliwiprowadzenie pociągów ekspresowych o masie do 450 ton. Podczas hamowaniawytwarzana energia elektryczna, ma wracać do sieci elektrycznej, zmniejszając wten sposób energochłonność transportu kolejowego i zwiększając jego pozytywnywpływ na ochronę środowiska. System sterowania umożliwiać ma komunikację kilkulokomotyw i lokomotyw z wagonami sterującymi, dzięki czemu można je równieżstosować w zestawach push-pull.
Pełna obsługalokomotyw
Po raz pierwszy Czeskie Koleje oczekują nie tylko dostarczenianowoczesnych pojazdów ale także zapewnienia pełnej obsługi od dostawcy. Tak postępująrównież inne duże koleje i przewoźnicy za granicą.
„W przypadku tych nowoczesnych interoperacyjnych lokomotywpełna obsługa ma dla nas wiele niezaprzeczalnych zalet. Przede wszystkim jestto bardzo wysoka dostępność na poziomie do 98%. Ponadto łatwo jest miećdostępne części zamienne i szybko rozwiązywać problemy, które mogą wystąpićpodczas intensywnej pracy. Jednocześnie chcemy zapewnić pełną obsługę zgodnie zaktualnymi trendami w naszej działalności i naszych pracownikach. Zapewni towysoki rozwój zawodowy i potencjalne zatrudnienie dziesiątkom techników wregionalnych centrach utrzymania, a także dobre wykorzystanie naszejdziałalności” – argumentuje przewoźnik.
Zwycięzca przetargu zapewni zatem utrzymanie przez okres 10lat z opcją na kolejny okres pięciu lat.
Czeskie koleje mają obecnie 294 lokomotywy elektryczne 17różnych typów. Dla lokomotyw prądu stałego i przemiennego średni wiek wynosi 35i 42 lata. Serie 150,2 i 151, które są intensywnie wykorzystywane w transporcieekspresowym, zostały wyprodukowane w 1978 r., a lokomotywy serii 242 byłybudowane od 1975 r.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze