TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Ceske Drahy na Czech Raildays 2012
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 21.06.2012 17:55:52
Ceske Drahy na Czech Raildays 2012

Nie da się ukryć że ostaravskie targi Czech Raildays zorganizowane zostały głównie z myślą o rynku czeskim i słowackim. Najbardziej aktywnym wystawcą okazały się, co nie powinno specjalnie dziwić, Ceske drahy.

Przewoźnik zaprezentował w Ostravie „mistrzowski”zestaw, lokomotywę i wagon 1 klasy w barwach EURO 2012, z hasłem przewodnim całego przedsięwzięcia „Vlakem na Euro”. Dzięki tej ekspozycji mogliśmy się przekonać w jakich warunkach do Polski podróżowali czescy piłkarze. I trzeba przyznać, że nie mieli na co narzekać. Ich skład prowadziła jedna z lepszych, o ile nie najlepsza lokomotywa CD, 380 011, wyprodukowana przez Skodę. Wagon zaś, którym podróżowali zapewnił maksimum komfortu, jaki można sobie wyobrazić. Siadając w jego fotelu nie ma na co narzekać. Odpowiednio rozstawione siedzenia zapewniają właściwy komfort podróżowania, zaś klimatyzacja stwarza optymalne warunki do jazdy.    

     

Ponadto można było zobaczyć wagon restauracyjny WRmee 816 po modernizacji, który ma pojawić się w składach pociągów międzynarodowych do Austrii, Węgier czy Słowacji, kursujących z prędkością do 160 km/h. Pojazd został zaprojektowany tak, aby spełniać międzynarodowe standardy. Jest komfortowy i w pełni klimatyzowany. Została w nim zabudowana nowoczesna kuchnia oraz jadalnia, a także WC z zamkniętym obiegiem. No i jest też bar….

Dane techniczne wagonu WRmee 816 po modernizacji

Szerokość toru

1435 mm

Prędkość maksymalna

160 km/h

Miejsca siedzące

Jadalnia

Bar

 

24

7

Długość

26400 mm

Szerokość max

2824 mm

Wysokość max

4050 mm

Temperatury, których wagon może kursować

od -25 do +40

Max wysokość n.p.m.

1400 m

   

W barwach CD można było podziwiać także jednostkę 471.076 CityElefant, wyprodukowaną przez Skoda Vagonka a.s. To piętrowy skład nowej generacji przeznaczony do realizacji przewozów regionalnych i międzyregionalnych. Zaletą tych jednostek jest, jak chwali się producent, komfort dla pasażerów, których jednorazowo na pokładzie składu może podróżować, na miejscach siedzących, 310 (w tym 23 w pierwszej klasie) oraz komfort maszynisty, który pracuje w ergonomicznej, nowoczesnej kabinie. Składy mogą poruszać się z prędkością do 160 km/h. Są wykonane z profili aluminiowych, co znacznie obniża ich masę. Napędzają je cztery asynchroniczne silniki, o łącznej mocy 2000 kW. Pojazdy są oczywiście klimatyzowane, wyposażone w toalety z zamkniętym obiegiem.

Dane techniczne jednostki 471 CityElefant

Producent

Skoda Vagonka a.s.

Prędkość maksymalna

160 km/h

Długość składu 3-częsniwoego

79200 mm

Szerokość

2820 mm

Wysokość

4635 mm

Waga

155,4 t

Miejsca siedzące

310 + 23

Silniki

4x500 kW

Szerokość toru

1435 mm

 

Kolejny pojazd w barwach CD to RegioPanter. To chyba najciekawszy i najnowocześniejszy skład prezentowany na Czech Raildays. Wyprodukowany przez Skoda Vagonka a.s. pojazd może kursować z prędkością maksymalną 160 km/h po szlakach z rozstawem torów 1435 mm. Jest, jak zachwala producent ekologiczny, ekonomiczny, klimatyzowany i przystosowany do potrzeb osób niepełnoprawnych. Wyposażony został w WC z zamkniętym obiegiem. Są w nim gniazdka 230V i bezprzewodowy Internet Wi-Fi. Nie mogło także zabraknąć zewnętrznego i wewnętrznego sytemu informacji pasażerskiej. Skład jest przeznaczony do realizacji przewozów regionalnych i międzyregionalnych.

Dane techniczne RegioPanter

Producent

Skoda Vagonka a.s.

Prędkość maksymalna

160 km/h

Szerokość toru

1435 mm

Długość

79 400 mm

Szerokość

2 820 mm

Wysokość

4 260 mm

Miejsca siedzące

241 + 9

Liczba pasażerów ogółem

497

Liczba miejsc dla wózków inwalidzkich

2

Napięcie

3kV DC

Możliwość połączenia

4 jednostki

 

Ostatni pojazd w barwach CD to Ridici Vuz 961 od Pars nova a.s. –firmy z grupy Skoda. To klasyczny push and pull, mogący poruszać się z prędkością do 140 km/h. Klimatyzowany, z miejscami 2 klasy. Jego przeznaczenie to przewozy regionalne. Powstał na bazie pojazdów typu Bdt wyprodukowanych w latach osiemdziesiątych XX wieku w fabryce Vagonce Studenka.

Dane techniczne Ridici Vuz 961

Producent

Vagonce Studenka

Wykonawca modernizacji

Pars nova a.s. (grupa Skoda)

Długość

24 500 mm

Szerokość

2 883 mm

Wysokość

4 230 mm

Szerokość toru

1 435 mm

Waga

41,1 t

Miejsca siedzące

56 + 12 składanych

Miejsca stojące

60

Miejsca dla wózków inwalidzkich

2

Prędkość maksymalna

140 km/h


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Skoda
Ceske drahy
Ostrava
Czech Raildays
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....