Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chraniuk: Nowe ezt-y nie zastąpią starszych pojazdów

inforail
22.08.2019 09:01
0 Komentarzy

Jak informowaliśmy wczorajna łamach InfoRail.pl PKP Intercity podpisały ze Stadler Polska umowę nadostawę 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wartość kontraktu toponad 1 mld zł.

Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk, nowe składy Stadleratypu Flirt nie będą zastępowały starszego taboru, tylko poszerzą ofertęprzewoźnika. „Zgodnie z kontraktem, liczymy, że dwa pierwsze nowe składydołączą do naszej floty w ciągu półtora roku” – powiedział. Dodał, że PKPIntercity w tym roku powinno przewieźć ok. 50 mln pasażerów, czyli o ok. 8proc. więcej niż w 2018 r.

Przedmiotem postępowania przetargowego była dostawafabrycznie nowych 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wraz zutrzymaniem przez 15 lat. Zgodnie z warunkami zamówienia, dostawa pierwszychdwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych ma nastąpić w ciągu 18 miesięcy oddnia wejścia w życie umowy. Kolejne jednostki mają trafić do PKP Intercity wokresie 48 miesięcy od podpisania kontraktu. Zanim to jednak nastąpi, dwiepierwsze jednostki będą poddane eksploatacji nadzorowanej w ruchu pasażerskimprzez okres od 6 do 12 miesięcy (do osiągnięcia przebiegu co najmniej 250 000km).

Nowe pociągi będą przeznaczone do międzywojewódzkichprzewozów pasażerskich. Wstępne plany zakładają skierowanie pojazdów na trasySzczecin-Lublin, Szczecin-Kraków i Kraków-Lublin. Elektryczne zespołytrakcyjne, które dostarczy Stadler Polska, będą dostosowane do prędkości 160km/h, co pozwoli na wykorzystanie pojazdów na zmodernizowanych szlakachkolejowych z zapewnieniem możliwie najatrakcyjniejszego czasu przejazdu.

PKP Intercity posiada 20 składów EZT typu Pendolino, 20składów typu Dart (zbudowanych przez Pesę) i 20 składów typu Flirt. Te ostatniezbudowane zostały przez Stadlera. Ponadto w czerwcu spółka podpisała wartąblisko 275 mln zł brutto umowę na modernizację 14 „edyt”, czylipojazdów ED74, które planowo mają być wykorzystywane głównie na trasach Wrocław-Lublini Wrocław-Kielce. Po wypełnieniu umowy przez Stadler Polska PKP Intercitybędzie dysponowało flotą 86 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych.


Komentarze