TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

CIR: Nie tylko szyny dla samorządów
SPEDYCJE.PL 28.06.2007 - Opublikowano: 29.06.2007 00:13:20
CIR: Nie tylko szyny dla samorządów
Jak poinformowało Centrum Informacyjne Rządu (CIR) w komunikacie po posiedzeniu rządu-przyjeto na nim dwa projekty nowelizacji ustawy o restrukturyzacji PKP. Zaproponowane zmiany dotyczą m.in. zasad przekazywania samorządom linii kolejowych w użytkowanie i spłatę zadłużenia PKP Przewozy Regionalne. Zgodnie z pierwszym projektem, samorządy będą mogły nieodpłatnie otrzymać te linie kolejowe, które nie mają znaczenia państwowego i nie są wykorzystywane przez Polskie Linie Kolejowe SA (PLK SA). Warunkiem przekazania linii będzie dalsze prowadzenie przewozów pasażerskich przez samorząd. Umowa ma obowiązywać przez dwa lata. Jeżeli na przejętej linii kolejowej nie będą wykonywane przewozy pasażerskie, samorząd będzie musiał informować o tym ministra transportu. Zgoda na inne niż pierwotnie zakładano wykorzystanie linii będzie związana z obowiązkiem wykupienia linii, brak zgody spowoduje konieczność zwrócenia użytkowanej linii PKP SA lub PLK SA. Projekt nowelizacji określa również zasady przekazywania gminom niesprzedanych budynków mieszkalnych oraz wskazuje grupę osób uprawnionych do pierwokupu kolejowych lokali mieszkalnych. Lokatorzy, w ciągu trzech miesięcy od dnia otrzymania oferty zakupu lokalu, muszą złożyć tzw. oświadczenie woli o zamiarze jego nabycia. Jeżeli oświadczenia nie zostaną złożone, PKP SA może zasób lokalowy przekazać spółdzielni mieszkaniowej. Drugi projekt nowelizacji zakłada, że w ciągu dwóch lat z budżetu państwa PKP SA otrzymają pożyczkę 1 mld 860 mln zł na spłatę zadłużenia PKP Przewozy Regionalne (PR). Jeśli spłata nie nastąpi w formie pieniężnej, dopuszczalne będzie przekazanie na rzecz Skarbu Państwa udziałów o wartości 1 mld 382 mln zł, jakie PKP SA posiada w PKP Przewozy Regionalne. Pozostała część pożyczki zostanie spłacona akcjami lub udziałami innych spółek zależnych PKP SA. Udziały PKP PR, w chwili przejęcia przez Skarb Państwa, staną się własnością samorządów województw. Przy podziale udziałów w kapitale zakładowym będą brane pod uwagę: wielkość województwa, liczba mieszkańców, długość linii kolejowych oraz średnia liczba podróżnych w ciągu ostatnich trzech lat. PKP SA może również przekazać gminom na własność dworce kolejowe wraz z zajętymi pod nie gruntami. W takim przypadku gminy będą zobowiązane do odnowienia budynku oraz do zapewnienia optymalnych warunków do obsługi pasażerów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SA
rzad
ustawa
restrukturyzacja
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....