TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Co dalej z drugim torem do Słupska? MI wyjaśnia
InfoRail.pl - Opublikowano: 10.02.2020 09:45:04
Co dalej z drugim torem do Słupska? MI wyjaśnia

Zgodnie z obecnym haromonogramem dla odcinka Gdynia -Słupsk trwają prace projektowe, a przewidywany termin ich zakończenia to IV kwartał 2020 roku – poinformował w odpowiedzi na interpelację posła Marka Rutki wiceminister Andrzej Bittel.

Rozpoczęcie robót planowane jest po zakończeniu projektowania (po uwzględnieniu warunków eksploatacyjnych i możliwości prowadzenia robót, tj. m.in. organizacji zamknięć torowych i tras objazdowych). Zgodnie z założeniami projektowymi linia nr 202 na całym odcinku, tj. Gdynia Chylonia – Słupsk, będzie linią dwutorową, a na odcinku Rumia – Wejherowo zostanie przedłużona linia kolejowa nr 250 (dobudowa dwóch torów aglomeracyjnych).

Ile kasy na modernizację?

Andrzej Bittel poinformował, że w ramach obecnie obowiązującego Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r., dla przedmiotowego projektu zabezpieczono kwotę 310 mln zł. Niemniej zasadnicza część robót budowlanych planowana jest do realizacji po 2020 r. w ramach środków nowej perspektywy UE 2021 – 2027. Obecnie nie są jeszcze znane zasady korzystania z instrumentów finansowych UE, jak również potencjalna wielkość alokacji dla przyszłej perspektywy – podał.

Wiceminister wskazał, że w obecnej perspektywie na lata 2014 – 2020 projekt ma zapewnione finansowanie na kwotę 310 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020, co pozwala na realizację omawianej inwestycji zgodnie z aktualnym harmonogramem. Z uwagi na uwarunkowania czasowe i eksploatacyjne zasadnicza część robót realizacyjnych planowana jest do realizacji po 2020 r. W związku z tym zakładane jest ich finasowanie w ramach przyszłej perspektywy finansowej UE 2021 – 2027. Właściwym źródłem finansowania byłby kolejny Program Operacyjny dla przyszłej perspektywy, natomiast decyzje odnośnie dalszego finansowania i realizacji robót zostaną podjęte po określeniu zasad korzystania z instrumentów finansowych UE, jak również potencjalnej wielkość alokacji dla przyszłej perspektywy.

Parametry techniczne

Bittel wyjaśnił, że zgodnie z przyjętymi założeniami, planowanymi efektami eksploatacyjnymi realizacji robót w ramach projektu pn. "Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk" będą:

- przystosowanie geometrii toru linii nr 202 do prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich z prędkością maksymalną 200 km/h oraz pociągów towarowych z prędkością 120 km/h;

- przystosowanie do nacisków na oś wynoszących 221 kN;

- skrócenie podróży w relacji Gdynia – Słupsk o około 15 min;

- zwiększenie przepustowości linii i lepsze skomunikowanie regionu poprzez większą częstotliwość kursowania pociągów;

- wyższy komfort obsługi podróżnych na stacjach i przystankach;

- poprawa dostępności kolei dla osób o ograniczonej mobilności;

- wzrost poziomu bezpieczeństwa użytkowników dróg i kolei oraz mniejsze oddziaływanie kolei na środowisko poprzez zabudowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, likwidację skrzyżowań linii kolejowej z drogami w jednym poziomie oraz wymianę nawierzchni kolejowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Słupsk
Gdynia
tor
Andrzej Bittel
tor
infrastruktura

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....