Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co, jeśli PESA nie zdąży?

inforail
11.12.2015 09:35
0 Komentarzy

Nowa ekipa, stare problemy. O działania rządu, zmierzającedo umożliwienia późniejszego rozliczenia unijnych projektów na dostawy taborupyta Wicepremiera Mateusza Morawieckiego poseł klubu Kukiz`15 ? Paweł Skutecki.Pytanie dotyczy, zdaniem posła, bardzo ważnej dla spółki PKP Intercity orazsamorządów kwestii. Przewoźnicy oczekują na nowoczesny tabor współfinansowanyprzez Unię Europejską. Jak doskonale wiemy uzgodniono, że odbiór pojazdów ijego rozliczenie powinno nastąpić do końca bieżącego roku. Pozostały zatem trzytygodnie. Poseł przypomina, że poza spółką PKP Intercity, na tramwaje czekająmiasta: Bydgoszcz, Toruń, Łódź i Kraków. Nie ma pewności, czy uda się zdążyć zewszystkimi kontraktami do końca grudnia, dlatego poseł pyta jakie działaniapodjął polski rząd w celu wydłużenia tego okresu rozliczeniowego w KomisjiEuropejskiej i jakie są szanse na pozytywną decyzję Brukseli w tej sprawie? Zinformacji posła wynika, że w perspektywie finansowej 2007-2013 Polska niewykorzystała wszystkich funduszy dedykowanych dla kolei. W związku z tym Paweł Skuteckizadaje pytanie czy jest szansa, aby w ewentualnym wydłużonym terminierozliczenia tej perspektywy, sięgnąć po dodatkowe środki na rewitalizacjęszlaków kolejowych?

Przypomnijmy, że wydłużenie okresu rozliczeniowego jestmożliwe. Zgodę taką musi wyrazić Komisja Europejska. Wiadomo, że na takierozwiązanie liczy m.in. Rumunia, w której realizacja projektów unijnych jestjeszcze bardziej zagrożona niż w Polsce.

Czekamy na stanowisko rządu w tej sprawie. Do tematuwrócimy.


Komentarze