Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co można zrobić z towarową obwodnicą Wrocławia?

inforail
07.01.2020 09:45
0 Komentarzy

Wrocławski WęzełKolejowy to jedna z kluczowych inwestycji, której realizacja wpłynie na ruchkolejowy nie tylko na Dolnym Śląsku.

Jako WojewództwoDolnośląskie przedstawiliśmy rozwiązania, które naszym zdaniem powinny zostaćuwzględnione w opracowywanym właśnie wstępnym studium wykonalności WWK. Ichwspólnym mianownikiem jest wykorzystanie towarowej obwodnicy miasta –poinformował Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

Oto one:

1. Łącznik między obwodnicą towarową Wrocławia a stacjąWrocław Główny

Budowa łącznicy pozwoliłaby poprowadzić ruch kolejowy zzachodu do centrum Wrocławia z pominięciem posterunku Grabiszyn. Nowy korytarzdałby przewoźnikom więcej opcji w tworzeniu rozkładów jazdy i byłbyalternatywną trasą w przypadku awarii.

2. Stworzenie objazdu przez Wrocław Brochów Towarowy

Rośnie ruch lokalny i krajowy od strony Opola iJelcza-Laskowic na linii 132, biegnącej przez stację Wrocław Brochów.Wytyczenie objazdu przez stację towarową nie tylko ułatwi utrzymanie ruchu mimoawarii i planowych prac serwisowych. Można byłoby dodatkowo oddzielić ruchregionalny od dalekobieżnego, co znacznie ułatwi opracowywanie rozkładów jazdy.

3. Wrocław Gądów jako alternatywa dla stacji Wrocław Główny

Ta duża stacja wykorzystywana jest już tylko do ruchutowarowego. Dziś jej okolice są dużo bardziej zurbanizowane i skomunikowane zinnymi częściami miasta, co daje podstawy do analizy ponownego włączenia Gądowado sieci połączeń pasażerskich.

4. Obwodnica towarowa dla połączeń miejskich, aglomeracyjnychi dalekobieżnych

Biegnąca przez południe Wrocławia obwodnica towarowaumożliwia zaoferowanie pasażerom nowych węzłów przesiadkowych, skorelowanych zkomunikacją miejską. Taki korytarz mógłby stać się też alternatywą dla tychtras pociągów, gdzie konieczna jest zmiana kierunku jazdy na stacji WrocławGłówny. W ten sposób skróciłby się czas postoju pociągów i zwiększyłaprzepustowość największej stacji w mieście.

Liczę na to, żeautorzy studium uwzględnią w nim te propozycje. Jako samorząd WojewództwaDolnośląskiego chętnie weźmiemy udział w projektowaniu nowej, efektywnejinfrastruktury kolejowej w naszym regionie – stwierdził Tymoteusz Myrda.


Komentarze