TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Co siódmy bilet kolejowy kupiony przez internet, mniej niż połowa w kasach
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.08.2020 12:45:55
Co siódmy bilet kolejowy kupiony przez internet, mniej niż połowa w kasach

Co siódmy bilet kolejowy pasażerowie kupili przez internet, co szósty w pociągu - u konduktora lub w automacie - a mniej niż połowę w kasach - wynika z danych o sprzedaży w 2019 r. opublikowanych w piątek przez Urząd Transportu Kolejowego.

Jak czytamy na stronie Urzędu Transportu Kolejowego, do ponad 14 proc. wzrósł udział biletów kupowanych w 2019 r. za pośrednictwem aplikacji i stron internetowych - to o niemal 4 punkty procentowe więcej niż w 2018 r. "Mniej niż połowę, bo 46,5 proc. biletów pasażerowie kupili w kasach. Licząc rok do roku spadek wyniósł niemal 5 punktów procentowych" - wskazano.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego dr inż. Ignacy Góra, cytowany w informacji Urzędu, zwrócił uwagę, że w 2016 r. przez internet sprzedano tylko nieco ponad 5 proc. biletów, a w ubiegłym roku niemal trzy razy więcej. "Te dane powinny motywować przedsiębiorstwa kolejowe do ciągłej poprawy jakości aplikacji i internetowych systemów dystrybucji biletów – tak by były one intuicyjne i przyjazne dla użytkowników" - zaznaczył.

Według UTK w 2019 r. najpopularniejszym kanałem dystrybucji biletów nadal były kasy stacjonarne, choć ich udział z roku na rok się zmniejsza. Ponad 16 proc. biletów kupiono natomiast od obsługi pociągu. "W tym przypadku nastąpił niewielki wzrost, jednak udział biletów sprzedawanych przez drużyny konduktorskie utrzymuje się na podobnym poziomie od kilku lat" - wyjaśniono.

Bilety sprzedane przez aplikacje mobilne i strony internetowe stanowiły natomiast 14,3 proc. - ten sposób sprzedaży "zanotował największy wzrost udziału (10,7 proc. w 2018 r.)".

Z kolei niewiele ponad 7 proc. biletów pasażerowie kupili w automatach stacjonarnych i zamontowanych w pociągach. "Ten sposób dystrybucji biletów był w 2019 r. mniej popularny niż w 2018 i 2017 r." - czytamy. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bilet

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....