Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co z drugim torem i elektryfikacją linii Gdynia ? Kościerzyna?

inforail
30.05.2016 09:24
0 Komentarzy

Wiemy, jakie są planyPKP PLK w stosunku do linii Gdynia – Kościerzyna. Czy będzie drugi tor itrakcja elektryczna?

Ze względu na prognozowany dynamiczny wzrost przeładunków wportach morskich i realizowane inwestycje poprawy dostępu transportu kolejowegodo portów morskich w Gdańsku i Gdyni, linia kolejowa nr 201 posiada potencjałjako ciąg alternatywny względem ciągu linii kolejowych nr 202, 9 i 131 ?poinformował Piotr Stomma, podsekretarz stanu w MIB. Linia 201 pomija bowiemzurbanizowane obszary Trójmiejskiego Obszaru Metropolitalnego oraz przeciążonyruchem pasażerskim i towarowym ciąg linii kolejowych nr 202, 9 i 131.

W związku z powyższym planowana jest modernizacja liniikolejowej nr 201 na odcinku Gdynia ? Kościerzyna ? Maksymilianowo i jejelektryfikacja. Na odcinku Gdynia ? Kościerzyna zaplanowana jest dobudowadrugiego toru na całej jego długości. Realizacja rzeczowa powyższegoprzedsięwzięcia odbywać się będzie w ramach następujących projektów: ?Prace naalternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz – Trójmiasto, obejmującym linie 201i 203, etap I – wraz z elektryfikacją?, szacunkowa wartość projektu – 1 250,00mln PLN oraz ?Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz -Trójmiasto, obejmującym linie 201 i 203, etap II – wraz z elektryfikacją?,szacunkowa wartość projektu – 367,00 mln PLN.

Obydwa projekty znajdują się w Krajowym Programie Kolejowymdo 2023 r. na Liście projektów podstawowych.

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez PKP PLK SA, dlaodcinka Gdynia – Kościerzyna planowany termin ogłoszenia przetargu narealizację dokumentacji to koniec 2016 roku. Ogłoszenie przetargu na robotybudowlane planowane jest po zakończeniu prac projektowych tj. na początku 2019roku. Realizacja prac budowlanych na przedmiotowym odcinku powinna zakończyćsię w 2022 roku.


Komentarze