Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co z elektryfikacją linii Gdynia ? Kościerzyna?

inforail
03.05.2016 19:38
0 Komentarzy

Czy Ministerstwo Infrastruktury iBudownictwa planuje budowę drugiego toru kolejowego orazelektryfikację linii kolejowej Gdynia – Kościerzyna? Jeżeli tak,to kiedy – zgodnie z planem – projekt ten rozpocząłby się izakończył? ? takie pytania stawia w swojej interpelacjiposelskiej Małgorzata Zwiercan.

Przypomina też, że w uchwale RadyMinistrów z dnia 15 września 2015 roku rząd PO-PSL ustanowiłKrajowy Program Kolejowy do 2023 roku. W jego treści na pozycjach nr60 i 61 wpisany jest projekt „Prace na alternatywnym ciągutransportowym Bydgoszcz – Trójmiasto obejmującym linie 201 i 203 -wraz z elektryfikacją”. To jego elementem jest przebudowa ielektryfikacja pomorskich linii 201, 229 i 214.

I dalej autorka interpelacji zwracauwagę, że na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych, czyli zarządcylinii kolejowych, powstał projekt modernizacji tras kolejowych naPomorzu. Z rekomendacji projektodawcy wynika, że najbardziejefektywnym wariantem jest dobudowa ok. 70 km drugiego toru linii 201na odcinku Kościerzyna – Osowa wraz z elektryfikacją i modernizacjąurządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Obecnie linia 201 ma dwa tory wyłączniena odcinku od Gdyni Głównej do Osowy.

Poza tym, jak dowodzą eksperci,rozbudowa linii kolejowej na trasie Gdynia ? Kościerzyna pozwolina większą dostępność kolei do portu w Gdyni i zwiększykonkurencyjność samego portu ? twierdzi Małgorzata Zwiercan.

Jak zwykle w takiej sytuacji czekamy nastanowisko ministerstwa. Do tematu wrócimy, jak tylko ono siępojawi.


Komentarze