Co z elektryfikacją linii Gdynia ? Kościerzyna?
Czy Ministerstwo Infrastruktury iBudownictwa planuje budowę drugiego toru kolejowego orazelektryfikację linii kolejowej Gdynia – Kościerzyna? Jeżeli tak,to kiedy – zgodnie z planem – projekt ten rozpocząłby się izakończył? ? takie pytania stawia w swojej interpelacjiposelskiej Małgorzata Zwiercan.
Przypomina też, że w uchwale RadyMinistrów z dnia 15 września 2015 roku rząd PO-PSL ustanowiłKrajowy Program Kolejowy do 2023 roku. W jego treści na pozycjach nr60 i 61 wpisany jest projekt „Prace na alternatywnym ciągutransportowym Bydgoszcz – Trójmiasto obejmującym linie 201 i 203 -wraz z elektryfikacją”. To jego elementem jest przebudowa ielektryfikacja pomorskich linii 201, 229 i 214.
I dalej autorka interpelacji zwracauwagę, że na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych, czyli zarządcylinii kolejowych, powstał projekt modernizacji tras kolejowych naPomorzu. Z rekomendacji projektodawcy wynika, że najbardziejefektywnym wariantem jest dobudowa ok. 70 km drugiego toru linii 201na odcinku Kościerzyna – Osowa wraz z elektryfikacją i modernizacjąurządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Obecnie linia 201 ma dwa tory wyłączniena odcinku od Gdyni Głównej do Osowy.
Poza tym, jak dowodzą eksperci,rozbudowa linii kolejowej na trasie Gdynia ? Kościerzyna pozwolina większą dostępność kolei do portu w Gdyni i zwiększykonkurencyjność samego portu ? twierdzi Małgorzata Zwiercan.
Jak zwykle w takiej sytuacji czekamy nastanowisko ministerstwa. Do tematu wrócimy, jak tylko ono siępojawi.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze