TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Co z KDP w Polsce? Do Pragi i Berlina? Z polskimi wykonawcami?
InfoRail.pl - Opublikowano: 20.02.2017 10:33:41 8 komentarzy
Co z KDP w Polsce? Do Pragi i Berlina? Z polskimi wykonawcami?

Projekt budowy systemu kolei dużych prędkości w Polsce jest przedsięwzięciem cywilizacyjnym. Decyzje o przystąpieniu do wdrożenia projektu, zostaną podjęte w oparciu o przeprowadzone analizy, wyniki prac studialnych oraz możliwości finansowe ? poinformował Kazimierz Smoliński, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

Decyzja w sprawie przystąpienia do budowy nowego systemu KDP powinna zostać podjęta również z uwzględnieniem całego kontekstu funkcjonowania systemu transportowego w kraju, tj. zapewnienia zrównoważonego i synergicznego rozwoju wszystkich gałęzi transportu ze szczególnym naciskiem na ich intermodalność ? stwierdził dalej Smoliński. Inwestycja w KDP nie może bowiem wynikać wyłącznie z chęci zaspokojenia czysto technicznych (innowacyjnych) oraz infrastrukturalnych potrzeb sektora transportu kolejowego. Musi ona wynikać z ekonomicznie uzasadnionej konieczności zapewnienia sprawnego przewozu osób, który w pełni realizuje oczekiwania mieszkańców i gospodarki narodowej. Zważywszy na to, że transport kolejowy wymaga systemowego podejścia, a także mając na względzie świadomość niezbędnych do podjęcia wyzwań, nie ulega wątpliwości, że proces systemowych zmian i osiągania założonych celów strategicznych musi być rozłożony w czasie.

W dniu 19 grudnia 2008 roku uchwałą Rady Ministrów przyjęty został Program budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce. Program stał się podstawą do rozpoczęcia prac nad Studium Wykonalności dla budowy linii dużych prędkości. 3 października 2011 roku PKP PLK S.A., realizująca prace związane z KDP, zarekomendowała zespołowi wariant przebiegu pierwszej linii dużych prędkości. Niemniej jednak w grudniu 2011 roku decyzją ówczesnego Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, przesunięto realizację budowy linii dużych prędkości w Polsce do roku 2030. Podjęte rozstrzygnięcie zostało potwierdzone w zapisach Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku). W dokumencie tym wskazano na potrzebę podjęcia ostatecznych decyzji związanych z ewentualną budową systemu kolei dużych prędkości uzupełnionego o tzw. "Y" do roku 2020. Niemniej jednak MIB będzie prowadził prace tak, aby podjąć decyzję najpóźniej w przeciągu półtora roku.

Smoliński poinformował też, że zakończono realizację studium wykonalności dla projektu KDP. W PKP PLK SA opracowano również materiały, w których zawarto wstępne założenia dla przedłużenia linii dużych prędkości w kierunku Berlina i Pragi.

Smoliński poinformował też, że resort infrastruktury będzie analizował wszelkie dostępne źródła finansowania, łącznie ze środkami europejskimi i krajowymi. Szczegółowe informacje dotyczące przebiegu projektowanej kolei dużych prędkości oraz kosztów jej budowy będą znane po podjęciu decyzji o realizacji zadania oraz uzyskania decyzji środowiskowych oraz lokalizacyjnych dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

Według MIB dostępne rozwiązania techniczne sprawiają, że budowa całkowicie nowego systemu kolei dużych prędkości nie stanowi już problemu natury technicznej, zarówno w zakresie infrastruktury jak i taboru. Zakładać należy, że realizacja tak ambitnego przedsięwzięcia możliwa będzie również przez polskie firmy.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KDP
MIB
  • gutek – 20.02.2017

    rozsądnie było by zamówić kilka-kilkanaście pociągów z wychylnym pudłem i wykorzystać ich możliwości zamiast pakować się w ogromne koszty budowy KDP.

  • kolejFAN – 20.02.2017

    Nie stać ich na remont kilkudziesięciu km linii (Horyniec,Mikołajki,Lwówek,Mielec-Dębica itd) a będą o KDP deliberować. Śmiech na sali i żenada do kwadratu. Z czym, gdzie, dokąd.

  • Marcin MZ – 20.02.2017

    Dlaczego niektóre kraje są biedne? - nie dlatego, że nie mają pieniędzy ale dlatego, że nie mają nowoczesnego myślenia. Dlatego potrafimy w Polsce wybudować 3000 km nowych dróg A i S i tylko kilkadziesiąt km nowych torów (PKM, parę łącznic w Lubuskim, Krakowie, Suchej Beskidzkiej, kawałek linii w rejonie zbiornika Świnna Poręba - ze względu na zbiornik, do Balic...) - to ma być zrównoważony rozwój? Zamiast wyrzucać pieniądze, które Unia przeznacza na kolej, na bezsensowne prace (np E20 Sochaczew-Swarzędz - linia [w połowie swojego granicznego obciążenia], bo stacje są ewidentnie do zrobienia), które dodatkowo przez lata zamknięć wygaszają popyt, można by było zrobić początek LDP/KDP W-wa - Łódź (nawet na kredyt) i uruchomić wraz z Fabryczną. Teraz dalekobieżne i bezpośrednie Łódź- W-wa pojechałyby LDP a Regio i Aglo po dotychczasowej dalekobieżnej i prace na linii podmiejskiej 447 nie byłyby taką tragedią. Polska jest na tyle niewielkim krajem, że lotnicza komunikacja wewnętrzna nie bardzo ma sens - to są odległości na kolej! Samolot na prąd z wiatraka nie poleci, a pociąg - bez problemu!

  • Tomek – 20.02.2017

    kraj który od kilkudziesięciu lat ma problem wyremontować niespełna 80 kilometrowy odcinek torów pomiędzy Krakowem i Katowicami, umożliwiając podróż na ww. odcinku 160 km/h rozważa, analizuje i planuje budowę KDP... Sam już nie wiem czy się śmiać czy płakać kiedy czytam takie teksty.

  • Jimmy – 20.02.2017

    Niemcy, Francja i Japonia budowały KDP kiedy były na naszym poziomie zamożności i nie jak były bogate. Budowa linii zajmuje 10 lat od rozpoczęcia prac projektowych. Tak dla przypomnienia budowa linii na 300 km/h kosztuje podobne pieniądze co modernizacja linii z 120 km/h do 200 km/h.

  • Grzegorz kolejarz – 20.02.2017

    Ręce opadają. Ciekawe kiedy zrobią całą CMK na 200 km/h.

  • www – 20.02.2017

    A kto tak naprawdę będzie jeździł tym KDP? Czy ruch na trasie z Warszawy do Wrocławia uzasadnia jej budowę? Nie. Do Berlina czy Pragi codziennie jeżdżą tłumy pasażerów? Ależ skąd. To po co ładować pieniądze tylko po to żeby zrobić przyjemność garstce ludzi?Może raz na zawsze zmodernizowalibyśmy do normalnego standardu zaniedbane szlaki? A może w końcu niektóre linie zostałyby zelektryfikowane, a już nie daj boże zostałby dobudowany drugi tor. Może fani kolei nie zauważyli, że dla większości mieszkańców tego kraju kolej w ogóle nie jest dostępna? To niby o jakim cywilizacyjnym skoku mówimy kiedy ludzie nie mają i nie będą mieli dostępu do torów.Budowa czegokolwiek powinna być odpowiedzią na zapotrzebowanie. Na drogi zapotrzebowanie było i jest, bo dużo roboty zostało do zrobienia. Jeżeli kolejarze nie potrafią zapewnić dobrej oferty na wielu szlakach kolejowych to kto spodziewa się, że ludzie będą jeździli pociągami. Pasażer będzie czekał cały dzień, aż przyjedzie jeden z dwóch, czy trzech pociągów na dobę? Bez jaj...

  • kolejFAN – 21.02.2017

    @ www: też uważam, że najpierw powinniśmy przywrócić kolejową dostępność małych miast i miasteczek. LINIE takie jak: Debica-Mielec-Tarnobrzeg-Sandomierz-Ostrowiec, Zamość-Stalowa Wola, Łuków-Góra Kalwaria,Tarnów-Szczucin, Sącz-Rabka,Sucha-Zywiec,Bielsko-Skoczów-Goleszów-Cieszyn, Ełk-Olecko-Suwałki, Elbląg-Braniewo (obie linie) Bąk-Czersk, Kościerzyna-Wierzchucin, Poznań-Międzychód, Kielce-Busko,Opoczno-Skarzysko Kamienna, Radom-Tomaszów, Rzepin-Międzyrzecz i wieeeeele innych czeka na remonty i przywrócenie ruchu!!!!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....