TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Co z modernizacją korytarza Szczecin – Trójmiasto i linią nr 402?
InfoRail.pl - Opublikowano: 16.03.2020 11:45:17
Co z modernizacją korytarza Szczecin – Trójmiasto i linią nr 402? (źródło: Wikipedia/Radosław Drożdżewski (Zwiadowca21), lic. CC BY-SA 3.0)

Wiceminister Infrastruktury Andrzej Bittel przedstawił informacje dotyczące modernizacji ciągu transportowego Trójmiasto-Szczecin i elektryfikacji linii kolejowej nr 402.

Odpowiadając na interpelację posła Artura Łąckiego wskazał, że w zakresie poprawy dostępności kolejowej na obszarze województwa zachodniopomorskiego w "Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku" ujęto szereg inwestycji liniowych o wartości 7,5 mld zł, w wyniku realizacji których nastąpi poprawa przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń, jak również skrócenie czasu jazdy zarówno pociągów pasażerskich jak i towarowych oraz zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Ponadto w ramach "Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023" w województwie zachodniopomorskim przebudowane zostaną 3 dworce kolejowe (Szczecin Dąbie, Kołobrzeg i Koszalin) o łącznej wartości 40,1 mln zł.

Studium wykonalności

PKP Polskie Linie Kolejowe obecnie realizuje kontrakt na opracowanie studium wykonalności "Prace na ciągu transportowym Trójmiasto – Szczecin na odc. Słupsk – Szczecin Dąbie przez Koszalin Stargard/Kołobrzeg – Goleniów obejmującym linie kolejowe nr 202, 351, 401 i 402", które przeanalizuje całościowo stan infrastruktury linii i określi optymalny wariant modernizacji zgodnie z obecnymi i prognozowanymi potrzebami ruchowymi. Umowa na opracowanie ww. studium wykonalności podpisana została 9 lutego 2018 roku. Zgodnie z otrzymanymi od PKP PLK informacjami, wybór wariantu inwestycyjnego planowany jest w II kwartale 2020 roku, natomiast zakończenie umowy planowane jest w III kwartale 2020 roku – podał Andrzej Bittel.

Jednym z celów studium jest analiza optymalnego zakresu modernizacji linii kolejowej nr 402, w tym jej elektryfikacji, celem ograniczenia wykluczenia komunikacyjnego miast przy niej zlokalizowanych. Każdy ze zdefiniowanych wariantów inwestycyjnych będących przedmiotem szczegółowych analiz technicznych w ramach omawianego studium wykonalności zakłada w swym zakresie elektryfikację linii kolejowej nr 402 Koszalin – Goleniów na odcinku Kołobrzeg – Goleniów.

Warianty inwestycyjne

Wśród zdefiniowanych wariantów inwestycyjnych będących przedmiotem szczegółowych analiz technicznych w ramach studium wykonalności znajduje się wariant zakładający w swym zakresie m.in. dobudowę drugiego toru na linii kolejowej nr 402 na odcinku Kołobrzeg – Goleniów. Realizacja prac projektowych, jak i data rozpoczęcia robót budowlanych uzależniona jest od dostępności funduszy unijnych.

Ostateczna lista projektów planowanych do realizacji będzie uwarunkowana dostępnością środków finansowych. Aktualnie nie są znane zasady korzystania z instrumentów finansowych UE, jak również wielkość alokacji dla przyszłej perspektywy na lata 2021-2027, w tym dla programów regionalnych i Funduszu Spójności.

Projekty na lata 2021 - 2027

W zakresie propozycji projektów do realizacji w ramach przyszłej perspektywy na lata 2021 – 2027 ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego analizowane są dwa projekty, które planowane były do realizacji w bieżącej perspektywie 2014–2020, jednak ze względu na niewystraczającą alokację środków nie zostały one zrealizowane bądź zostały zrealizowane tylko częściowo, tj.:

- Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie, etap II;

- Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek Szczecinek – granica województwa.

Ponadto, w toku uzgodnień z Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego związanych z planowaniem nowej perspektywy, zostały zaproponowane przez samorząd województwa zachodniopomorskiego poniższe projekty:

- Prace na linii kolejowej nr 403 Ulikowo – Piła;

- Rewitalizacja linii kolejowej nr 410 na odcinku Drawno – Choszczno;

- Prace na linii kolejowej nr 407 Wysoka Kamieńska – Kamień Pomorski;

- Budowa nowych i modernizacja istniejących przystanków kolejowych na obszarze województwa zachodniopomorskiego.

Do 2028 roku

Jednocześnie Andrzej Bittel poinformował, że w Ministerstwie Infrastruktury trwają obecnie prace nad Programem Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej - Kolej+ do 2028 roku. Program skierowany jest do wszystkich jednostek samorządu terytorialnego, które wpisują się w założenia realizacji projektów służących rozwojowi sieci połączeń kolejowych. Podejmowane w ramach Programu działania wpłyną na likwidację luk w połączeniach pasażerskich, pozwolą na włączenie obszarów o niedostatecznej dostępności komunikacyjnej w procesy gospodarcze i rozwojowe kraju, oraz na usprawnienie połączeń z miastami wojewódzkimi. Jednostki samorządu terytorialnego zainteresowane realizacją inwestycji w ramach programu muszą spełnić warunki objęcia wsparciem, w tym zapewnić 15% wkładu własnego dla zakresu inwestycji kwalifikującego się do wsparcia. Ewentualna realizacja zadań inwestycyjnych uzależniona byłaby w szczególności od zainteresowania ze strony jednostek samorządu terytorialnego. Realizatorem i wykonawcą Programu będzie PKP PLK (przy współpracy z zaangażowanymi w realizację projektów jednostkami samorządu terytorialnego), która jest organizacyjnie i technicznie przygotowana do wdrożenia i realizacji Programu. Szczegółowe warunki, kryteria oceny i wyboru projektów będą publikowane w ramach naborów ogłaszanych przez PKP PLK.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Szczecin
Trójmiasto
Piła
Andrzej Bittel
PKP PLK

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....