TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Coraz mniej lokomotyw ET21 w PKP CARGO
InfoRail.pl - Opublikowano: 26.03.2020 14:45:57 1 komentarz
Coraz mniej lokomotyw ET21 w PKP CARGO (źródło: Wikipedia/Paweł Michalik, lic. CC BY-SA 3.0)

Coraz mniej lokomotyw ET21 znajduje się obecnie na stanie PKP CARGO. Od 2015 roku jest ich 16. Ale już wkrótce liczba ta może zostać mocno zmniejszona. Jak pisaliśmy  w InfoRail.pl przewoźnik wystawił na sprzedaż dwanaście takich elektrowozów.

Dodajmy, że wszystkie maszyny tej serii są obecnie wyłączone z eksploatacji. Do kupienia są lokomotywy ET21 o numerach: 270, 272, 309, 345, 351, 375, 430, 456, 469, 495, 604, 631.

Z naszych ustaleń wynika, że na stanie PKP CARGO pozostają jeszcze elektrowozy o numerach: 57 (zabytek), 98, 548 oraz 658.

Jeszcze w 2001 roku na stanie PKP takich lokomotyw było 44. W 2007 roku liczba ta spadła do 32. W 2009 było ich 27 a w 2014 roku 20. Od 2015 jest to 16 lokomotyw.

Warto dodać, że lokomotywa ET21-66 znajduje się obecnie na stanie Stacji Muzeum. Przypomnijmy krótko historię tej serii elektrowozów.

Producent: Fabryka Wagonów "Pafawag", Wrocław

Układ osi: Co'Co'

Prędkość maksymalna: 100 km/h

Średnica kół zestawów kołowych: 1250 mm

Zasilanie: 3000 V DC

Masa w stanie służbowym: 120 000 kg

Długość ze zderzakami: 16 820 mm

Jak podaje Stacja Muzeum w oparciu o dokumentację części elektrycznej radzieckiej lokomotywy WŁ22M Centralne Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Taboru Kolejowego w Poznaniu w 1955 r. opracowało projekt pierwszego polskiego elektrowozu przeznaczonego do ruchu towarowego, któremu nadano przemysłowe oznaczenie typu 3E. Produkcję zrealizowano w latach 1957-71 we wrocławskim "Pafawagu", budując łącznie 726 egzemplarzy, z których 658 przeznaczono dla PKP, a 68 zakupiło Przedsiębiorstwo Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego w Katowicach. Pojazdy dysponowały mocą ciągła 1860 kW.

Od 1960 r. budowano wersję zmodernizowaną jako typ 3E/1, wprowadzając zmiany w konstrukcji wózków, hamulca, układu chłodzenia silników trakcyjnych o obniżonej masie o około 6 ton. Pierwsze elektrowozy dla PKP otrzymały miano serii E06, od 1960 r. zmienione na ET21. Mimo niekorzystnej charakterystyki trakcyjnej przewidziano użytkowanie ich również w ruchu pasażerskim, wyposażając w obwód elektrycznego ogrzewania pociągu. Od końca lat 80-tych seria jako konstrukcyjnie dość przestarzała podlegała systematycznej redukcji. Dysponentami ostatnich egzemplarzy były zakłady taboru w Katowicach i Wrocławiu.

Lokomotywy ET21 można jeszcze spotkać w barwach przewoźników prywatnych, m.in. CTL, DLA czy Ecco Rail.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP CARGO
ET21
lokomotywa
  • zeus04 – 27.03.2020

    Od kilku lat nie ma dla nich zatrudnienia i są tylko przestawiane z kąta w kąt. Swój dobry czas mają dawno za sobą.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....