Coraz więcej lokomotyw Stadlera w Niemczech. CAPTRAIN już jeździ jedną z nich

inforail
03.04.2020 12:45
0 Komentarzy

CAPTRAIN Niemcy wprowadził do ruchu pierwszą z czterech zakontraktowanych nowych sześcioosiowych lokomotyw towarowych, zbudowanych przez Stadler Rail Valencia.

Ta dwunapędowa maszyna może kursować z prędkością 120 km/h przy zastosowaniu trakcji 15/25 kV prądu przemiennego. Została ponadto wyposażona w silnik wysokoprężny Caterpillar C175-16 EU Stage IIIB o mocy 2,8 MW.

Dopuszczenie do ruchu przez EBA dla tej lokomotywy zostało wydane w połowie lutego br. Dostawy pozostałych trzech jednostek planowane są jeszcze tej wiosny.

Po wydaniu zezwolenia pierwsza lokomotywa Eurodual dostarczona została niemieckiemu operatorowi HVLE i weszła do eksploatacji 17 lutego. Całe zamówienie obejmuje 10 lokomotyw. Pierwsze trzy zostały już dostarczone, a pozostałe siedem ma zostać przekazanych na początku 2021 r.

Stadler potwierdził również, że ELP zamówił 10 kolejnych takich lokomotyw, co oznacza, że ta umowa będzie obejmować łącznie 40 maszyn.

Komentarze