Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czech Rail Days: CzLoko pokazuje hybrydową lokomotywę

inforail
11.06.2019 08:23
0 Komentarzy

W Ostrawie rozpoczęłysię dziś targi Czech Rail Days. CzLoko pokazuje na nich hybrydową lokomotywę HybridShunter400.

Jest to pierwsza lokomotywa z napędem hybrydowym w portfoliotego producenta pojazdów szynowych.

„Wykorzystanie napędu hybrydowego opiera się na aktualnychtrendach, zgodnie z którymi energia odnawialna jest preferowana w stosunku dopaliw kopalnych. Zastosowana technologia jest przyjazna dla środowiska, a takżeminimalizuje hałas. Te zalety zostaną w pełni wykorzystane w aglomeracjachmiejskich, halach przemysłowych i innych podobnych lokalizacjach”- mówi JanKutálek, dyrektor handlowy CZ LOKO.

Napęd hybrydowy zapewnia akumulator trakcyjny z trybemładowania z zewnętrznego gniazda wtykowego. Silnik zapasowy to silnik spalinowyCAT C4.4.

Po prezentacji na targach zostanie poddana wymagającymtestom, na podstawie których rozpocznie się produkcja seryjna. „Planujemyrównież wykorzystać tę technologię do budowy mocniejszej czteroosiowejlokomotywy z napędem hybrydowym” – dodaje Jan Kutálek

Drugą prezentowaną przez CZLoko w Ostrawie jest wypróbowanai przetestowana lokomotywa EffiShunter 1000 dla ČD Cargo. To sztandarowyprodukt CZ LOKO. Ma silnik CAT C32 o mocy 895 kW. Jest wyposażona we wszystkieniezbędne nowoczesne technologie, takie jak system kamer, monitoring online idiagnostyka, tablice bezpieczeństwa biernego. Wszystkie lokomotywy EffiShunter1000 dla ČD CARGO będą również wyposażone w system bezpieczeństwa ETCS.

ČD Cargo będzie dysponować wszystkimi pięcioma lokomotywamina przełomie tego i następnego roku, po zakończeniu procesu dopuszczeniowego.Kolejne pięć lokomotyw jest zamówienia w ramach opcji. Dla CZ LOKO jest topierwsze zamówienie na lokomotywy EffiShunter 1000 u klienta krajowego, po tymjak zostały one dostarczone do Włoch i Słowenii.


Komentarze