TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czech Raildays 2014 czyli nie ma szału
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 17.06.2014 14:58:53 13 komentarzy
Czech Raildays 2014 czyli nie ma szału
W Ostrawie rozpoczęły się dziś targi Czech Raildays 2014. Niestety tegoroczna edycja wystawy na kolana nie powala, zwłaszcza z punktu widzenia taboru do obsługi ruchu pasażerskiego. I tak najciekawszym pojazdem prezentowanym przez Siemensa i Ceske drahy jest bez wątpienia Railjet. To nowoczesny skład, prowadzony przez lokomotywę Taurus. Czeski przewoźnik nabył pociągi praktycznie identyczne jak te eksploatowane przez Koleje Austriackie. Rzeczywiście tym zestawem na targach można się pochwalić. Na uwagę zasługuje najbardziej komfortowa klasa bussines, w której podróż może być faktycznie prawdziwą przyjemnością. Ogólnie Railjet robi bardzo pozytywne wrażenie i prezentuje się ciekawie w czeskich, niebiesko-białych barwach. Oprócz najnowszego nabytku Ceskie drahy pokazują w Ostrawie wagon, zakupiony także niedawno, a jednak mający już kilkanaście lat. To jeden z pojazdów odkupionych przez Czechów od kolei OBB. Jest po modernizacji i wygląda przyzwoicie i tylko przyzwoicie. Innymi słowy nie zachwyca. W zestawieniu z naszymi wagonami PKP Intercity, także po gruntownej modernizacji, przegrywa jednak z kretesem. Wagon jest przystosowany do kursowania z prędkością do 160 km/h i docelowo będzie jeździć w składach pociągów kategorii EuroCity i Express. Dobry, solidny, stanowiący na pewno tańszą alternatywę dla zakupu nowych pojazdów. Oprócz CD dwa wagony w Ostrawie pokazują także Słowacy z ZSSK. Oba są, podobnie jak wagon czeski, po modernizacji. Jeden z nich to wagon barowy, drugi natomiast to wagon drugiej klasy o dość ciekawym wnętrzu. Bezprzedziałowy, przystosowany do przewozu rowerów. Na ekspozycji jest także wagon konferencyjny CD, niedostępny dla zwiedzających. Kiepsko w tym roku prezentuje się wystawa dwóch największych producentów z Czech –Skody i CZLoko. Pierwszy z nich pokazuje tylko, śmiało rzec można, nieśmiertelnego RegioPantera, który na Czech Raildays jest już chyba po raz trzeci. Druga z przywołanych firm wystawia jedynie lokomotyw ę spalinową 741.7. Ostatnim wartym uwagi pojazdem jest wagon motorowy MV ETCS AZD Praga, wykonany w kooperacji z CZLoko. I to w zasadzie na tyle jeśli chodzi o tabor dedykowany pasażerskim przewozom kolejowym. Niestety. I tu po pierwsze zabrakło jakichkolwiek polskich szynowych akcentów. W tym roku na wystawienie swoich pojazdów nie zdecydowała się PESA, która była obecna na Czech Raildays już kilkukrotnie. Ostatnio mogliśmy oglądać Elfa i RegioSharka. Na pokazanie tego ostatniego nie zdecydowały się w tym roku także Ceske drahy, w sumie trudno się dziwić nie jest to już żadna nowość. Z drugiej jednak strony RegioPanter też nią nie jest. Po drugie zabrakło jakichkolwiek akcentów tramwajowych, nie licząc oczywiście folderów i wagonu zabytkowego z Ostrawy. Na pokazanie pojazdów w tym roku nie zdecydował się żaden czeski producent. Od zabytku wolelibyśmy zobaczyć jednak coś nowszego. Po trzecie wreszcie akcent polski był, ale w postaci autobusu Solaris Urbino 10 w ostrawskich barwach. Osobiście liczyliśmy na trolejbus i tu znowu nie popisała się Skoda…. Cegelec pokazał elektrobus zbudowany we współpracy z SOR-em.Pozytywnym akcentem była natomiast możliwość przejechania się Railjetem. W niedzielę pociąg liniowo przyjechał z Pragi do Ostrawy. W powrotnej drodze tę samą trasę przemierzy w czwartek wieczorem. Z doświadczenia podpowiadamy, że warto skorzystać z tej okazji, tym bardziej, że bilety w Czechach wcale nie są takie drogie a w czwartek wieczorem klasą biznes będzie można podróżować na podstawie biletu pierwszej klasy. To być może okazja niepowtarzalna. Do Ostrawy wrócimy na łamach InfoRail przyglądając się bliżej wybranym pojazdom.  Polub nas :)    
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Czech Raildays
Railjet
Ostrawa
Ceske Drahy
Skoda
CZLoko
  • Travego – 17.06.2014

    Ten autobus to Solaris Urbino 10, a nie 12 jak napisał autor.

  • devil – 20.06.2014

    Niezły ubaw..."W zestawieniu z naszymi wagonami PKP Intercity, także po gruntownej modernizacji, przegrywa jednak z kretesem."- Racja, u CD wszyscy pasażerowie siedzą przy oknach. W Modernizacjach by PKP IC aby upchać jak najwięcej siedzeń, można trafić na miejsce przy ścianie...w takim badziewiu racja, Czesi nam nie dorównają...

  • edvil – 20.06.2014

    A jakie to ma znaczenie gdzie siedzisz? Masz komfortowo jechać a nie wyglądać. Ja k chcesz sobie popatrzeć to idź na taras widokowy.

  • devil – 20.06.2014

    Racja, można jechać na dachu jak w Indiach, że też na to nie wpadłem. Poza tym ignorancie, na biletach masz jeszcze wyszczególnione miejsce: okno, korytarz, środek. Ściany nie ma.....

  • devil – 20.06.2014

    I jeszcze jedno, wózki, których u nas się nie wymienia i w zmodernizowanych wagonach jest klima, odskokowe drzwi i stare hałasujące wózki jezdne. Komfort jak cholera....

  • edvil – 20.06.2014

    Koleś ale ty masz problemy. Jak będziesz następnym razem kupował bilet to powiedz że chcesz przy ścianie. I zapłać dukatami.

  • devil – 22.06.2014

    O wózkach już niewiele wiesz....o komforcie jazdy też już nie....bo właśnie takie naładowanie foteli powoduje, że przestrzeń na nogi pozostaje niewielka. Ale jaraj się tym, że u nas przypudruje się kilka wagonów byle jak, zamontuje dziesiątki tablic informacyjnych i jest pseudonowocześnie....

  • k – 23.06.2014

    Idź i powiedz przewoźnikowi i wykonawcy modernizacji, że pudrują wagony. Ciekawe co ci odpowiedzą. Albo zgłoś do odpowiednich organów niegospodarność. Taki drogi puder.

  • obserwator wagonowy – 23.06.2014

    @deb... o, przepraszam - devil: wyjaśnij, jaki jest związek liczby foteli w szeregu, z wielkością miejsca na nogi. A może wystawiasz je do przejścia? - w takim razie przepraszam i współczuję współpasażerom przemieszczającym się w wagonie.

  • obserwator wagonowy – 23.06.2014

    W wagonach modernizowanych przez FPS są nowe wózki, dzięki którym wagony są '200'

  • devil – 23.06.2014

    @obserwator wagonowy: Fakt, nie ma różnicy czy w 24 metrowym wagonie jest np. 60 czy 80 miejsc. Zawsze będzie ten sam odstęp pomiędzy nogami...a co do wózków w modernizacjach, np. 111A nie mają nowych wózków. Mnie chodzi ogólnie, że modernizacje nie trzymają jednego porządnego standardu. A dwa, co mi po modernizacjach, jak PKP je zapuszczą i za 4 lata będą wyglądać jak przed modernizacją....teraz z wielką pompą wdraża się program "nowego systemu odbioru czystości". To jest kpina z pasażerów....

  • devil – 23.06.2014

    @obserwator wagonowy: aha i nie zapomnij się przejechać modernizacjami np. na linii Szczecin-Przemyśl. Zobaczysz, czy są nowe wózki....i bardzo się zdziwisz ich brakiem...

  • obserwator wagonowy – 24.06.2014

    @devil: jeszcze bardziej zdziwię się stanem torowiska. Puścisz RR na drogę polną, to też w nim ubijesz śmietanę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....