Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czechowice-Dziedzice – wielka kolejowa inwestycja ruszyła

inforail
02.04.2020 11:45
0 Komentarzy

Rozpoczęły się pracem.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Trwają też roboty przy mostachnad rzeką Wisłą i Młynówką.

To pierwszy etap realizowanej przez PKP Polskie LinieKolejowe S.A. za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach.Inwestycja jest współfinansowana z UE z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Będąsprawne podróże koleją do Wisły Głębce i do granicy z Czechami.

Pierwsze prace obejmują mosty. Widać już roboty na ponad150-metrowym moście nad Wisłą. Nowy obiekt zastąpi zlokalizowany w sąsiedztwiemost, tworząc połączenie między stacją Czechowice-Dziedzice a przystankiemGoczałkowice Zdrój. Nowa przeprawa kolejowa zapewni bezpieczny transport dlamieszkańców regionu i przewozu towarów. Dodatkowo, dzięki przywróceniupierwotnej lokalizacji mostu, zostanie zlikwidowany łuk torów, co pozwoli napodniesienie prędkości pociągów. W ramach inwestycji powstało już specjalnezabezpieczenie istniejącego nasypu nad rzeką Młynówką Komorowicką, a obecnieprowadzone są prace przy wbijaniu pali podtrzymujących przyszłą konstrukcjęmostu. Także dwa nowe mosty powstaną nad rzeką Iłownicą.

Przebudowywany jest układ torowy na stacjiCzechowice-Dziedzice. Trwa demontaż starych torów i rozjazdów, które zostanązastąpione nowymi. Roboty modernizacyjne prowadzone są na odcinkuCzechowice-Dziedzice – Brzeszcze Jawiszowice, demontaż toru i sieci obejmujeteż odcinek szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg.

Co będzie wCzechowicach-Dziedzicach?

W Czechowicach-Dziedzicach wszystkie perony będą dostosowanedo potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułatwią to windyoraz pochylnie. Dla osób niedowidzących i niewidomych dostępne będą  tablice informacyjne z alfabetem Braille'a. Wramach prowadzonych prac perony zostaną wyposażone w nowoczesne elementyinformacji wizualnej jak tablice informacyjne, gabloty. Będą nowe wiaty iławki. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przewidziano monitoring.

Na stacji zostaną wymienione tory, rozjazdy i siećtrakcyjna. Powstanie Lokalne Centrum Sterowania w Czechowicach-Dziedzicach,które po uruchomieniu będzie dbać o bezpieczeństwo pociągów na odcinkuGoczałkowice Zdrój – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Przewidziano teżodnowienie przystanków Goczałkowice Zdrój i Zabrzeg.

Sprawniejsze podróżez Katowic do Zebrzydowic i Wisły Głębce

Sprawniej pojadą pociągi na trasie z Katowic do Zebrzydowici Wisły Głębce, nawet z prędkością   do160 km/h i towarowych do 120 km/h. Projekt przewiduje wymianę prawie 47 kmtorów i 56 km sieci trakcyjnej. Wymiana 122 rozjazdów zapewni płynny przejazdpociągów przez stację i przystanki. Dzięki inwestycji poprawi się przepustowośćszlaków kolejowych oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła wCzechowicach-Dziedzicach, a nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zapewniąwyższy poziom bezpieczeństwa. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozu podróżnychi ładunków pozytywnie wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych.

Wartość prac to 1,4 mld zł. Projekt „Prace na podstawowychciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc.Będzin – Katowice – Tychy – Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C naodcinku podg. Most Wisła- Czechowice – Dziedzice – Zabrzeg” współfinansowanyjest przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty powinnyzakończyć się do października 2023 roku. Wykonawcą jest firma BudimexBudownictwo Sp. z o.o.


Komentarze