TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czesi chcą jeździć 300 km/h. Już w 2025 roku?
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.03.2017 13:13:41 9 komentarzy
Czesi chcą jeździć 300 km/h. Już w 2025 roku?

W Czechach trwa debata na temat KDP. Rząd zobowiązał Ministerstwo Transportu do opracowania koncepcji kolei o prędkości nie mniejszej niż 300 km/h.

Transport kolejowy łączy polityków z różnych opcji politycznych. I o dziwo większość z nich jest za. Jest to bowiem projekt istotny przede wszystkim z punktu widzenia wszystkich obywateli Republiki Czeskiej. Według polityków realny jest nawet rok 2025, choć wcześniej była mowa o roku 2035. Czescy politycy uważają, że na drodze do budowy KDP zmarnowanych zostało 26 lat. Teraz trzeba nadrabiać.

Ministerstwo Transportu chciałoby, żeby pociągi w Czechach jeździły z prędkością do 250 km/h. To nie podoba się posłom. Chcą oni, aby pociągi kursowały szybciej, bo 300 km/h.

Przypomnijmy, że obecnie maksymalna prędkość pociągów w Czechach to 160 km/h.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Czechy
KDP
  • www – 02.03.2017

    Dobrze jest jak politycy nie czytają opracowań co i ile kosztuje? Czechy to mały kraj, ale z bardzo zróżnicowanym krajobrazem. Jak oni chcą jeździć 300? Pod ziemią? No ale znając czeskie problemy z kosztami inwestycji można domyślić się o co niektórym chodzi:-(

  • DarekP – 02.03.2017

    Ten projekt może mieć sens, gdy na podobny krok zdecydują się różnież sąsiedzi. Z tego, co da się zauważyć Czesi mają bgatszą komunikację międzynarodową, więc połączenie do Wiednia, Budapesztu, czy Niemiec mogą być przy takiej prędkości kuszące. Ale z drugiej strony te koszty. Poczekamy, zobaczymy, co im wyjdzie z tego

  • jacek w. – 02.03.2017

    @wwwAkurat relacja Praha-Brno-Ostrava - gdyby powstała - przebiegałaby w dużej części na terenach nizinnych. A budowa linii KDP w terenie górzystym to nie problem - spójrz na Zachód. Co innego, gdyby chcieli sobie zafundować połączenie KDP z Niemcami przez Usti nad Labem, czy z Polską przez Liberec i Jelenią Górę lub Hradec Kralove.

  • Jerzy_CZ – 03.03.2017

    W Czechach będą wybory, więc trzeba ludziom coś obiecać ;-) O KDP w Czechach gadają już pięknych paru lat (najwięcej jak się wybory zbliżają), i co zrobili? Ile km KDP powstało? Zero. Nawet porządnego projektu nie ma.

  • Damian – 03.03.2017

    Dokładnie dobrze pisze Jerzy CZ. PS. Czesi to za mały kraj i te prędkości co mają wystarczą bo z dużymi prędkościami pociągi nie zatrzymywały by się co kawałek gdzie z najmniejszej stacji odjeżdżają inne pociągi w inne lokalne strony.

  • Jerzy_CZ – 03.03.2017

    @jacek w. - Właśnie połączenie Praga - Usti - Drezdno ma powstać (wraz z 26 km tunelem pod górami granicznymi), żeby Niemcy mogli szybczej dotrzeć do Pragi na tanie żarcie i piwo. Ale to daleka droga - np. tylko ten krótki brakujący odcinek autostrady między Ustim a Lovosicami budowali chyba 30 lat (otwarty został w zeszłym roku).Liberec to coś innego, ale tam brakuje jakiegokolwiek bezpośredniego kolejowego połączenia ze stolicą, zawsze na stacji Turnov trzeba przesiadać (bezpośredni pociąg zmieniałby tam kierunek jazdy). Praktycznie wszyscy korzystają z autostrady - autobusem jesteś za godzinkę w Pradze pod stacją metra.

  • Wiesław – 03.03.2017

    Tam przynajmniej myślą o tym. U nas nawet nie.

  • ja – 03.03.2017

    Ja zaś chcę jazdy z prędkością 720 km/h !

  • kolejFAN – 06.03.2017

    Szkoda że połączenia Pragi z Libercem są takie kiepskie..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....