TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czesi chcą jeździć 300 km/h. Już w 2025 roku?
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.03.2017 13:13:41 9 komentarzy
Czesi chcą jeździć 300 km/h. Już w 2025 roku?

W Czechach trwa debata na temat KDP. Rząd zobowiązał Ministerstwo Transportu do opracowania koncepcji kolei o prędkości nie mniejszej niż 300 km/h.

Transport kolejowy łączy polityków z różnych opcji politycznych. I o dziwo większość z nich jest za. Jest to bowiem projekt istotny przede wszystkim z punktu widzenia wszystkich obywateli Republiki Czeskiej. Według polityków realny jest nawet rok 2025, choć wcześniej była mowa o roku 2035. Czescy politycy uważają, że na drodze do budowy KDP zmarnowanych zostało 26 lat. Teraz trzeba nadrabiać.

Ministerstwo Transportu chciałoby, żeby pociągi w Czechach jeździły z prędkością do 250 km/h. To nie podoba się posłom. Chcą oni, aby pociągi kursowały szybciej, bo 300 km/h.

Przypomnijmy, że obecnie maksymalna prędkość pociągów w Czechach to 160 km/h.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Czechy
KDP
  • www – 02.03.2017

    Dobrze jest jak politycy nie czytają opracowań co i ile kosztuje? Czechy to mały kraj, ale z bardzo zróżnicowanym krajobrazem. Jak oni chcą jeździć 300? Pod ziemią? No ale znając czeskie problemy z kosztami inwestycji można domyślić się o co niektórym chodzi:-(

  • DarekP – 02.03.2017

    Ten projekt może mieć sens, gdy na podobny krok zdecydują się różnież sąsiedzi. Z tego, co da się zauważyć Czesi mają bgatszą komunikację międzynarodową, więc połączenie do Wiednia, Budapesztu, czy Niemiec mogą być przy takiej prędkości kuszące. Ale z drugiej strony te koszty. Poczekamy, zobaczymy, co im wyjdzie z tego

  • jacek w. – 02.03.2017

    @wwwAkurat relacja Praha-Brno-Ostrava - gdyby powstała - przebiegałaby w dużej części na terenach nizinnych. A budowa linii KDP w terenie górzystym to nie problem - spójrz na Zachód. Co innego, gdyby chcieli sobie zafundować połączenie KDP z Niemcami przez Usti nad Labem, czy z Polską przez Liberec i Jelenią Górę lub Hradec Kralove.

  • Jerzy_CZ – 03.03.2017

    W Czechach będą wybory, więc trzeba ludziom coś obiecać ;-) O KDP w Czechach gadają już pięknych paru lat (najwięcej jak się wybory zbliżają), i co zrobili? Ile km KDP powstało? Zero. Nawet porządnego projektu nie ma.

  • Damian – 03.03.2017

    Dokładnie dobrze pisze Jerzy CZ. PS. Czesi to za mały kraj i te prędkości co mają wystarczą bo z dużymi prędkościami pociągi nie zatrzymywały by się co kawałek gdzie z najmniejszej stacji odjeżdżają inne pociągi w inne lokalne strony.

  • Jerzy_CZ – 03.03.2017

    @jacek w. - Właśnie połączenie Praga - Usti - Drezdno ma powstać (wraz z 26 km tunelem pod górami granicznymi), żeby Niemcy mogli szybczej dotrzeć do Pragi na tanie żarcie i piwo. Ale to daleka droga - np. tylko ten krótki brakujący odcinek autostrady między Ustim a Lovosicami budowali chyba 30 lat (otwarty został w zeszłym roku).Liberec to coś innego, ale tam brakuje jakiegokolwiek bezpośredniego kolejowego połączenia ze stolicą, zawsze na stacji Turnov trzeba przesiadać (bezpośredni pociąg zmieniałby tam kierunek jazdy). Praktycznie wszyscy korzystają z autostrady - autobusem jesteś za godzinkę w Pradze pod stacją metra.

  • Wiesław – 03.03.2017

    Tam przynajmniej myślą o tym. U nas nawet nie.

  • ja – 03.03.2017

    Ja zaś chcę jazdy z prędkością 720 km/h !

  • kolejFAN – 06.03.2017

    Szkoda że połączenia Pragi z Libercem są takie kiepskie..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....