TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Czeskie jednostki 451/452 zjeżdżają do muzeum
InfoRail.pl - Opublikowano: 01.08.2018 12:54:42
Czeskie jednostki 451/452 zjeżdżają do muzeum (foto: CD)

Kończy się era czeskich elektrycznych zespołów trakcyjnych serii 451/452, pieszczotliwie zwanych pantografami lub żabami.

W piątek, 10 sierpnia, zaplanowany jest ostatni przejazd jednostki 451.025-26. Następnie w sobotę, 11 sierpnia, pojedzie ona do Narodowego Muzeum Techniki w Chomutovie.

Ceske drahy zaznaczają, że były to bardzo udane konstrukcje, które w latach sześćdziesiątych przewyższyły techniką inne pociągi nie tylko w kraju, ale w całej Europie. Znacznie przekroczyły swoją pierwotną długość życia i wykonały wiele pracy w transporcie podmiejskim i regionalnym.

Jak wspomniano ostatni planowany dzień pracy jednostek 451 przypada na piątek 10 sierpnia. Z tej okazji do Pragi pojedzie ze Šumperka jednostka 451.045-46, jako specjalny pociąg. W piątek wieczorem planowane jest wspólne zdjęcie dwóch ostatnich czynnych jednostek na stacji Praga-Liben.

W sobotę, 11 sierpnia, planowana jest ostatnia wspólna jazda obu jednostek z Pragi-Libenu do Chomutova. Ten niezwykły pociąg ekspresowy odjedzie o 9:05 z Pragi-Liben. Zatrzyma się o 9:12 na przystanku w Praga-Holešovice, i dalej na stacjach: Lovosice (10:41), Ústí nad Labem (11:05) i do Chomutova dotrze o 12:15. Tu zakończy swoją jazdę. Jednostka 451.025-26 pozostanie w Chomutovie i zostanie przeniesiona do zbiorów Narodowego Muzeum Techniki.

Koleje Czeskie zapewniają powrót do Pragi według rozkładu: Chomutov (15:00), Usti nad Labem (16:05), Lovosice (16:40), Praga Holešovice (18:47) i Praga Liben (18:54). Bilet powrotny na specjalny pociąg obsługiwany drugą jednostką serii 451 kosztuje 300 CZK i można go kupić w kasach dworcowych. W Chomutovie turyści mogą oglądać zbiory Narodowego Muzeum Techniki lub lokalne zoo.

Trochę historii

Jednostki elektryczne 451/452 były używane głównie w praskim transporcie zintegrowanym na terenie stolicy i regionu środkowoczeskiego. Sucesywnie były zastępowane nowoczesnymi dwupiętrowymi składami CityElefant z klimatyzacją. Ostatnim zadaniem "żab" były kursy w dni robocze na linii miejskiej S41 Roztoky u Prahy – Praha-Libeň. Na tej trasie tymczasowo zastąpią je inne pojazdy np. jednostki RegioNova. Jeśli Czeskie Koleje pozyskają długoterminową umowę na eksploatację linii po 2019 r., to podczas realizacji tego kontraktu będą wdrażane nowoczesne jednostki, które przewoźnik chce kupić. Już został ogłoszony przetarg na pozyskanie nowoczesnych pociągów,

"Pantografy" o oznaczeniu 451 i 452 zostały wyprodukowane w Vagónce w Studénce w północnych Morawach w latach 1964-1968 i ponownie w 1972 roku, a nawet 1973. W sumie wyprodukowano 62 sztuki.

Podstawowe parametry techniczne:

- w podstawowej linii produkcyjnej 4-wagonowe (później również w eksploatacji jako 6-wgonowe na linii Praga-Beroun i jako 3-członowe);

- długość jednostki (4 wagonowej) 95,29 m;

- masa jednostki 184 tony;

- maksymalna prędkość 100 km h;

- liczba miejsc 300 ;

- wnętrze częściowo niskie (strefy wejściowe i duże przedziały pasażerskie);

- zasilanie 3 kV DC;

- układ osi Bo´ Bo´+ 2´2´+ 2´2´+ Bo´ Bo´.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ceske drahy
zabytek
Czechy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....