Ceske drahy uzyskały pozwolenie na wjazd lokomotyw Skoda 380 do Niemiec z wagonami. Po sieci DB Netz będą mogły prowadzić pociągi z prędkością 200 km/h.
Pozwolenie to udało się uzyskać ze znacznym opóźnieniem. Były bowiem problemy, najgłośniejszym ten z mostem na Łabie w Dreźnie. Ostatecznie wszelkie trudności zostały pokonane. Dotychczas lokomotywy mogły jeździć po niemieckich torach, ale solo. Teraz będą mogły prowadzić już składy.
Jak wiadomo czeski przewoźnik zabezpieczył się jednak leasingując 10 Vectrnów Siemensa. Lokomotyw te bez żadnych problemów mogą wjeżdżać na terytorium Niemiec. Elektrowozy udostępniła firma European Locomotive Leasing.
Niemcy są kolejnym krajem, do którego mogą wjeżdżać Skody 380. To także Czechy, Polska, Słowacja, Węgry i Austria.
Mimo uzyskania zgody na wjazd do Niemiec pociągi międzynarodowe relacji Praga - Berlin – Hamburg będą prowadzone przez Vectrony. To część biznesplanu Kolei Czeskich.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

To może sie dogadają z PKP IC i PKP PLK i puszczą na całym odcinku Praga-Warszawa-Praga te skody i na CMK pojadą 200 km/h?
a nasze PKP IC z lokami w lesie
Ale brzydal
Jest tylko jedno pytanie - czy czescy maszyniści uzyskają uprawnienia do prowadzenia lokomotyw na terenie Niemiec, czy też ma to być sytuacja, jak w przypadku Husarzy na granicy polsko-niemieckiej, gdzie we Frankfurcie skład przejmują niemieckie drużyny. W tym przypadku problemu nie ma, bowiem są to niemieckie drużyny na niemieckim sprzęcie, ale powstaje pytanie, czy Niemcom opłacać się będzie szkolenie swoich maszynistów na 'egzotyczne' lokomotywy?
Ale można by się dogadać z Czechami aby te lokomotywy mogły jeździć u nas. Na CMK mogłyby bujać się te 200 km/h.Chociaż teraz to już za późno ale przy okazji korekty rozkładu jazdy.
szkoda że To nie gryffin
durne mikolskie marzenia.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.