Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Czternaście ofert na rewitalizację linii do Wisły i Cieszyna

inforail
13.02.2019 09:47
0 Komentarzy

Czternastu wykonawcówzłożyło swoje oferty w przetargu PKP Polskich Linii Kolejowych na rewitalizacjęlinii kolejowych wiodących od magistrali E65 Czechowice-Dziedzice -Zebrzydowice, przez Skoczów i Goleszów do Wisły Głębiec oraz do Cieszyna.

Obecnie linie te, tworzące blisko 41-kilometrowe połączeniedo Wisły Głębiec, są wykorzystywane przez Koleje Śląskie. Przejazd międzyGłębcami, a Chybiem (na magistrali E65 między Czechowicami-Dziedzicami aZebrzydowicami) zajmuje dziś 75 min (do Katowic 135 min.).

Niespełna 10-kilometrowe połączenie Goleszów – Cieszyn jestnieprzejezdne od 2013 r. Pociągi do Cieszyna dojeżdżają innym, częściowoodnowionym w ostatnich miesiącach szlakiem – od strony Zebrzydowic (stacja wpolskim Cieszynie jest także skomunikowana z dużym dworcem w CzeskimCieszynie).

Przygotowany w poprzednich latach unijny projekt pod nazwą”Rewitalizacja linii nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów -Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce” jest jedynym projektem modernizacjiinfrastruktury kolejowej w Regionalnym Programie Operacyjnego Woj. Śląskiego nalata 2014-20.

Wniosek dotyczący dofinansowania tej inwestycji – oszacunkowej wartości 441,7 mln zł – PLK zgłosiły w listopadzie ub. roku dokonkursu RPO dotyczącego transportu kolejowego. Zarządca kolejowejinfrastruktury ubiega się w nim o 273,5 mln zł dofinansowania.

Od 17 grudnia ub.r. PLK prowadziły przetarg nazaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla całej inwestycji.Postępowanie podzielono na trzy części: dotyczące rewitalizacji odcinka Bronów(obok Chybia) – Wisła Głębce (o budżecie 304,9 mln zł brutto), odbudowy odcinkaGoleszów – Cieszyn (o budżecie 81,4 mln zł brutto) oraz robót w zakresieurządzeń sterowania ruchem kolejowym (o budżecie 45,7 mln zł brutto).

Jak wynika z informacji opublikowanej w środę na platformiezamówień publicznych PLK, pod kątem największej części zamówienia(rewitalizacja Bronów – Głębce) oferty złożyło czterech wykonawców. Opiewająone na kwoty od 466,9 mln zł brutto do 575,2 mln zł brutto. Najtańsząprzedstawiło konsorcjum spółek Track Tec Construction i Intop Warszawa.

Chęć wykonania prac na odcinku Goleszów – Cieszyn wyraziłoośmiu oferentów. Zaproponowane przez nich ceny mieszczą się w przedziale: 93,4- 174,6 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Infra Silesia i PBSTranskol. Z kolei na roboty w zakresie urządzeń sterowania ruchem kolejowymnapłynęły cztery oferty – między 33,1 mln zł, a 45,7 mln zł. Autorem najtańszejjest konsorcjum spółek Elkol i Prvni Signalni.

Wykonawcy mogli składać oferty na jedną lub więcej częścizamówienia. Jedynym kryterium oceny jest cena. Wszystkie części przetarguprzewidują wykonanie całości prac do 23 grudnia 2021 r.

Komentarze